31 травня відбувся фінал щорічного онлайн-брейншторму та навчальної програми з диджиталізації культурної спадщини України — Хататон 5.0: Спадщина. Стійкість. Інновації. З 64 проєктів організатори конкурсу відібрали десять фіналістів, які вперше в історії Хататону мали можливість презентувати свої роботи перед журі та експертами культурної сфери в офлайн-форматі на Форумі «Українська культурна спадщина #ДійЗадляСпадщини». Переможцями проєкту стали п’ять команд, які розділили між собою призовий фонд у 5000 євро. Окрім того, три проєкти отримали спеціальну нагороду від британської організації The Institute for Digital Archaeology.
Призові місця Хататону 5.0: Спадщина. Стійкість.
1 місце, 2500 євро — команда Et Cetera з навчальною грою «Новатрадиція»
Гра для учнів старшої школи покликана популяризувати культурну спадщину, що знаходиться під загрозою. Персонаж, за якого ведеться гра, відправляється в минуле, аби провести детективне розслідування історичних подій, розпитати про них в очевидців та історичних діячів, виконуючи квест.
2 місце, 1000 євро — команда «Запорозька Січ» із проєктом «Чути очима, бачити серцем»
Метою проєкту є адаптація музейних експозицій Історико-культурного комплексу «Запорозька Січ» Національного заповідника «Хортиця» до потреб людей із порушенням зору та слуху. Команда планує створити відеоекскурсії жестовою мовою, які відвідувачі зможуть переглядати, використовуючи QR-коди. Для людей із порушенням зору будуть реалізовані аудіогід з інформацією про кожну експозицію та можливість «оглянути» копії експонатів тактильно.
3 місце, 500 євро — команда Довженко-Центру з оцифрованою колекцією «Медіатека»
Діджитал-колекція кіноархіву Довженко-Центру поєднає фізичний і віртуальний простори, сприятиме дослідженню кінематографу, стане місцем для комунікацій та перетином мистецьких медіа. «Медіатека» підкреслить інноваційність підходів, освітньої та наукової місії Довженко-Центру, популяризує його архів, Фільмофонд тощо. Проєкт передбачає репрезентацію колекцій через кіноінституції, з історією яких вони пов’язані: Київська кінокопіювальна фабрика, Украніма, Укркінохроніка, Київнаукфільм, Кіностудія ім. О. Довженка тощо.
3 місце, 500 євро — команда «Ланка.про» з настільною грою «АІ Дух Місця»
Гра із використанням штучного інтелекту допоможе громадам осмислювати локальну культурну спадщину. Набір інструкцій скеровує мешканців у дослідженні свого культурного, символічного, природного капіталів і використати їх для побудови стратегії розвитку.
3 місце, 500 євро — команда IMERSUM з XR-квестом «Фортеця Тягинь»
Інтерактивний XR-квест дасть змогу дослідити реконструйовану пам’ятку козацької історії — фортецю Тягинь. Гравець відправляється у віртуальний світ як один із воїнів Отамана Сірка, легендарного українського козака. У ролі курінного отамана він допомагає Сірку захопити фортецю — важливу воєнну ціль, яка належить кримському ханству.
Крім того, три учасники перемогли в додатковій номінації від британської культурологічної організації The Institute for Digital Archaeology. Призи по 500 євро й менторську підтримку фахівців інституту отримали команди «Ланка.про» з настільною грою «АІ Дух Місця», «Запорозька Січ» із проєктом «Чути очима, бачити серцем», «Кримськотатарський національний корпус» з проєктом «Онлайн-сервіс кримськотатарської мови». Він полягає в створенні нового діджитального кримськотатарсько-українського словника.
Хататон 5.0: Спадщина. Стійкість. Інновації реалізується в співпраці House of Europe, Goethe-Institut в Україні та Digitizing.Space за підтримки Європейського Союзу.
Читайте також: «Це, мабуть, єдиний випадок у світі, коли танцпол — safe place». Як Some People відновлює культурне життя у Харкові під обстрілами?
Повідомити про помилку
Текст, який буде надіслано нашим редакторам: