3 та 4 листопада у київській Малій опері пройде перший український фестиваль камерних одноактних опер «Оперний вікенд». Проект реалізовується за підтримки Українського культурного фонду та спільно з культурно-мистецьким об’єднанням Hronotop.UA. Авторкою ідеї та кураторкою стала Галина Дуб.
Як розповіла організаторка, ціль цього фестивалю – популяризація оперного мистецтва, яке рідко сприймається широкою аудиторією.
Фестиваль проходитиме за участі Державного академічного естрадно-симфонічного оркестру України – одного з провідних музичних колективів нашої країни. Диригент – Костянтин Старовицький.
У програмі фестивалю чотири опери, створені молодими українськими оперними режисерами. Це все музичні твори класичного та романтичного періодів, а також ХХ століття. Головна умова – тривалість до години. Опери
іноземних композиторів звучатимуть в перекладі українською мовою. Розповідаємо, як організатори презентують кожну з них.
«Ріта», Гаетано Доніцетті (Італія)
Комічна опера
Режисерка – Лада Шиленко.
Художниця-постановниця – Катерина Маркуш
Дизайнерка – Марина Рибалко (Rybalko)
Якщо ваша дружина готова за розбиту чашку зробити з вас лазанью, необхідне рішуче і термінове втручання! Щоб приборкати вічно невдоволену і сварливу жінку потрібен запеклий двобій. Ні, ні, не жіночий! Слід влаштувати батл двох «титанів» – колишнього і теперішнього чоловіка. За що вони будуть боротися? За право «здихатися» цієї Фурії! Комічна італійська опера Г. Доніцетті «РІТА» є наочним прикладом-рецептом як із норовливої дружини зробити люблячу і слухняну.
«Ведмідь», Ірина Губаренко (Україна)
Опера-жарт
Режисер – Антон Литвинов
Художниця-постановниця – Сандра Крмаджян
Дизайнерка – Polina Veller (Поліна Веллер)
Композиторський опус був написаний ще 1989 року за однойменним літературним шедевром Антона Чехова, але сценічне втілення отримав уперше. Після смерті чоловіка вдовиця «з ямочками на щоках» поринає у скорботно-ностальгічний стан та ізолюється від світу. Її усамітнення порушує неочікуваний візит кредитора Смірнова, який вимагає негайно повернути борг покійного. Відмова поміщиці спричиняє затяжну суперечку, фінал якої закінчується зовсім неочікувано.
«Медіум», Джанкарло Менотті (США)
Містична трагедія
Режисер – Олександр Співаковський
Художниця-постановниця – Сандра Крмаджян
Дизайнери – 2L Factura (Лана Тесленко та Олена Майстра)
«Любовний приворот», «змова на удачу та успіх», «гадання на картах», «віщування майбутнього», «зняття псування та пристріту» – і це ще не весь перелік послуг, який надає Мадам Флора. Клієнти у захваті від чудодійних сеансів у її маленькому «театрі спіритизму». І навіть не здогадуються, що вся «магія» Медіума – суцільний блеф, який допомагають їй створювати діти – Моніка і Тобі. Та одного дня щось пішло не за планом. Ворожка відчуває на сеансі присутність темних сил.
«Бастьєн і Бастьєна», Вольфганг Амадей Моцарт (Австрія)
Ситком-опера
Режисер – Дмитро Тодорюк
Дизайнерка – Svetlana Karpova (Світлана Карпова)
Цей зінгшпіль Моцарт написав у 12-річному віці. Це комічна історія про двох закоханих, які не можуть порозумітися. Допомагати їм береться хитрий і мудрий знайомий Колас. Прообразом персонажа послужив віденський лікар-гіпнотизер Антон Месмер, на замовлення якого й була написана опера. Примирити закоханих допоможуть чарівні слова Коласа – Дігі-дагі, шури-мури, хорум-харум, лірум-ларум. В сучасній режисерській інтерпретації події опери ототожнюються зі зйомкою фільму.
Повідомити про помилку
Текст, який буде надіслано нашим редакторам: