17 жовтня Enko на своїй інстаграм-сторінці анонсував, що припиняє продюсерські договори зі своїми артистами, тобто тепер вони — незалежні виконавці. Enko передає усі права на торгові марки, соціальні мережі, виконання треків артистам Kalush, Kalush Orchestra, alyona alyona, Skofka та Kozak Siromaha. Тепер артисти самостійно обиратимуть напрямок свого подальшого розвитку.
Лірум поспілкувався зі співзасновником лейблу Enko Іваном Клименком про мотивацію такого рішення, плани на майбутнє та про напрямки роботи лейблу.
«Наша мета — стати прикладом здорових стосунків між лейблом і артистом. Ми залишаємося друзями й продовжуємо співпрацювати, але вже в нових статусах! Хочемо показати, що можна розійтися без скандалів і судових процесів», — йдеться в дописі.
Команда лейблу каже, що цей крок є частиною їхньої стратегії. Тепер основний фокус спрямований на розвиток українських артистів для закордонної аудиторії та надання топ-сервісів в Україні. Enko хоче показати, що українська музика здатна підкорити міжнародну сцену та здобути великі премії, такі як Grammy.
«Одна із таких причин створення цього напрямку — це пізнання нового досвіду, пізнання нових знань, бо завжди якась нова область діяльності дарує нову хвилю натхнення. Пошук нових хвиль і натхнення також є однією з основних причин чому нам цікаво саме спробувати свої сили на міжнародному ринку», — ділиться Іван Клименко у коментарі для Лірум.
Як приклад кейсу у цьому напрямку Enko називає проєкт Carpetman. За статистикою, яку надав лейбл, Carpetman має 800 тисяч щомісячних слухачів на Spotify, з яких 93% — закордонні та 7% — українські та понад мільйона підписників у TikTok (97,1% — закордонні, 2,9% — українські).
Тепер лейбл Enko ділитиметься на три основних напрямки: Global Market, Enko Label, Media Network.
Global market
Буде займатися допомогою в створенні пісень, візуалу, позиціювання в соціальних мережах, просуванні через соціальні мережі, пошуком і укладення угод з інтернаціональними лейблами-партнерами, які допомагатимуть в просуванні, з дистрибуцією та паблішингом, з інтернаціональними букерами, з інтернаціональними рекламними агенціями. Enko зібрав базу лейблів, агенцій, промоутерів та друзів з різних країн, яку будуть використовувати для того, щоб просувати нових артистів.
Enko Label
Буде вести діяльність музичного лейбла в класичному його розумінні. Так, як це відбувається в Європі та США, а саме:
- дистрибуція музики (з промо, авансуванням, синхронізацією тощо)
- паблішинг — монетизація авторського права
- співпраця з артистами за ліцензійними договорами (що на українському ринку часто називають парт-менеджмент)
- комерція — монетизація артистів через рекламні прояви та корпоративи.
Media Network
До цього напрямку входять такі проєкти, як Media x Music Marketing, Montage Hub, Playlists, Urban Music conf та Enkollegе. Функції напрямків:
- Media x Music Marketing — розвиток медіаресурсів лейблу та не тільки. Реалізація маркетингових спецпроєктів, просування музичних продуктів і артистів.
- Montage Hub — digital-продакшн для артистів та бізнесів. Від зйомки до монтажу музичних кліпів, Reels, подкастів тощо.
- Playlists — розвиток музичних плейлистів і медіа, забезпечення артистів повним арсеналом промо.
- Urban Music conf — музична офлайн-конференція, що об’єднує все музичне ком’юніті України: зірок шоубізнесу, музичних продюсерів, виконавців, сонграйтерів, бітмейкерів, менеджерів, піарників та багатьох інших.
- Enkollege — музичне ком’юніті, у якому артисти, лейбли, менеджери, піарники та музиканти навчаються за авторськими курсами від лідерів музичного ринку. Це також платформа для нетворкінгу, де можна знайти будь-якого спеціаліста.
Лірум запитав у співзасновника лейблу Enko Івана Клименка про те, як він оцінює перспективи незалежного розвитку артистів. Він вважає, що у кожного є потенціал і сподівається, що кожному з артистів це додать нової мотивації:
«Коли ти стаєш незалежним підприємцем і власником свого бренду, ти по-іншому починаєш дивитися на свій проєкт. І мені здається, що в такому випадку дуже збільшується рівень відповідальності за свій проєкт, бо тепер ти не можеш ділити цю відповідальність з іншими людьми. Тому насправді, навіть нам, дуже цікаво спостерігати за подальшим розвитком кожного з наших артистів, щоб також отримати досвід, наскільки на користь чи не на користь таке роз’єднання йде артисту».
Клименко також зазначив, що якщо у когось з артистів виникнуть складнощі після переходу до статусу незалежних виконавців — Enko їх підтримає:
«Після пережитого, складно просто розійтися в сторони й бути віддаленими один від одного. У нас дійсно були і є дуже близькі й теплі стосунки з кожним артистом. Особисто я вважаю кожного з них своїм другом. Ми не раз ділилися особистим, поза межами робочого, знаємо багато один про одного. І я думаю, ми й надалі будемо спілкуватися, просто вже в форматі друзів, а не в форматі продюсер-артист».
Також Іван Клименко ділиться, що артистів глобального направлення (інтернаціонального) буде небагато. Замість того, щоб працювати з великою кількістю артистів, лейбл краще матиме один або декілька крафтових проєктів, які будуть дуже близькі до душі і які зможуть їм подарувати новий досвід.
«Насправді особисто мені супер цікаво розбиратися в тому, як працює світовий музичний маркет, як працюють соцмережі у світі, як працюють пісні, як потрапляти в чарти, як працюють лейбли, агенції. Це новий світ, у який навіть зараз я поглинаючися, дізнаюся дуже багато чого цікавого для себе і бачу як багато всього в різних музичних ринках відрізняється від нашого».
А 24 жовтня команда Enko оголосила кастинг для артистів, які прагнуть розвитку на міжнародному ринку. Деталі за посиланням.
Читайте також: Гурти які зʼявилися (ніби) нещодавно, але грають давно. Частина друга
Повідомити про помилку
Текст, який буде надіслано нашим редакторам: