19 травня 2023 року дует Cape Cod презентував альбом Матч Поінт, до EP увійшло 5 треків. Також гурт випустив кліп на фокус-трек альбому. Це горор-історія про закохану пару між якою постає монстр. У головних ролях — ілюстраторка Марія Озірна (Духовне Личко) та блогер й головний редактор Gogol media Вадим Кириленко.
Спеціально для рубрики «Пісня за піснею» саунд-продюсер гурту Максима Сікаленко розповів про альбом та кожен трек на ньому.
Cape Cod — псевдонім київського електронного музиканта Максима Сікаленка. Проєкт був заснований наприкінці 2011 року. У 2021 році до проєкту приєднався вокаліст Олексій Боднар й Cape Cod став гуртом. За час існування проєкту вийшло два повноформатні альбоми Cult та Echoes та два мініальбоми Tell Me You Have No Time For Love та Матч Поінт.
Реліз останнього був запланований на весну 2022 року, але через початок повномасштабного вторгнення прем’єру відклали. За словами музикантів, з війною у треків з’явилися нові сенси, але вони зберегли легкі танцювальні мелодії. Просто тепер вони звучать та сприймаються такими, що пройшли через відчуття особистого та суспільного болю.
Максим Сікаленко каже, що Матч Поінт — це новий рівень у творчості гурту. Адже цього разу він також працював над текстами:
«Я багато людей перебрав на роль текстовиків і врешті зрозумів — ніхто не зможе написати тексти до твоїх пісень, ніж ти сам. Ніхто не зрозуміє твоє відчуття музики й досвід, який ти хочеш передати через мову. Cape Cod — це не про просте, але й не про надскладне. І от знайти цей баланс – досить не легко. Тож я почав писати тексти. І якщо у музиці я абсолютно розумію що і чому відбувається у будь-якому стилі чи жанрі — то тексти, це робота з інтуїцією і підсвідомістю».
Час
Час, як і всі пісні з релізу, була записана ще за рік до війни та повинна була стати першим треком, що відкриває новий альбом. Після того, як було зроблено аранжування і була записана «пташиною» вокальна лінія, я звернувся до мого приятеля Володимира Проценка, аби він написав текст до треку. За словами Володимира, це «Тарас Петриненко, який слухав багато Joy Division».
Матч Поінт
Все почалося з музики. Чотири роки тому було відчутно, що на підході переусвідомлення 00-х. Мені також захотілося у це зіграти, але я не люблю класичні мейнстримні нульові з музичної точки зору. Тому треба було якось перенести своє сприйняття і відчуття сьогодення у цю пісню. Тоді ми зустрілися з Олексієм Боднарем і почали міркувати як у цьому треці повинен виглядати вокал. Оскільки Олексій за сумісництвом барабанщик, то я запропонував йому настукати якийсь ритм, який не буде перекривати й без того насичене аранжування. Так з’явився «вокальний ритм», знову пташиною мовою. Після цього я сів писати текст і з підсвідомості дістав сюжет про тенісний матч, з кульмінацією у вигляді «матч поінту» (ситуація в тенісі, коли один із гравців при виграші наступного очка стає переможцем матчу). Далі з’явилася додаткова лінія про стосунки. Про ситуацію у відносинах, коли людям не вистачає сил, щоб дотягнути до особистого щастя залежно від різних причин. Так з’явилася пісня про внутрішню боротьбу двох партнерів на шляху до їхнього спільного щастя.
Режисером кліпу став Іван Сурнік. У головних ролях — Костя Горовий, Марія Озірна (Духовне Личко), яка до 3 ночі каталася облита мастилом в районі метро Тараса Шевченка та Вадим Кириленко, який тижнями тренувався для однієї сцени. Також у кліпі можна помітити коміка Марка Куцевалова, стендапера Еріка Йе та інших.
Промінь
Демо цього треку лежало і чекало свого часу декілька років. Коли на початку 2020 року я перебирав старі напрацювання — натрапив на демо і допрацював приблизно за день.
Сам трек про відсутність страху перед самотністю. Оскільки у нас рідко відбувається соціальна сепарація (батьки, відносини, друзі) – ми можемо довго йти шляхом усвідомлення себе як особистості. Але це важливий шлях, якого не треба боятися. Оскільки після того, як ти приймаєш абсолютну самотність, ти можеш глибше зрозуміти навколишній світ. І у цьому нема нічого поганого.
Летіти
Цей трек першим вийшов після виходу другого альбому Echoes, тому стилістично та музично для мене він є містком між попереднім етапом творчості та прийдешнім.
Летіти почався з ідеї Олексія про початковий момент розставання, коли ти полишаєш свою кохану людину і знаходишся у цьому відчутті. Коли ти ще не можеш перебороти та прожити розлуку. Ліричний герой, при цьому, обирає шлях ескапізму.
Ностальгія
Мабуть, один з найшвидших треків, які я робив. Якось я натрапив на серіал Maxxx про вже дорослу зірку бойз-бенду p 90-х. Якраз за декілька років до того я деконструював для себе такий жанр як new jack swing і подумав – а чому б не написати максимально нетиповий для Cape Cod’у трек. Накидав демо за день, а увечері показав його Олексію і попросив написати вокальний лід максимально швидко, без особливих роздумів – на вайбі. Так за два дні було готове демо, з яким я постукався до Володимира Проценко і запропонував продовжити «лінію Тараса Петриненка». Так за три дні був готовий трек, який за кілька днів ми вже писали на студії разом з Сергієм Любинським (Кноб).
Читайте також: Антоніо Лукіч про саундтрек до «Люксембург, Люксембург»
Повідомити про помилку
Текст, який буде надіслано нашим редакторам: