Головна
>
Звіти
>

Ось яким ми запам’ятаємо Faine Misto 2025

Ось яким ми запам’ятаємо Faine Misto 2025

Файне Місто — місце традиційного «корпоративу» команди Лірум і щорічний привід нам всім зібратися разом поза Києвом. Нас в команді шестеро, і виявилося, що це шість абсолютно різних вражень від фестивалю. В цьому матеріалі кожен/кожна з команди Лірум розповідає про те, що його/її вразило у цьогорічному Faine Misto найбільше.

Олексій Бондаренко

Про безпосередньо фест я розписав у своєму репортажі. Але велике враження на мене справило ставлення до преси. У фестивалів та подій воно буває дуже різне. Десь журналістам дають більше можливостей, десь преса не має навіть власної пресзони.

«Файне» ставиться до преси ДУЖЕ ДОБРЕ. У нього є чат координації, вони допомагають з проїздом і поселенням. Роблять додаткові зустрічі, посвяти, знайомляться з усіма. Організовують пресконференції, команді комунікаційників завжди можна подзвонити, якщо є якісь питання й проблеми. І вони дійсно допомагають їх вирішити. Суто як журналісту, це дуже приємно. У нас є навіть внутрішній мем, що Файне місто — це щорічний корпоратив Лірум, бо це єдина подія (окрім Підсумкового Зорепаду Релізів) де вся команда збирається в одному місці.

Такий підхід сприяє нетворкінгу. Зокрема, це призвело до афтерпаті першого дня в готелі (імпровізованого), яке було абсолютно легендарним. Але от про це вже не можна розповідати :)

Прим. ред. Уявіть, що ви прокидаєтесь у своєму номері готелю, а біля дверей стоять чужі кросівки. А нам після афтерпаті і уявляти не треба було.

Лєра Зданевич

Нас з командою вражали цьогоріч на Файному схожі речі — класні виступи, загальнофестивальні явища і забуті після потужного афтеру кросівки. Але я така людина, що мені треба ходити й досліджувати всю територію фестивалю, яка була дуже насичена активностями. Зокрема, окрім основних сцен — Main, Dark i Light, були ще Underground, Reggae та Амфітеатр, де панувала своя атмосфера.

І на Underground Stage я доволі часто заходила. Виступи починалися з 12-ї й тривали до 6-ї, коли основні сцени тільки починали набирати обертів. Для артистів грати зранку на фестивалі — така собі вигадка, але на Файному це працювало непогано. Я зайшла туди вперше в пʼятницю десь о 12:30, і там було на диво доволі багато людей, які не лише зайшли в прохолодну (до перших слемів) підвальну сцену, а й активно двіжували та підспівували гурту. Справді вражає. Тому кожен фестивальний ранок у сторізах Лірума починався саме з цієї сцени.

Багато виступів я пропустила через накладки у розкладі, але щодня там були артисти, яких цікаво було почути наживо. Наприклад, туди-сюди і смерть, Сонячні котики, The Artistic Rats чи Sextur.

туди-сюди і смерть на Underground Stage. Фото: Оля Закревська для Лірум

Звісно, звук доволі часто залишав бажати кращого, але і я вже давно не ходжу на концерти без вушних затичок (і вам раджу теж).

Круто, що фестиваль дає можливість нішевим та молодим гуртам дуже різних жанрів знаходити нову аудиторію, і виступати наступні рази вже на основних сценах (часом на доволі високих слотах). В це складно повірити зараз, але Уляна Дель Рей ще два роки тому грали саме на Underground Stage. Там же виступали Корба й Апатія, які цьогоріч запалювали Light Stage, і Vøvk та Blind8, які цьогоріч на Dark Stage.

Щира порада — починати наступного року фестиваль саме з Underground Stage. Як мінімум, послухаєте музику в прохолоді і зможете потім казати: «о, а я був на їхньому виступі ще коли вони не були популярні».

Марічка Мак(с)имець

З 13 виступів, на які вдалося піти, розкажу вам про O.Torvald. Льоша у своєму звіті писав, що їхній сет на Файному був забитий хітами — і можливо, це правда, а можливо, дає знаки моя «оторвальдівська» фаза, яку я мала у 2017 році. Але переважну більшість треків я знала і підспівувала. Весь виступ пройшов у форматі: «Ну от, після цієї пісні піду посиджу, відпочину… А ні, я її знаю! Встаємо!»

Особливо в пам’яті відкладеться той один куплет «Не вона», під час якого я згадувала 15-річну себе — ту, що мріяла колись співати цю пісню в унісон з Женею Галичем. І навіть не дозволяла собі думати, що колись буде на фестивалі в ролі медіа з пафосним бейджиком і братиме інтерв’ю в того ж Галича за кулісами (це було минулого року, але дивіться, як гарно вписується в історію!).

Фото: Оля Закревська для Лірум

Тому так, O.Torvald подарував мені мій «я це зробила!»-момент. І куди б мене далі не завело життя, 15-річна Марічка мною б пишалася — а це вже чимало.

І ще не можу не згадати, що вони зіграли «Дощ», яку я з особистих причин чекала найбільше (цю історію не розкажу — це все-таки враження від фесту, а не сповідь).

Настя Денеж

Сильних і яскравих вражень за 3 дні файного — безліч. Але відмітити хочеться саме гурт The Unsleeping. Починаючи від їхньої пресконференції, на якій гітарист Назар пригостив журналістку тортом за її запитання, а фронтмен Жека назвав гітариста Івана «пісюном», коли відповідав на моє запитання. І закінчуючи їхнім потужним виступом на Main Stage.

Скажу відверто, більшість виступів цієї сцени мені довелося саме слухати, а не дивитися. Я чекала «Недопитий холодний чай», а Влад з Tember Blanche був впевнений, що вони її не будуть грати, адже це не зовсім фестивальна історія. Треба було закладатися на гроші, адже вони її таки виконали! І цього разу навіть змогла відірватися від пуфа та кричала: «Слава богу! І тобі, і усім великим рибам, що гуляють на дні мого серця!».

Фото: Оля Закревська для Лірум

Та хвилина з чимось стала для мене найяскравішим моментом усього фесту.

Оля Закревська

2006 рік, Київ. Я йду на свій перший музичний фестиваль, Рок Січ. Ці два травневі дні змінять моє життя назавжди, але я ще про це не знаю — я поки просто блукаю між сценами, зустрічаю знайомих, чекаю на виступи відомих мені гуртів і відкриваю для себе нових артистів. В один з таких слотів потрапляю на АННА — просто прийшли завчасно послухати ТОЛ, а там вони.

2025 рік, Львів. Я знімаю свій приблизно сотий фестиваль, Файне Місто. Так само блукаю між сценами, але вже з камерою, бейджами пресдоступу. Так само зустрічаю знайомих, але ще мене впізнають дуже багато незнайомців, бо я понад 15 років знімаю їхні улюблені концерти. І одним зі слотів запланований гурт АННА. Я спробувала згадати, скільки разів я була на них наживо за ці 19 років, і це лише одиниці. А фотографую їх взагалі ледь не вперше, не тому, що лінива, а тому, що існування гурту то припинялося, то разово відновлювалося.

І ось вони нарешті прямо переді мною, і перед моєю камерою. Віктор Новосьолов має такі ж божевільні очі, як і 19 років тому.

Фото: Оля Закревська для Лірум

А ще з якоюсь новою силою закликає взяти ніж і відрізати ілюзію про те, що все нормально зі мною. І, звісно ж, співає про тих самих Ангелів, бо в перший день весни треба забути про все і тікати в небо — колись це були найпопулярніші пости в соцмережах на 1 березня. Я тисячу років знала, що так буде, так сталось і я тепер вже інша — якщо порівнювати відчуття споглядання наживо знову тої самої АННА, то тільки з кулею, яка розбила серце і пробила груди. Дякую, що повернулися. Дякую за виступ у футболці Free Azovstal Defenders. Хочу тепер на сольник.

Яна Ільків

Культура пам’ятання в Україні ще тільки формується — і це процес, у якому важливо мати чутливість одне до одного. Потрібно створювати меморіальні простори різних форматів і говорити між собою, не без емпатії, звісно.

Файне Місто стало містком між довоєнним життям і життям у війні.

Окрім загальнонаціональної хвилини мовчання о 9:00 ранку, яку я вважаю найпростішим способом вшанування пам’яті, благодійних ініціатив і точок Азову, з’явився ще один особливий вимір — з думкою про загиблих і з турботою про тих, хто переживає втрату.

Зона в Музеї, присвячена загиблим членам команди Фестивалю. Фото: Оля Закревська для Лірум

Макс «Діджей» Науменко aka Max Rudskoi

Іван «Пальма» Хомів

Богдан «Майк» Михальчук

Костянтин «Кость» Панков

Микола «Каштан» Оранський (Нільс)

Владислав «Вудсток» Воронін

Уперше меморіальний куточок, присвячений загиблим членам команди фестивалю, зʼявився торік. Цього року додали ще два нові формати.

  • Простір Памʼяті — місце, де людина могла побути з собою: згадати загиблих чи тих, хто воює, поплакати, помовчати, сказати щось важливе. Оператор лише вмикав запис і залишав простір. За бажанням, відвідувач міг отримати своє відео.
  • Відеокнига Памʼяті — слайд-шоу з фотографіями загиблих захисників, волонтерів і цивільних, яке транслювали на екрані біля Музею. Усі охочі могли подати фото чи спогади про близьких до початку фесту.

А в останній фестивальний день, після виступу хедлайнера, цей відеоряд зʼявився на головній сцені. Сотні людей зупинилися, щоб заспівати гімн України, приземлитися і вкотре нагадати собі, яка ціна того, що ми досі ходимо територією вільних людей.

Дякую за це.


Читайте також: День бабака, в який хочеться повертатися. Як Faine Misto 2025 закріпило статус найфестивальнішого фесту країни

Розповiсти друзям

Facebook Twitter Telegram

Допитливим

Культура в регіонах
Від Onuka до Foa Hoka: як звучить Чернігівщина
Лєра Зданевич Лєра Зданевич
13 Червня, 2024
Культура в регіонах
Від Wellboy до Re-read: як звучить Сумщина
Лєра Зданевич Лєра Зданевич
13 Червня, 2024
Культура в регіонах
Музика Дніпропетровщини (Січеславщини): плейлист від Ліруму та Dnipropop
Лєра Зданевич Лєра Зданевич
12 Червня, 2024