Selector PRO: Як працює музичний «любовний трикутник» артиста, менеджера та агента

8 лютого у Києві відбудеться музичний форум Selector PRO, організований Британською Радою в Україні та незалежною ініціативою Music Export Ukraine. Одна з важливих тем, яка буде висвітлена на івенті, професійні стосунки артиста, менеджера та музичного агента. 

Своїм досвідом ділитимуться Джейн Біз (директорка музичної програми легендарного лондонського залу Roundhouse) та Ханна Шокбола (агентка британської Echo Location Talent Agency, яка працює із широким спектром зірок хіп-хопу, репу, поп-музики та DJ). 

Авторка: Альона Дмуховська



Можете розказати, як ви потрапили в агентський бізнес? 

Джейн: Понад 10 років я працювала асистентом агента, потім агентом у легендарних компаніях Asgard, ITB та 13 Artists. Це дуже конкурентна професія. І дуже відповідальна. Наприклад, мені доводилось працювати із Radiohead перед самим випуском їх альбому OK Computer. Звичайно, ніхто не очікував настільки великого успіху, але кожен член команди сповна відчував власну відповідальність за те, щоб організувати промо-кампанію найефективніше і скористатись унікальним моментом у кар’єрі артиста. 

Ханна: Я в музичному бізнесі починала прозаїчно: працювала фейсконтрольщицею в нічному клубі Fabric. Такий великий охоронець стоїть на вході, когось пускає в клуб, а когось – ні. А я стою за ним, збираю гроші та видаю квитки. Це важко назвати професією, просто робота  door girl. Правда, спочатку я вчилась на журналістиці, але музика мене полонила. 

Мені пощастило зустріти багатьох професіоналів на своєму кар’єрному шляху, які показали вірний вектор розвитку. Я любила музику, але вокалістка з мене була досить посередня, та і з діджейством не дуже складалось. Тоді я вирішила піти в індустрію, де можна хоча б щось заробити. Так я почала працювати в музичній агенції. 

Чи є якісь обов’язкові особисті якості, якими має володіти агент?

Джейн: Для цієї професії ви маєте повністю віддаватись роботі, показувати хороші результати та будувати свою репутацію. Якщо хочете стати промоутером або агентом, але вас не беруть в жодну із компаній, почніть організовувати власні концерти. Пропозиції співпраці можуть посипатись саме тоді, коли у вас почне виходити і ваші концерти стануть добре продаватись. Але до цього ви маєте отримати багато досвіду та знайти власні фішки, які спрацюють з вашою аудиторією. 

Ханна: Дуже часто, коли люди думають про музичну індустрію, то уявляють собі тільки тих, хто знаходиться у світлі софітів та з мікрофоном. Вони навіть не замислюються, що є такі професії, які забезпечують ось це все. Вони не настільки егоцентричні, як у тих, хто на сцені. Але від цього не менш цікаві. 

Як би ви окреслили основні завдання агентів? І взагалі, чи потрібні вони в епоху DIY-артистів?

Джейн: Традиційно у Великобританії артист має двох агентів: одного для США, іншого для решти світу. Таке розділення викликане тим, що Штати специфічний ринок, дуже важливий фінансово і дуже великий територіально. Артисту точно треба знати, де саме він може виступити, де його не «кинуть», як заробити, щоб не піти в мінус лише на одному пальному та штрафах за паркування. З-за океану важко зрозуміти США, тому там завжди шукають свого агента. Ще один плюс якщо у вас є агент у великій компанії. Буде більша гнучкість в отриманні запрошень на великі фестивалі. 

Ханна: Звичайно, якщо ви молодий артист, то існує досить мала ймовірність, що вами буде займатись великий агент і що ви зможете йому платити (звичайно^ в нас немає ставки, ми працюємо виключно за відсоток від вартості контракту). Але коли ви починаєте рости, то актуальність такої людини у вас в команді дійсно зростає. Ви зможете потрапити на певні фестивалі лише через агенції, тому що для них існують ексклюзивні умови. Також агент може позитивно впливати на розвиток кар’єри артиста і познайомити його із зіркою агенції, наприклад, для запису фіта. Крім того, агенція це свого роду страхова компанія та банківське кредитування для артиста. Якщо ви виступили, а промоутер вам не заплатив, у нас є достатня кількість юристів, які виграють справу на вашу користь. А вам гонорар виплатять вчасно. Тому я б так сказала: якщо ви хочете займатись своєю кар’єрою самостійно, можливо, агент вам не потрібен. Якщо ж ви хочете масштабуватись до кардинально іншого рівня, то там вже ми можемо з вами починати спілкування. 

