Головна
>
Статті
>

Культурний конспект: навіщо музикантам SMM?

Культурний конспект: навіщо музикантам SMM?

20 листопада в Будинку Культури Masterskaya Олексій Міллер, Head of SMM MEGOGO, прочитав лекцію “SMM для музиканта: навіщо воно мені?”. Ми відвідали подію та законспектували найцікавіше. Розповідаємо навіщо музикантам SMM, якими інструментами варто користуватись та чого точно не варто робити!

Лекція пройшла в межах освітньої програми від Masterskaya. Masterskaya – Будинок Культури для музикантів, який створив Іван Дорн. Їхня місія – підтримувати самобутніх артистів. Будинок Культури має музичне видавництво, три студії звукозапису та колекцію аналогових синтезаторів, яку музиканти можуть орендувати для роботи.

Олексій розбробляв стратегію та допомогав просувати соцмережі каналу альтернативної музики MEGOGO LIVE.

Це перший та єдиний у своєму роді розважальний проект про українську молодіжну культуру на платформі MEGOGO, який відкриває широкій аудиторії нові обличчя, героїв, особистостей та лідерів думок. MEGOGO LIVE мовить 24/7 та пропонує кліпи артистів, які неможливо знайти на представлених ринком музичних каналах, лайви концертів, електронних вечірок, новини зі світу кіно, розважальні шоу та колаборації з найцікавішими українськими проєктами. Протягом роботи над проєктом Олексій зібрав чимало успішних кейсів, які ми також розглянемо.

Хто сидить в Instagram та як ним користуватись?

За даними PlusOneDA на березень 2019 року в українському Instagram 10 млн. користувачів. Найбільша частка населення користується мережею у м. Чернівці  — 70%. У Києві Instagram використовують 68% людей, у Тернополі та Івано-Франківську — 64%. Більшість користувачів — жінки всіх вікових категорій. 

За словами Олексія Міллера, не важливо о котрій годині ви робите публікацію. Рано чи пізно вона отримає своє охоплення від аудиторії вашої сторінки. 

А ось що дійсно піде на користь вашим публікаціям — збереження та коментарі. Чим більше їх буде, тим кориснішим Instagram вважатиме ваш допис та пропонуватиме його більшій кількості користувачів. 

Те, що запуск реклами на публікації знижує його органічне охоплення — поширений міф. Запускайте рекламу та нічого не бійтесь. 

А що у Facebook?

Аудиторія Українського Facebook — 12 млн. користувачів. І жінок, як і в Instagram, більше у всіх вікових категоріях. 

Час публікації, знову ж таки, не має значення, а реакції на допис — найважливіше (як і коментарі та поширення). 

А ось твердження, що посилання на сторонні сайти вбивають органічне охоплення — не міф. Намагайтеся не зловживати лінками на все на світі. Однак, якщо ви рекламуєте новий сингл або альбом, все ж лишіть посилання на стрімінгові сервіси та платформі у дописі. Ви можете втратити частину органічного охоплення, однак завжди матимете можливість додатково прорекламувати допис. 

SMM-стратегія: нащо вона мені? 

“Стратегія” звучить страшно, однак саме з неї потрібно починати будь-яку взаємодію з соцмережами. Це документ, який допоможе вам поставити цілі та організувати процес так, щоб у майбутньому у вас лишилася мінімальна кількість питань. Без неї ніяк! 

Починати стратегію варто з портрету ЦА (цільової аудиторії). 

Ви повинні розуміти, хто вас слухає, лайкає, коментує та любить. Колись була крута фраза, що “не буває однакової цільової аудиторії, бувають різні інтереси”.

Створіть портрет своєї аудиторії, пропишіть її інтереси: що вона слухає, чим захоплюється, куди ходить та чим займається у вільний час. 

Коли ви будете запускати рекламу або робити допис, то будете розуміти, які тексти подобаються вашим читачам: довгі, короткі або взагалі не тексти, а картинки.

Tone of voice: шо ти як ти?

Кожен успішний бренд має власний голос та стиль письма. Соцмережі — це той випадок, коли “ви” чи “Ви” має вирішальне значення. Створіть власні правила комунікації з аудиторією та дотримуйтеся них. Читач запам’ятає вас та виділятиме з-поміж інших. 

Не використовуйте канцелярські вирази та складні конструкції. Вашому читачу буде нудно.

Контент — це дорого? 

Ні. Це дуже дорого!  

Якщо виміряти один допис у часі, отримуємо: 

  • ТЗ на віжуал (0,5 години);
  • написання тексту (0,5-1 година);
  • віжуал (1-3 години);
  • додаємо до цього затвердження, правки, запуск реклами та модерацію допису. 

Уявіть, що ви отримали 5 тисяч доларів на запис рекламного відео. Як отримати з нього найбільший зиск та не злити бюджет

  1. Адаптуйте контент під різні платформи: робіть гарні вирізки для стрічки Instagram, переформатуйте під Stories, взаємодійте з аудиторією.
  2. Створюйте ситуативний контент: підтримуйте та запускайте флешмоби, використовуйте нові вірусні додатки, долучайтесь до гарячих тем для обговорення. 
  3. Нехай ваш контент буде корисним: збирайте найкращі події тижня та пишіть освітні пости. 
  4. Експериментуйте. Робіть те, що не робив ніхто до вас та слідкуйте за реакцією аудиторії. 

Які є ідеї для експериментів? 

  • Заливайте довгі відео в IGTV.
  • Запускайте прямі ефіри. Особливо з іншими популярними користувачами. Так на вас точно підпишуться нові користувачі. 
  • Створюйте 15-секундні відео з опитуваннями. Взаємодійте з вашими підписниками. 
  • Зробіть власну маску в Instagram. З цим вам допоможе SparkAR, на сайті ви знайдете всі правила та мануали. 
  • Текст — теж контент. Експериментуйте з ним. Для натхнення почитайте Phonica Records, вони пишуть про музику, як боги. 
  • Пам’ятайте, що лише 60% користувачів дивляться Stories зі звуком, тож адаптуйте контент так, щоб користувач завжди розумів, що йому потрібно послухати ваш допис. 

Які є корисні додатки для соцмереж? 

  1. VSCO — редагуйте фото;
  2. Mojo, iMovie, LumaFusion — обробляйте відео та адаптуйте Stories;
  3. Giphy — знаходьте найкрутіші гіфки;
  4. Popsters — збирайте статистику та аналізуйте ринок. 

Якщо вам здається, що ви не маєте конкурентів, ви помиляєтесь. Весь контент, який бачить у своїй стрічці ваш підписник — це ваші конкуренти.

Не забувайте запускати рекламу. Розібратися з таргетом вам допоможе Facebook Blueprint або таргетолог. Уважно читайте правила та політики рекламних платформ та перевіряйте ваш контент на наявність порушень. 

5 правил Олексія Міллера, які точно вам допоможуть:

  1. Знайте вашу ЦА;
  2. Користуйтесь контент-планом;
  3. Не бійтесь експериментувати;
  4. Будьте корисними;
  5. Аналізуйте. 

Якщо у вас з’явились питання, обов’язково пишіть у повідомлення LiRoom або Олексію Міллеру.  

Друга лекція відбудеться 27 листопада. На ній виступить креаторка та копірайтерка агенції Once Уляна Швед та розповість про те, як будувати бренд артиста з позиції маркетолога.

Розповiсти друзям

Facebook Twitter Telegram

Допитливим

Новини
Від Melovin до My Personal Murderer: як звучить Одещина
Лєра Зданевич Лєра Зданевич
18 Квітня, 2024
Музика
jockii druce — trashhouttttttt. Роздуми про життя, війну і суспільство, загорнуті у найпримітивнішу форму
Олексій Бондаренко Олексій Бондаренко
15 Квітня, 2024
Новини
Від Сусіди стерплять до Këkht Aräkh: як звучить Миколаївщина
Лєра Зданевич Лєра Зданевич
9 Квітня, 2024