10 жовтня вийшов другий повноформатний альбом аудіовізуального постіндустріального проєкту Ship Her Son. LP називається Саундтрек до порядку денного.
Альбом концептуально відтворює буденність людини, що перебуває у стані постійного напруження. Кожен трек відображає окремий фрагмент дня — від прокидання після короткого сну до відчуття виснаження наприкінці доби. Теми релізу охоплюють рутину, внутрішні переживання, роздуми про реальність та психологічний тиск щоденних справ.
До створення альбому долучились: паліндром, Антон Слєпаков (ВГНВЖ, warнякання), Євген Тимчик (Septa, The Nietzsche, Антайтлд), Олександр Куц (Vøvk), Divuar (Zwyntar, Old Cat’s Drama). паліндром також став режисером відео кліпу до двох композицій з альбому, що вийшли напередодні максісинглом.
Спеціально для нашої рубрики «Пісня за піснею» Ship Her Son розповів про кожен трек альбому.
Світло
Оупенер, який символізує малу кількість годин нестабільного сну й різке пробудження десь о шостій ранку через те, що мозок заповнений купою справ і задач, які ти не встигаєш зробити й підсвідомість про це нагадує. Ліричний рядок я взяв із твітерського флешмобу, коли треба було зупинити гіфку, і побачене на ній було твоїм передбаченням на наступний рік. Я побачив «не знижувати темпу роботи» від акаунта Центру Довженка. У кінцевій частині початкової версії був мій спів: «Зламано світло всередині, але я все ще дію» — як у моєму улюбленому мемі з вендинг-машиною. Під час саунд-інженерії я попросив Касьяна видалити це, але назва Світло так і залишилася.
Я йду до клубу feat. Eugene Tymchyk
28 разів Євген каже в цій пісні, що він йде до клубу. Я порахував це, коли відвантажив усе на платформи, і трохи жалкую, що не видалив одне повторення. У пісні можна почути доволі багато відсилок до класики, жодну з яких я не задумував. Музично — це звичні для мене 130 bpm, які йдуть другими в треклісті після повільнішого оупенера. Концептуально — щось про дев’яту ранку, коли випив кави, трохи пожалкував про втрачені можливості померти ще в ковід та налаштувався на день попереду. Один із найдовших за продакшеном треків на альбомі, але ці куплети й приспіви вартували кожної хвилини очікування. Я думаю, що це справжній шлягер.
У вічність feat. Антон Слєпаков
Мій найбільш деталізований запит на колаборацію. Я, певно, написав Антону аркуш А4 думок, додав до цього кілька скриншотів і попросив переслухати альбом Swans Children of God. Протягом тижня він мені відповів чотирма вокальними тейками, записаними в студії, з яких я зібрав один. Антон — справжній майстер своєї справи, я щоразу тану в цих рядках, коли їх чую. Це складнуватий для аналізу текст, але він чудово передає потік думок, які інтенсивно збираються в голові вже до 12-ї дня. Я люблю, як трек ламається навпіл і вступають ці дві хвилини однієї ноти, що поступово нашаровує на себе нові звуки. Один із найсінематичніших досвідів на альбомі.
Вдих
Разом із Вічністю формує історію, яку я релізнув у вигляді відео ще півтора року тому. З цього треку починається історія альбому та україномовний напрямок проєкту. Мені подобається цей темп для агресивних композицій — у ньому написані Kindheitsgeschmack і Sei nicht traurig. Як на мене, текстові рядки тут вийшли вдалі й добре запам’ятовуються. Вони, звісно, неймовірно прості — бо я сам їх писав, а писати тексти не вмію. На противагу цьому, тут найбільш різноманітна структура серед усіх альбомних треків. Тематично — це про середину дня, коли в тобі вже накопичилося всього, і потрібна дихальна практика, яка не спрацьовує. Це другий на альбомі гест-апіренс Паліндрома, який поділився своїм диханням і криком.
Усе найгірше feat. паліндром
Я написав Степану, що хочу антипод Imagine Леннона, де ліричний герой уявляє не пацифістську хуєту, а проговорює найгірші речі зі своєї голови — те, що більше відповідає сучасним реаліям. Непрямими музичними референсами тут стали The Body, Uniform, Author & Punisher, Godflesh. Це ще один довгобуд, який поставив крапку в записі й повністю вартував очікування — вокальна партія Степана зібрала весь пазл разом. Perfect match музики, слів і манери виконання. Пікова напруга, яка накопичувалася впродовж усього дня. Ми задумали кліп, який це все нівелює й перетворює Усе найгірше в пісню для качалки.
Магніт (вириває з грудей) feat. Олександр Куц
Робочою назвою композиції було Здоров’я, а ідея написати трек на базі семплів МРТ жила зі мною ще від мого походу на МРТ. Не думаю, що у творчості Ship Her Son колись з’явиться пісня швидша за цю. Справжній угар з ідеальним текстом і виконанням від Олександра, приспівом, що чіпляє — усе передає переживання від проходження цієї процедури. Символізує вечірній похід у клініку після роботи, на останній прийом. Цікавий факт — акурат перед записом вокалу Саша пошкодив спину, і його запис на МРТ був того ж дня, що й похід у студію. Можливо, він зробив це спеціально, щоб краще втілитися в роль — справжній профі.
Я не маю сил feat. Divuar
Ви могли вже чути це як останній передальбомний сингл. Це великий привіт постпанк / колдвейв сцені, особливо перша половина. Також — великий привіт серії South Park «Raisins», яка сформувала особистість і мені, і Дівуару. І ще один — Девіду Лінчу, що можна побачити як у лірік-відео, так і трохи в тексті. Я думаю, що тут самий пиздатий дроп на альбомі. Концептуально пісня про відсутність сил і думки про те, що не встиг зробити, із чим не можеш заснути. А коли вдається, то бачиш це уві сні, потрапляючи в луп, бо цей стан описується у Світлі.
Кінцева
Це кінець.
Почути наживо лонгплей вперше після релізу можна буде на фестивалі Black! Factory, що відбудеться у Києві 1–2 листопада 2025 року. Також артист готує випуск вінілу Саундтрек до порядку денного, а старт перепродажу очікується вже цьогоріч.
Читайте також: Пісня за піснею: Vøvk про альбом «Litera»
Повідомити про помилку
Текст, який буде надіслано нашим редакторам: