Головна
>
Музика
>

Пісня за піснею: Kozak Siromaha та Gordiy Starukh про альбом «Vytynanka»

Пісня за піснею: Kozak Siromaha та Gordiy Starukh про альбом «Vytynanka»

22 серпня відбувся реліз спільного альбому Kozak Siromaha та Gordiy StarukhVytynanka, основою якого став фольклор та автентичні українські інструменти. За словами артистів, це не спроба реконструювати виконавську традицію, а радше адаптувати її елементи в ширший контекст. Водночас це не просто використання фольклору як яскравої декорації. За задумом виконавців, в альбомі фольклор стає основним стрижнем, на основі якого музиканти поєднують його з різноманітними елементами інших культур, такими як музичні розміри, ритміка та гармонія.

«Альбом “Vytynanka” — це подорож Україною довжиною у ціле життя», — кажуть Козак Сіромаха і Гордій Старух.

Роботу над дебютним альбомом Козак Сіромаха закінчував під час першої частини свого безквиткового туру селами України. Про критерії, за якими обирали села для туру, запрошених гостей та виклики, з якими вони зіштовхнулися читайте в нашому матеріалі.

Спеціально для нашої рубрики «Пісня за піснею» виконавці розповіли про кожен трек лонгплею.

Інтро

Ця композиція слугує вступом і відхиляє завісу, щоб ознайомити зі звучанням основних інструментів альбому. В основі лежить гуцульська мелодія з Карпат. Цей початок не випадковий, адже гуцульська традиція є однією з найкраще збережених і найвиразніших. Тут можна почути традиційні гуцульські інструменти, як бухало (барабан), денцівку (шестидіркова сопілка), скрипки та цимбали, а також сучасні версії, такі як сопілка баритон і колісна ліра. Окремої уваги заслуговує ритмічний малюнок перкусії, який весь час звучить наче збивка (break) перед початком наступного квадрата, що є характерним для інструментальної музики цього регіону. 

Ми починаємо подорож зі сходу сонця десь у горах, де з кожним підйомом сонця відкривається все ширший вид.

Танець

Якщо гуцульська музика має багато спільного з румунською, то у Танці, де згадуються Буджацькі степи, ми вирішили знайти зв’язок із болгарською музикою, використовуючи характерний музичний розмір та мелодію. Це початок історії — запрошення до спільної трапези та оповіді про далекі краї, яка заворожує незвичним звучанням. Також це нагадування про Задунайську Січ і її непросту історію. Хоча інструменти ведуть нас до Балкан, звук цимбалів нагадує, що ми все ще вдома.

Балада

Це приклад того, як гуцульська дуда, що відкриває композицію, може перенести слухача з карпатських гір на береги Ірландії. Це не випадковість — Всеволод Садовий, який грає на дуді, також виготовляє їх і працює над їхнім вдосконаленням.

Це певна медитація, усвідомлення себе і природи навколо, перепочинок і погляд на життя з висоти прожитих років.

Троян

Це своєрідне запрошення в український хартленд — на Полісся. Народний вальс, що відкриває двері, перетворюється в джангл, зберігаючи структуру 3/4 і створюючи енергію, безпосередність і щирість. Тут можна почути характерні духові інструменти для цього регіону — дудку-викрутку та дудку-колянку, на яких грає Максим Бережнюк, родом з цих країв. 

Якщо здається, що це вечірка після довгої дороги, то так воно і є.

Haiem

Ця пісня походить з родинного репертуару Гордія Старуха, її ще співав його дід. Вона походить з Лемківщини, регіону, багатого на мелодійні балади, вплив яких можна простежити навіть в американській музиці, зокрема в bluegrass.

Це атмосфера закоханості, чистої, як джерельна вода. 

Гоп

Ця інструментальна композиція — подорож з Полісся на Наддніпрянщину. З Полісся ми захопили характерний звук ріжка, а з Наддніпрянщини — основний інструмент грувів цього регіону — традиційний бубен. У поєднанні з танцювальними мелодіями цієї місцевості, це чудовий супутник для мандрів. 

Вигуки, присутні тут, — елемент з танцювальної традиції гуцулів. Подорож продовжується.

Болотище

Ще одна лемківська балада, яку Антон Чілібі схарактеризував як «похорон стосунків», хоча основний сюжет розгортається на весіллі. Ця пісня з’являється у різних інтерпретаціях ще з 70-х років і зачаровує своєю красою та трагічністю.

Спостерігаємо за весіллям дівчини, якій так і не осмілилися зробити пропозицію.

Метелиця

Напевно, найбезтурботніший трек на альбомі — це компіляція дитячих приспівок і скоромовок. Це чиста розвага, фан і хіп-хоп, на якому багато хто з нас виріс.

Життя продовжується.

Дніпро

Це кульмінаційна точка і завершення цієї історії. Це фантазія про зв’язок крізь час, де вічним провідником залишається наша Велика Ріка.

Аутро

Це прощання на заході сонця, коли човен покидає русло ріки й виходить у безкрає море.


Козак Сіромаха — український етно-співак, який у 2018 році брав участь у 8 сезоні телешоу «Голос країни». У 2022 році він розпочав співпрацю з музичним лейблом Enko.

Гордій Старух — український співак, музикант, мультиінструменталіст і саунд-продюсер, а також майстер з виготовлення музичних інструментів. Він був учасником гуртів Joryj Kloc, Джалапіта та електрофолк формації Lirwak. Учасник 11-го сезону шоу «Голос країни». Його творчість представлена в жанрі «фольктроніки», де поєднуються народні мотиви з бітами, басами та сучасними музичними ходами.


Читайте також: Пісня за піснею: Karta Svitu про альбом «Простір важливих речей»

Розповiсти друзям

Facebook Twitter Telegram

Допитливим

Культура в регіонах
Від Onuka до Foa Hoka: як звучить Чернігівщина
Лєра Зданевич Лєра Зданевич
13 Червня, 2024
Культура в регіонах
Від Wellboy до Re-read: як звучить Сумщина
Лєра Зданевич Лєра Зданевич
13 Червня, 2024
Культура в регіонах
Музика Дніпропетровщини (Січеславщини): плейлист від Ліруму та Dnipropop
Лєра Зданевич Лєра Зданевич
12 Червня, 2024