Що найважче у вашій роботі? Можливо, розкажете про найстресовіші проєкти/артистів?

Джейн: Коли ти працюєш з великим артистом,  це завжди відчутний стрес. Звичайно, мені дуже подобалось працювати із Radiohead та всіма кураторами фестивалю Meltdown – особливо з Йоко Оно, Джеймсом Лавеллем та Девідом Бірном. Усі вони неймовірно креативні, але також і дуже прагматичні особистості. Напевно, найбільш стресовою для мене була ситуація, коли я помилково відправила гурт Supergrass на виступ в Австрію. На щастя, вони все ж приїхали на день раніше, а не на день пізніше (сміється). 

Ханна: Звичайно, в нас не найспокійніша робота і ми дуже часто маємо закривати собою типово чоловічі функції. Ще буквально 10 років тому, коли я працювала асистентом у WME, одній із найбільших світових агенцій, у всьому лондонському офісі я була єдиною жінкою! Можете собі таке уявити? Зараз, звичайно, ситуація покращується, як з точки зору різноманітності лайн-апів та артистів, так і професійної бізнес-спільноти. Але мені здається, я і досі залишаюсь єдиною темношкірою жінкою-агентом у Британії. 

Крім того, як я вам говорила, агенти працюють виключно за відсоток від контракту. Рахуйте, що ми самозайняті. Відповідно, якщо погано працювала місяць, – майже нічого й не отримуєш. Це також негативно впливає на моральний стан. 

Як ви будуєте відносини із менеджером та із самим артистом? Ви їдете з ними в тур, приймаєте стратегічні рішення щодо розвитку їх кар’єри?

Ханна: Чим молодше артист, тим більше часу я йому приділяю. Так, звичайно, кожного разу, коли вони виступають в Лондоні, я намагаюсь прийти на концерт та привезти з собою потенційно важливих людей. Також ми часто разом сідаємо за стіл та обговорюємо, де має бути артист через декілька років і що для цього має зробити кожен із нас. 

Що ви порекомендуєте тим людям, які хотіли б почати свою кар’єру в музичному бізнесі. Можливо, навіть у якості агента? 

Джейн: Я б не сказала, що вам для цього потрібні якійсь навички чи освіта. Музичний бізнес – дуже «людська» індустрія, тому я завжди рекомендую не обмежуватись збиранням контактів онлайн і сидінням біля комп’ютера. Якісно працюйте над формуванням вашого професійного середовища у реальному світі, завжди будьте там, де корисні для вас люди чи артисти. Для успіху потрібно дві речі: пристрасть до того, чим ви займаєтесь, та маленька чорна книжечка із контактами людей, які вас знають. Ви маєте розуміти, які існують взаємозв’язки у вашій сфері, хто з ким товаришує. А якщо вже якихось навичок вам і не вистачає, все зможете зловити на льоту. 

І останнє питання: кого ви порекомендуєте послухати з тих артистів, хто вам сподобався в останній час? 

Джейн: Мені дуже сподобались останні роботи Little Simz та Michael Kiwanuka. 

Ханна: Я зараз багато працюю з африканською музикою. Тому точно рекомендую послухати Jidenna, Wavy The Creator та DJ JEFF. 



Поспілкуватись особисто із цими та іншими спікерами ви зможете 8 лютого на Форумі Selector PRO. Повна програма:


Придбати квитки на Selector PRO можна за посиланням


Підписуйтеся на нас в ІнстаграміТелеграмі та YouTube

Если вы нашли ошибку, пожалуйста, выделите фрагмент текста и нажмите Ctrl+Enter.