Стартував 11-й сезон одного із найпопулярніших українських телевізійних талант-шоу «Голос країни». Ми вже третій рік пильно слідкуємо за перебігом подій. По-перше, це весело. А по-друге, це один із небагатьох проєктів, який дарує українській сцені нових артистів.
Цього сезону ми плануємо запрошувати різних авторів для написання кожного з рекапів. Перший — від головного редактора Олексія Бондаренка та нашого найсуворішого критика, який вмикає телевізор раз на рік (під час нацвідбору на “Євробачення”) Артема Рісухіна.
Ірина Ебралідзе
Пісня: Billie Eilish — No Time to die
Повернулися: Тіна Кароль, Олег Винник, Надя Дорофєєва, Monatik
Льоша Бондаренко
Взагалі починати шоу із хіта Біллі Айліш — знак хорошого смаку. Так само як і з суперхіта The Weeknd, незалежно від крутості його виконання. “Голос країни” — одне з небагатьох шоу, яке принаймні може намагатися насаджувати смак у попмузиці. І вони це одразу роблять.
Почати вирішили із “вернякового” виступу, до якого неможливо причепитися. Потужна пісня, потужне виконання. Тренери, яким нема чого сказати. Єдина інтрига — виявилося, що Надя Дорофєєва говоритиме російською. Хм…
А ще виявилося, що пані Ірина подружка з Мішель Андраде. Тож не дивно, що співачка пішла до Дорофєєвої. Не дивно буде, якщо ми побачимо її за результатами сезону в команді Mozgi. До речі, як там INGRET?
Артем Рісухін
Знаєте, я дуже не люблю зайву експозицію. Тому, коли перед початком виступу першої виконавиці сценаристи вирішують, що ось на 11-му сезоні потрібно у діалозі Вінника та Монатіка нагадати про великі очікування проєкту від першої пісні, це виглядає занадто штучно. Так само, мені не до кінця зрозуміло, про яке «перезавантаження проєкту» йде мова, якщо у новому сезоні ми продовжуємо слідкувати за аритмією учасників перед виступом. Для чого? Для кого?
Окей, ліричний відступ. Тепер про виконання Ірини. У неї дійсно сильний вокал… який абсолютно не підходить до цієї пісні (“No time to die” Білі Айліш). Ба більше, Замість того, щоб погратись з динамікою цього треку, Ірина вирішила взяти напором, наче у караоке. У висновку, вся харизма вокалу зникла, розчинилась у спробах показати міць легенів та шаблонності подачі. Однак, цікаво, як розкриється Ірина далі у проєкті!
Тьома Паучек
Пісня: Гуцулка Ксеня
Повернулися: Monatik, Тіна Кароль, Олег Винник, Надя Дорофєєва
Льоша Бондаренко
Мені подобається як “Голос” вибудовує зі своїх тренерів богоподібних геніїв. В минулі роки ми бачили величезні фан-клуби Фантіни. Цього разу бачимо артиста, який молиться на Монатіка і навіть узяв із собою додаткову шапку, щоб вразити улюбленого артиста.
Його аранжування Гуцулки Ксені справді цікаве. Тьома однозначно харизматичний, чітко співає і має долю здорового божевілля. “Голос” завжди починав із сильних артистів і трошки здавав на середині кастингів. От і зараз. Очевидно, Тьома й Ірина не вилетять на найближчих стадіях.
Артем Рісухін
Облишимо той момент, що поп-панкове аранжування “Гуцулки Ксені” — це те, чого ніхто не просив робити. Зрозумійте мене правильно, я дуже люблю кросжанрові штуки, несподівані аранжування та експерименти. Але це той випадок, коли з таким самим успіхом, Тьома міг заспівати Hoobastank.
А тепер про вокал. Його важко назвати абсолютно шаблонним, в ньому є харизматичність, втім, через брак технічності, Тьома забагато впадає у завивання, замість співу. Спроба зробити виступ емоційним топить подачу, не дає вокалу розкритись. Гадаю, що в команді Монатіка Тьома знайде баланс.
Олексій Мартиненко
Пісня: On i Ona — Вода
Повернулися: ніхто
Льоша Бондаренко
Як можна вийти співати пісню свого ж гурту і мазати по нотах. Ми не будемо тут обговорювати мистецьку цінність гурту On i Ona. Але як для перезапуску кар’єри це аж занадто слабко. На щастя смаку тренерів вистачило, щоб це оцінити.
На жаль, окрім жалості на виході, цей виступ не викликав нічого. Не знаю, чи цього справді домагався пан Олексій.
Артем Рісухін
З одного боку, виконання власної пісні має дати змогу учаснику розкритись. Утім, це саме той випадок, коли свою пісню теж треба вміти обрати. Олексій — учасник гурту On i Ona, заспівав трек Voda, який в оригінальній версії виконує друга половина гурту — Олена Жигарьова. Її партія давалась Олексію дуже важко, на додаток, він приділив надто багато уваги мелізмам рівня естради 00-х, замість того, щоб дотягувати свої фрази. Слабкий виступ, на жаль.
Андрій Кудінов
Пісня: SOAD — Aerials
Повернулися: Тіна Кароль, Олег Винник, Надя Дорофєєва.
Льоша Бондаренко
“В 15 я набив першу татуху. В 16 пішов з дому. Вранці я навчався програмування, а ввечері ми з пацанами в гаражах грали легендарні рокові хіти” — каже справжній рокер Андрій Кудінов і одразу з’являється на фоні реклами Рошен.
Уже не вперше в “Голосі” фанати рокмузики демонструються як якісь фріки. При цьому грають абсолютно не фрікову музику. З іншого боку, не погоджуся з Рісом нижче. От якраз аранжування в цьому виступі — бальзам на душу. Взагалі у команді оркестру проєкту — одні з найсильніших музикантів країни. І дивитися на те, як барабанщик Женя нарешті має змогу розкритися на збивках — одне задоволення.
Та й співає пан Андрій вельми потужно. Подивимося, куди це все його заведе з паном Винником.
Артем Рісухін
Завжди досить кумедно, коли судді, які працюють у популярному жанрі, бурхливо реагують на будь-яке рокове аранжування. Aerials у виконанні Андрія звучить так, наче це виступ у ДК під мінус. Я не знаю, чому Андрій так артикулює голосні, але замість тексту, я чув лише “баубауваувау“. В англійській мові є такий термін “butcher the song” — саме це і зробив учасник. П
існі SOAD — це завжди виклик. На жаль, Андрій з ним не впорався. Головне чим запам’ятався цей виступ — фразою Вінника “я люблю рок, і пройшов всі ці школи в мюзиклах європейських”.
Юлія Кирик
Пісня: The Hardkiss feat Monatik — Кобра
Повернулися: ніхто
Льоша Бондаренко
Мені здається, що вперше на моїй пам’яті тренери не обрали артистку із купою мелізмів. Це той аспект, на який ми постійно сварилися в попередніх рекапах — коли пісня замінюється технікою виконання.
Це було непогано, впевнено і навіть, місцями, вражаюче. Але надто очевидно і з купою непотрібних вокальних піруетів. Тіна Кароль абсолютно права в тому, що пісня виявилася сильнішою за голос виконавиці.
Артем Рісухін
Знову і знову, співачка за співачкою потрапляють у одну й ту саму пастку пісень The Hardkiss — спробу повторювати за Юлією Саніною, замість того, щоб робити ці пісні своїми. Звісно, Юлія Кирик обрала пісню “Кобра” тому, що це дует з Монатіком. Але трюк не спрацював. Не вистачило ані динаміки, ані подачі.
Тіна Кароль дала дуже правильну пораду щодо роботи над диханням та вокалом загалом. У Юлі непоганий голос і вона вміє співати, але вибір пісні був не на її користь.
Володимир Хоменко
Пісня: The Weeknd — Call Out My Name
Повернулися: Надя Дорофєєва, Тіна Кароль, Monatik
Льоша Бондаренко
Оце Голос! Ось заради чого ми дивимося це шоу. Коли з перших 10 секунд тебе накриває. І хочеться згадувати JMSN, Сема Сміта і все навколо. Зазвичай ці виконавці залишаються героями телесезону, та більше нічого не випускають після нього. Але на момент їхнього виступу це вау-ефект. Неймовірно. R&B вокал, який ладний принаймні поконкурувати з LAUD.
Але історія про те як Тіна Кароль в школі з першокласником виконувала пісню Пупсик на запрошення протоієрея, це звісно… ммм…. Яскраво.
Та й загалом варто похвалити драматургію першого випуску. Попри весь скепсис ти не можеш протистояти захопленню, яке потроху наростає.
Артем Рісухін
Щирий виступ, та дуже хороший тембр. Звісно, трохи не вистачило технічності для цієї пісні. Особливо розчулила історія про пісню “Пупсик”, яку, як виявилось, маленький Володимир співав у школі з Тіною багато років тому. Або я став трохи сентиментальний після першої години випуску. Однак цей виступ був одним з найкращих за вечір.
Бєліцька Марина
Пісня: Shocking Blue —Venus
Повернулися: ніхто
Льоша Бондаренко
Квінтесенція всього, що можна не любити у вокальних шоу. Максимум непотрібних вокальних наворотів при мінімумі пісні.
Мені у це не віриться, може це задум сценаристів, або реальна реакція тренерів — але вони перестали вестися на трюки із найближчого пабу. Навдивовижу справедливий результат — ніхто не повернувся.
А ще, творцям Голосу неймовірно майстерно вдається прикривати відсутність смаку у Винника. На середину першого епізоду він виглядає ледь не найадекватнішим тренером. Він реально вміє співати й поводити себе на сцені, а в коментарях не вдається до сальних і абсолютно неприйнятних жартів (як це робив Дан Балан). Тож пане Винник, попри увесь скепсис, за перший випуск отримує 5/5.
Артем Рісухін
Знаєте, після цього виступу, у мене лише одне питання — а що саме тут про вокал? Тому що Марина взяла не найскладнішу пісню, та зробила з неї кашу з вокальний екзерсисів, які були не тільки зайві, вони вбили виступ. Це був рівень втомленого кавер-гурту. Не дивно, що судді не повернулись.
Дивно, що сценаристи вирішили збалансувати, та влаштували спільне виконання пісні четвіркою суддів та учасницею, замість якогось конструктивного фідбеку.
Юлія Вітранюк
Пісня: Дахабраха — Шо з-под дуба
Повернулися: Тіна Кароль, Олег Винник, Надя Дорофєєва, Monatik
Льоша Бондаренко
Коли пані Юлія сказала, що вона з ансамблю “Кралиця” мені стало все зрозуміло. Цей колектив — фабрика зірок української популярної етно-музики. Саме звідти прийшли, зокрема, кістяк ДахаБрахи та вокалістка гурту Go_A. Тож не дивно, що вибір пісні пав саме на хіт ДахаБрахи.
Дивно, що це пропустили сценаристи! Це велика радість і перемога, що такі пісні тепер звучать у праймтайм.
Ну а ще, в мене велика слабкість на народний вокал. Тому я розтанув на перших же 10 секундах. Завжди цікаво дивитися за тим, як по ходу сезону етноартистів намагаються залучати під інші жанри. Думаю, за пані Вітранюк буде цікаво слідкувати.
Артем Рісухін
Я дуже люблю “Шо з-под дуба” ансамблю ДахаБраха. І Юля виконала цю пісню щиро, технічно. Але ось в чому проблема. У фолькових піснях, точніше, в їх оновленні, найголовнішу роль грає не вокал — а аранжування, бо вокал залишається носієм основної теми, на якій будується нова версія. Гурт Go-A, який підтримував Юлію по відео, прекрасно дотримується цієї формули, де фольковий вокал обрамляється електронним інструменталом.
У випадку Юлії, вокал — єдине, з чим вона прийшла на шоу, і єдине, що має значення. Але він… звичайний, хороший фольковий вокал. Коли Вінник каже “людина, яка співає етніку, може співати все”, він лукавить. Тому що ми прекрасно знаємо, що саме співають фолькові голоси у цьому шоу, і чому їх дуже важко розкрити в інших форматах. Утім, Юлія дійсно дуже талановита, хочеться сподіватись, що її мета спробувати себе у нових тембрах здійсниться на цьому проєкті.
Олена Левашева
Пісня: Michael Jackson — Earth Song
Повернулися: Надя Дорофєєва, Тіна Кароль, Олег Винник, Monatik
Льоша Бондаренко
Уже вдруге співачка під псевдонімом GARNA перезавантажується як артистка. Уперше це відбулося на “Євробаченні”, і все, що ми запам’ятали — про цю артистку неможливо щось нагуглити.
З вокалом усе ок. Артистка яскрава. Ба більше, після “Євробачення” вона навіть випустила кілька пісень на своєму YouTube-каналі, у яких відчайдушно шукає власний стиль. Поки що це десь між тропікал-хаусом та Джамалою.
Вибір Дорофєєвою явно зроблений зі стратегією зачепитися й за продюсерський центр. Ну що ж, подивимося. Проте від кавер-бекграунду у вокалі пані Олені відчепитися буде непросто.
Артем Рісухін
Скільки можна, скажіть мені, мучити пісню покійного Майкла Джексона, Earth Song на шоу талантів? Це один з тих треків, який дуже важко виконати чисто, технічно — а головне, нащо? Earth Song, якщо тільки вона не виконана у незвичному аранжуванні — це завжди спорт та октавні стрибки. Але чи вони розкривають вокал? Ні.
Ще симптоматичніше, що такі пісні частіше обирають учасники та учасниці, які мають досвід кавер-гуртів, де гучність превалює над відчуттям тексту та фактури пісні. Олена не витягує цю пісню, вона її просто виконує, задавлюючи подачею. Так само було й на нацвідборі на Євробачення-2020, в якому Олена брала участь.
Олександр Барлебен
Пісня: Lady Gaga — I’ll never love again
Повернулися: ніхто
Льоша Бондаренко
Ну тут просто не витягнув по вокалу. Так буває. Нема чого додати.
Артем Рісухін
Дуже харизматичний учасник. Але я повністю не згоден з Олегом Вінником та Тіной, які рекомендували прийти наступного разу з українськомовною піснею.
Головна проблема Олександра не стільки в пісні, скільки в самому вокалі — йому ще треба над ним працювати. Звісно, хвилювання відіграло свою роль, але це було дуже невпевнене виконання.
Саша Таб
Пісня: Сальто Назад — О, мамо
Повернулися: Monatik, Надя Дорофєєва
Льоша Бондаренко
Цього року Саша Таб планує сольний проєкт, про це він розповідав мені в інтерв’ю ще у 2020. Тож його похід у “Голос” — цілком продуманий маркетинговий хід. Зрозуміло, що постійна поява у прайм-тайм на “1+1” — це сильний буст. Тим цікавіше бути дивитися інтерв’ю та синхрони у яких Саша розповідатиме про те, як йому важлива перемога (ні), і як він переживає за те, що дістатися фіналу (ні).
Що ж стосується виступу — в музичних колах це називають “фірма”. Усі круто, пісня безпрограшна (і теж з нацвідбору). Саша вже давно готовий артист із трьома альбомами за плечима та співпрацею з Ванеком Клименком. Боюся, в сезоні він виглядатиме як студент, якого чомусь перевели назад до школи.
Артем Рісухін
Саша дуже талановитий виконавець. Як-то кажуть — seasoned. І якщо чесно, то це був чи не єдиний виступ за вечір, що щирий потішив.
Саша вийшов зі своїм, вже знайомим, хітом О, мамо, з цілком зрозумілою метою — перезапустити творчість. Вперше лейтмотив цього сезону отримав візуалізацію.
Єдина проблема в тому, що Саша вже фактурний виконавець, зі своїм стилем, з нього не потрібно нічого “ліпити”, не потрібно розкривати. Чи не головне, що може дати йому цей проєкт — аудиторія поза тисяч його фанів у TikTok.
Льоша Бондаренко
Звісно ж, найбільше сумнівів було стосовно Олега Винника та його ролі в проєкті. Але поки що він не тільки прекрасно вписується, а й вражає своєю скромністю. Він поводить себе так, ніби розуміє, що прийшов на вечірку зі своїми порядками і поки що намагається прилаштуватися. Вектор Винника як головного рокера поки виглядає притягнутим, але все може бути. Але це точно краще, ніж Дан Балан. Набагато.
Дорофєєва вже має досвід члена журі подібних шоу, тому її цікаво буде подивитися вже на творчій частині. Тим паче вона сильно зацікавлена яскраво проявити себе, якраз запускається сольний проєкт DOROFEEVA. Щоправда мовна політика якась неочевидна. То вона спілкується російською, то українською.
Тіна Кароль та Монатік поки що зайняли для себе доволі звичні ролі. Монатік чіпляється за урбан-артистів, пані Кароль за народників.
Загалом, перший випуск нового сезону вийшов яскравим. Одразу кілька артистів запам’ятовуються, драматургія працює, і хочеться дивитися далі.
Повідомити про помилку
Текст, який буде надіслано нашим редакторам: