Головна
>
Колонки
>

Яким вийшов Time Based — проєкт колаборацій від організаторів Am I Jazz?

Яким вийшов Time Based — проєкт колаборацій від організаторів Am I Jazz?

Лірум Лірум
6 Вересня, 2024

Привіт, я Оля Бекенштейн. Ми з вами могли бачитись в Closer на фестивалі Am I Jazz? В лютому стартував мій новий проєкт Time Based — органічне перевтілення фестивалю від команди Closer, яке виникло на базі мого попереднього досвіду протягом пандемії та повномасштабного вторгнення — San Jose Winter Fest: Counterpoints with Ukraine (USA) та Svitanok (Norway).

Оля Бекенштейн. Фото надане командою Closer

Time Based охоплює музику, танець, перфоманс тощо. Це освітні програми, продюсування нових мистецьких робіт або нові колаборації. Онлайн та події з виступами наживо, які будуть відбуватися як в Україні, так і за кордоном.

Мета Time Based — створення та розбудова горизонтальних зв’язків між нашими артистами та закордонними, сприяти глибокому міжкультурному діалогу та обміну.

Як з’явився Time Based

Ми почали з менторської програми: п’ять американських артистів/ок підтримали розвиток п’яти нових проєктів в Україні. Українські митці разом з менторами мали змогу протягом 10 приватних зустрічей попрацювати над втіленням ідей. 

Вперше над таким проєктом ми задумались ще під час ковіду, коли розмірковувала, як в умовах закритих кордонів підтримувати міжнародний зв’язок між артистами. Проте тоді я не організувалась це реалізувати, тож час настав тільки зараз, вже за інших обмежень та викликів. 

Реалізувати програму вдалось завдяки грантовій підтримки Посольства США в Україні. Власне напрямок менторської підтримки напряму залежить від наявності донорського фінансування.   

Ми прагнули зробити дуже різноплановий лайнап Time Based за допомогою американських артистів, а також розкрити потенціал наших митців. Українські діячі подавались на оупенкол та вказували, кого саме вони хочуть бачити своїм ментором. У нас виникли вдалі метчі, і процес почався. Я дуже тішуся з результатів цих гармонійних комбінацій, наскільки всі різні, але вдалі. 

Проєкти

Khrystyna Kirik + Julia Santoli

Христина Кірік — українська саундартистка та тренерка з експериментальної імпровізаційної музики. У своїй творчості вона досліджує сенсорне сприйняття звуку, використовуючи електроніку, записані зразки контрабаса та фортепіано, голос, польові записи та створені вручну звукові об’єкти. Христина є засновницею майстерні експериментальних музичних інструментів sound→box, співзасновницею артпростору _____036, авторкою мультимедійного проєкту Liniyï, саунд-артисткою та композиторкою в проєкті Mariiia&Magdalyna, а також викладачкою музики та виконавства в Dakh School.

Джулія Сантолі — мультимедійна художниця, музикантка та композиторка з Нью-Йорка. Використовуючи голос, відео, електроніку, психоакустику та інсталяції, Джулія інтегрує втілену практику з уважним слуханням і емпатичним відгуком, як з боку артиста, так і з боку аудиторії. Її роботи часто балансують між резонансною ясністю та екстремальними звуковими станами. Джулія була музичним резидентом Pioneer Works, отримувала грант Азійської культурної ради в Японії, а також проходила резиденцію в Issue Project Room.

Bunht у складі ЩукаРиба + Ben LaMar Gay 

Bunht — це псевдонім Ярослава Татарченка, київського музичного продюсера та музиканта. З 2016 року він випускає музику в різних жанрах, від атмосферного індастріал-техно до електроакустичного IDM та ембієнту. Крім того, Ярослав працює під іншими псевдонімами в музичних колективах, таких як Тонка, Марія Квітка та ЩукаРиба. Для останніх він створював новий матеріал під менторством ЛаМара Гея.

ЩукаРиба — київський фольклорний гурт, який був заснований наприкінці 2018 року при НЦНК «Музей Івана Гончара». Їхній репертуар складається з пісень центральної України, зібраних під час власних експедицій та знайдених в архівах. Усі пісні виконуються в автентичному звучанні, без аранжування. Учасники гурту досліджують сучасний стан фольклорної традиції, збираючи та відтворюючи народні пісні.

Бен ЛаМар Гей — композитор, мультиінструменталіст, співак, поет та ерудит з еклектичним підходом. Його творчість виражає широкий спектр звуків, кольорів та простору через універсальну мову фольклору. Один із найплідніших співавторів музичної спільноти Чикаго, він є давнім учасником AACM (Асоціації сприяння розвитку творчих музикантів).

Mike Romanyshyn + Jeremiah Chiu & Marta Sofia Honer 

Михайло Романишин — львівський композитор та аранжувальник, учасник інструментального колективу ROCKOKO, для якого з 2014 року пише авторські композиції в жанрі симфонічного року та інструментального попу. Його творчість охоплює різні жанри, включаючи класику, її поєднання з електронною та альтернативною музикою, а також джаз. Михайло також займається створенням саундтреків до фільмів.

Поєднання модульного синтезатора та альта може здаватися незвичним, але Jeremiah Chiu та Марта Софія Хонер створюють унікальний дует. Роки співпраці, спільного життя та досвіду об’єднують їхні різноманітні тембри в єдину естетичну реальність. Хонер брала участь у записах з такими артистами, як Chloe x Halle, Angel Olsen, Fleet Foxes і Стенлі Кларк, включаючи п’ять альбомів, номінованих на Ґреммі. Чіу, розширивши свою візуальну роботу в численних напрямках, став активним організатором міжсекторальної спільноти, зосередивши свою музичну практику на електронній музиці та звуковому мистецтві.

Evgeniya Melkonyan & Hanna Kyrychyshyna + Tatyana Tanenbaum

Євгенія Мелконян — незалежна артистка, співачка та виконавиця, яка фокусується на українському та вірменському народному співі, вокальній імпровізації, аудіовізуальному мистецтві, перформансах, племінних і індійських танцях, а також на буто. У своїй творчості вона досліджує теми, пов’язані з творчістю, корінними культурами, духовністю, шаманізмом, голосом і звуком, жіночою ідентичністю, тілесністю та містичними подорожами, притаманними кожній людині.

Ганна Киричишина — хореографка, викладачка сучасного танцю та фізіотерапевтка. Вона заснувала танцювальний театр #HOLOVY та є організаторкою вечорів імпровізації під брендом #KYIVIMPRONIGHT.

Міждисциплінарна робота Tatyana Tanenbaum отримала визнання критиків: The New Yorker назвав її творчість «багатою поліфонією», а Critical Correspondence відзначив її здатність «перевершувати складні історії через точне дослідження». Татяна створює та організовує свої проєкти, взаємодіючи з особистим досвідом та ширшою мистецькою спільнотою у сферах танцю, перформансу та дослідження втіленого вокалу.

Ksenia Slobodian + John Hollenbeck 

Ксенія Слободян — молода піаністка, керівниця гурту, аранжувальниця та композиторка. Вона брала участь в українських і польських джазових фестивалях, як-от Cho Jazz (Ходзеж, Польща) та Szczecin Jazz (Щецин, Польща). У рамках програми Time Based вона працювала над створенням своїх перших партитур для біг-бенду.

Джон Голленбек — відомий музикант і композитор, який отримав шість номінацій на премію Ґреммі. Його досягнення включають грант на 10-ту річницю премії Doris Duke Artists Award та премію Doris Duke Performing Artist Award, нагороду ASCAP Jazz Vanguard Award та стипендію Гуггенгайма. Джон також двічі перемагав у конкурсі Jazz Composers Alliance Composition Contest, був професором джазових ударних та імпровізації в Джазовому інституті Берліна, а згодом приєднався до викладацького складу музичної школи Шуліха в університеті Макгілла.

Враження учасників

Time Based — це проєкти у проєкті, кожна креативна пара мала свої задачі, цілі, виклики та складнощі. Михайло Романишин, що працював під менторством Jeremiah Chiu & Marta Sofia Honer, та Євгенія Мелконян із Ганною Киричишиною, що були під менторством Tatyana Tanenbaum, поділились своїми враженнями від програми. 

Євгенія Мелконян

Першочергова ідея, над якою працювали Євгенія та Ганна — створити перформанс, базований тільки на вокальній музиці та хореографії. Мисткині вирішили прив’язати її до особистої історії, пов’язаної з Києвом. Зокрема — з дзвіницею Софії Київської та Зеленим театром.

«Навіть в найважчі часи мені там співалося. А спів то життя. Виспівуючи, розмовляючи з місцем в серці Києва, я набиралась рішучості жити, залишатись тут та творити далі»,

— ділиться Євгенія.

«Було емоційно та по-різному. Спочатку ми були в різних країнах, працювали онлайн, потім були офлайн зустрічі, на яких ми багато пробували, міняли та обговорювали.

Наша робота розвивалась хвилями: пошук, дослідження, сенси, продакшн, знову пошук, зміна, продакшн. Через три медіа, що залучені в перформансі — відео, хореографію та музику, що базована тільки на вокалі, було дуже інтенсивно.

Перфоманс Євгенії та Ганни. Фото: Олександр Самусевич / Time Based

Це була дуже амбіційна задача — створити готову мультимедійну перформативну роботу, що включає три самостійні історії, в такі короткі строки. Враховуючи, що це був наш перший спільний проєкт. Але наче справились.

Цікавими відкриттями стали три речі: наша прекрасна менторка Татяна, те, що в мене вийшло створити досить різноманітну музику базовану тільки на вокалі, а також те, що перформанс без глядача може бути складнішим, ніж з ним».

Михайло Романишин

«Головна ідея, над якою велася робота під час менторських сесій, полягала у напрацюванні універсальної концепції аналізу досліджуваного обʼєкта. Вона стосується перш за все аналізу форми обʼєкта, збору числових даних і їхнього майбутнього опрацювання за допомогою різних композиторських інструментів. На самому початку Time Based у мене були тільки зачіпки та речі, з якими я хотів працювати, а саму ідею мені допомогли власне сформулювати ментори.

Головна проблема була в тому, що у мене були досить розпорошені думки, які треба було конкретизувати. До того ж була ідея створити універсальну методику, до якої можна звертатися під час й інших перформансів.

Михайло Романишин. Фото: Олександр Самусевич / Time Based

Мій перформанс Heal не описує повністю концепцію, над якою ми працювали з менторами. Я радію, що цей проєкт не закінчився в рамках Time Based, а продовжується і далі. Як на мене, цінність цієї комунікації з менторами в тому, що це не завершений етап, а певний трамплін, поштовх працювати й надалі в обраному напрямку». 

«Я точно планую продовжувати виступати з проєктом Heal. Вже є ідеї як виступати наживо, і навіть як залучати слухачів до самого перформансу, заохочуючи їх тим самим до процесу співтворення»,

— зазначає Михайло.

Висновки

Мені дуже подобається, як Time Based розпочався, які люди починають збиратися навколо, які перші проєкти були створені й наскільки амбітні проєкти та колаборації зараз в процесі формування. Програма менторської підтримки буде продовжуватися, наступний оупенкол ми оголосимо в листопаді цього, 2024 року.

Аби взяти участь в програмі, митці мають запропонувати ідею, що буде новою для їхньої практики. Вперше написати аранжування для оркестру або залучити електронних продюсерів/ок до нього, зробити музично-театральний перформанс, зануритись в підготовку проєкту заснованого на дослідженні, втілити іншу кросжанрову або кросдисциплінарну колаборацію тощо.

Але це тільки один з напрямків діяльності Time Based, на початку наступного року ми проанонсуємо ще одну міжнародну колаборацію (або не одну).

Розповiсти друзям

Facebook Twitter Telegram

Допитливим

Культура в регіонах
Від Onuka до Foa Hoka: як звучить Чернігівщина
Лєра Зданевич Лєра Зданевич
13 Червня, 2024
Культура в регіонах
Від Wellboy до Re-read: як звучить Сумщина
Лєра Зданевич Лєра Зданевич
13 Червня, 2024
Культура в регіонах
Музика Дніпропетровщини (Січеславщини): плейлист від Ліруму та Dnipropop
Лєра Зданевич Лєра Зданевич
12 Червня, 2024