Рекап. «Голос Країни» 9 сезон, 13 епізод. Півфінал

У півфіналі ми побачили перевтілення артистів кожної з команд. Комусь це вдалося вдало, комусь – не дуже. Нарешті на сцену вийшли тренери та показали не тільки своє ставлення до підопічних, а й до власної творчості. 

Рекап на попередній епізод можна знайти тут.

Команда Дана Балана

Учасниця: Оксана Муха
Пісня: Два кольори

Льоша Бондаренко

Я не заперечую красу та магію таких пісень як Два Кольори. Все ж таки не дарма вони стали де-факто народними. Проте з тієї ж причини за ними неодмінно тягнеться шлейф днів міста, шкільних лінійок, випускних та інших офіціозних свят. Тому для того, щоб така пісня зазвучала по-новому, необхідно з нею щось вигадати.

Виступ Оксани Мухи ідеально підійшов би до будь-якого з вищенаведених івентів. Але якось зовсім кострубато він виглядає в контексті прогресивного шоу «Голос». Чи принаймні шоу, яке хоче здаватися прогресивним.

Ну а проекція Квітки Цісик наприкінці виступу для мене стала не акордом, що розчулює, а рішенням, яке будь-яким чином намагається додати цьому виступу хоч якоїсь драматичності. Хоча бабусям точно має сподобатися.

Катя Ятель

Почну із того, що мене обурило найбільше – проекція Квітки Цісик. Я не побачила тут драматичності. Я побачила лише спекуляцію на почуттях глядачів, причому як прихильників покійної виконавиці, так і тих, хто не сильно собі уявляє, хто вона. Такі рішення задля рейтингу у моєму розумінні ганебні. Навіть ганебніші, ніж піар на конфлікті Девіда Аксельрода та покійного Мозгового. Навіть ганебніші, ніж історія якоїсь із учасниць про благословення від Кузьми. Не знаю, як пані Оксані живеться спокійно з такими компромісами з совістю.

Ну а саме виконання – черговий доказ того, що пані Оксані за межі сільрад виїжджати із концертами не сильно й хочеться.


Учасник: Рафі Хейтам
Пісня: The White Stripes – Seven Nation Army

Льоша Бондаренко

На жаль, Хейтаму так і не вдалося вийти зі свого образу та показати щось принципово інше. Ця версія звучала приблизно як, коли Arash заспівав Восточные сказки. Але!

Це була творчість. Це була спроба зробити не так як завжди. І риф Джека Уайта на східний штиб звучав дійсно цікаво. Та й той факт, що виступ Хейтама набрав більше лайків та переглядів за виступ Мухи красномовно говорить про те, наскільки різна аудиторія «Голосу» по ТБ та в YouTube. Рафі – це незвично, хоча й не завжди вдало. Муха – це «вєрняк».

Минулого року у «Голосі» перемагала артистка із ухилом в народний спів. Віталіна Мусієнко вигравала із піснею Україна. Схоже, якщо хочеш виграти, вмикай український фолк.

Катя Ятель

Концептуально. Це той виступ, який я чекала одразу після «сліпих» – сучасний, але не без східних традицій. Такий, що виводить пана Рафі з зони комфорту, але не вбиває індивідуальність. Шкода, що це сталося лише наприкінці шоу, коли глядач уже сформував свою думку про виконавця та не готовий сприймати його за межами стереотипів.

Якщо про концепцію забути, то мені так цікаво, як би прозвучала ця пісня без бек-вокалістів. Бо поки склалось враження, ніби пан Рафі мазав повз ноти половину виступу.


Спільний номер тренера та учасників
Пісня: Dan Balan – Hold on Love

Льоша Бондаренко

Це, звісно, справа смаку – але пісня просто жахлива. Це якийсь поп із ресторанів на березі Ялти із середини 2000-х. Респект за піротехніку nf витримку артистів, але дивитися на це я не міг. Особливо враховуючи, що із самоіронією у Балана десь так само як із гумором у фільмах DС. Тому й не можу оцінювати.

Тож відволічемося від номера. Хотілося б звернути увагу, що до півфіналу у команді Дана дійшли виконавиця українських народних пісень та виконавець східного фолку. Тобто двох напрямків, у яких сам Балан, скоріше за все, орієнтується досить погано. Тобто можна припустити, що більшість номерів та рішень приймалися – заслуга виключно самих артистів, а не тренера. Але це лише припущення.

Катя Ятель

Погоджуюсь з Льошею, що пісня жахлива. Нагадала мені той репертуар, через який я у літніх таборах обирала посиденьки з гітарою замість дискотек. Але то таке.

Але є й хороше у цьому номері! Пані Оксана звучить та виглядає років на п’ятнадцять молодше. Тут і її досвід роботи на сцені знадобився, і народний вокал розкрився краще.

Шкода лише, що пан Дан забув дати окрему партію Хейтаму.


Команда Потапа

Учасниця: Карина Арсентьєва
Пісня: Whitney Houston – I Have Nothing

Льоша Бондаренко

У полуфіналі пані Карина вирішила розіграти ту ж карту, що й на кастингах – пісню Вітні Г’юстон. Гучні балади із розмашистим вокалом їй явно вдаються і вдало контрастують із її образом «помідорної дівчини». Класно, красиво. Власне, все те, чого від неї і чекають.

Катя Ятель

Я не приховувала в усіх рекапах, що мені не подобається ані пані Карина, ані її вокальні здібності (досі вважаю, що її перехвалюють), ані образ «помідорної дівчини», ані репертуар, який для неї обирають. Але визнаю, що це перший її виступ, до якого у мене немає зауважень.

А ще, я весь сезон думаю про те, що пані Карина орієнтується на Крістіну Агілеру. Якщо так, то я тільки за, але є одне але – Агілера не була просто «селянкою», що стала зіркою. Вона – жінка, що боролася за свої ідеали та ніколи не поступалась суспільству. Будь ласка, пані Карино, наслідуєте? То наслідуйте все.

> Читайте також: Освобождение Кристины Агилеры. Рецензия на альбом Liberation


Учасниця: Вікторія Ягич
Пісня: Цвіте терен

Льоша Бондаренко

Ще одна спроба неочікуваного перевтілення. У попередньому випуску пані Ягич вдалося вразити виконанням Maruv не стільки вокально, скільки яскравим і сміливим образом. Тепер «рокова мама» вирішила зайти на поле народної пісні.

У випадку з Цвіте терен із неї все одно пробивався внутрішній Гетфілд і це, як на мене, нівелювало тендітність і магію фольклору. З одного боку, це цікаво, бо це незвично. З іншого, це було не настільки круто, щоб перевершити канонічне виконання. Тому в уявному двобої з Оксаною Мухою вона помітно програє.

Катя Ятель

Пам’ятаєте, я казала, що дати пані Вікторії Maruv – це крок вперед? Так, схоже, що це був крок у прірву. У першому випадку вона додала року до примітивного танцювального попу та врешті була зіркою сцени, а не пабу. У виступі на півфіналі пані Вікторія відкрила у собі незнаний раніше потенціал – матусі, яка буде співати на дитячих святах своїх дітей найбільш заїжджені народні хіти.


Спільний номер тренера та учасників:
Пісня: Олег Винник та Потап – Найкращий день

Льоша Бондаренко

Найкращий день – це найсправжнісінький шансон. От той, що із сільських весіль та маршруток. Тому він і справді вдало підійшов як саундтрек для «Шаленого весілля», але просто так таку музику слухати не хочеться.

Потап знову продемонстрував, що він дуже адекватно ставиться до своєї творчості, тому цей номер перетворив у фарс та карикатуру. І тут «помідорний» бекграунд пані Карини зіграв їй на руку. В образі лабуха з ресторану вона виглядала доволі впевнено. А от пані Ягич, яка довгий час насправді виступала в пабах, але із зовсім іншим матеріалом. виглядала доволі штучно. Ще один плюсик Арсентьєвій, який, загалом, допоміг їй пробитися до фіналу.

Зате Горбунов нарешті зміг відірватися на сцені та хоч на кілька хвилин скинути із себе костюм конферансьє «Голосу».

Катя Ятель

Цей номер тригернув мій снобізм. Із одного боку я бачу, що сам Потап (та Горбунов) тролить усе, що лише можна тролити. А з іншого – це популяризація такого шаленого українського рагулізму, що мені навіть страшно. Особливо мені страшно дивитись на обох учасниць, які так органічно розчинились у цьому номері, ніби все життя таке слухали і співали.


Команда Монатіка

Учасниця: Вікторія Олійний
Пісня: В’ячеслав Хурсенко – Соколята

Льоша Бондаренко

Більшість ефірів цього сезону пані Олійник вражала драйвом, енергією, моторною обробкою пісень. Завдяки і Netta, і Зроби мені хіп-хоп їй вдавалося приковувати до себе увагу та бути повністю щирою.

Як не дивно, це вдалося і з Соколятами, які теж входять до золотого фонду останніх дзвіночків. Так, ці пісні й справді набридли. Але у випадку з розкриттям образу, пані Олійник це допомогло. Недарма Монатік плакав увесь виступ. Це було щиро і непідробно.

Катя Ятель

Пані Вікторія, якій стилісти додали кілька років образом, а Монатік репертуаром, насправді молодчинка. Вона досі не переграє та тішить своїми вокальними даними та технікою. Це з хорошого.

Із поганого – шановна команда шоу «Голос країни» та зіркові тренери, візьміть отой каталог шароварних заїжджених пісень, які співають на радянських лінійках та попсових талант-шоу, та спаліть його. Соколята – гарна пісня, але чути її вже сил нема.


Учасниця: Андрій Карпов
Пісня: Gary Moore – Still got the blues

Льоша Бондаренко

У півфіналі мені нарешті вдалося розчути, чому Монатік так відчайдушно тягнув пана Карпова усі ці випуски. У нього й справді крутий вокал. Та й хід із соло на саксофоні був виграшним. Карпов класний артист, але йому не вистачає харизми.

Мене досі не проймають його номерами, та й забуваю я їх через 15 хвилин після перегляду. На підтвердження моїх думок – доволі скромні перегляди на YouTube. Це кльово, але не дуже цікаво.

Катя Ятель

Як і з паном Рафі, оцей виступ мав бути на наступному ж після «сліпих» етапі, а не на фінішній прямій. Бо такий номер показує, що тренер побачив у вокалісті, та який артист може вийти із нього на виході. Оці речі важливі на початку, а не коли я вже знаю, що це прохідний номер, аби заповнити ефір.


Спільний номер тренера та учасників:
Пісня: Bruno Mars – Uptown Funk та Monatik – То, от чего без ума

Льоша Бондаренко

Монатік знов увімкнув майстра мешапів та зробив те, що йому так круто вдавалося на перших ефірах. Мікс Uptown Funk та То, от чего без ума – це сильно й цікаво. Проте у складі тріо Монатік повністю перекрив своїх підопічних, хоча й намагався цього не допустити: поведінкою на сцені, вокалом, харизмою. Тому оцінити пані Олійник та пана Карпова в номері було доволі важко. Хоча номер крутий.

Катя Ятель

Наскільки ж пан Монатік крутий артист – щоразу мене дивує та вражає. Я не знаю, що там буде на НСК «Олімпійський», але чомусь я впевнена, що це буде одне із найкращих шоу серед українських артистів. Але це лірика.

Якщо сприймати це тріо не як тріо, а як двобій учасників – пані Вікторія вийшла із нього переможницею. Вона мені дедалі більше нагадує Інгрет Костенко, тим як вона підходить до пісень та перероблює їх під себе. Водночас пан Андрій у черговий раз довів, що після шоу одразу знайде собі роботу – ідеальним бек-вокалістом свого тренера.

> Читайте також: INGRET: «Все пишут о любви, о дружбе, а о каком-нибудь шкафе – нет»


Команда Тіни Кароль

Учасниця: Девід Аксельрод
Пісня: Микола Мозговий – Минає день

Льоша Бондаренко

Пан Володимир, тепер відомий як Девід, розіграв свій останній козир – заспівав пісню батька своєї дружин. Зробив це у властивій йому манері – на кшталт чи то мюзиклу, чи то оперети. Цього разу в оточенні порожньої оркестрової ями. Вийшло точнісінько так само як і всі виступи Аксельрода – чудовий вокал і пустота в очах. Тому на виході знову те ж саме враження – ніяк.

Катя Ятель

Моральний аспект цієї спекуляції я вже обговорила вище, тому одразу переходжу до обговорення номеру. Пісня Минає день зіграла не на руку пану Девіду. Бо на відміну від англомовних пісень, текст та зміст яких розуміє далеко не кожний глядач «Голосу», Минає день – зрозуміла усім. І не треба бути критиком, аби побачити наскільки пусто він її заспівав.

Єдине, що мене тішить, – участь пана Девіда на шоу закінчена. І, пам’ятаючи його попередній досвід, ми про нього не почуємо аж поки не прийде час наступного шоу. А значить – Google і надалі за запитом «Девід Аксельрод» буде видавати великого американського джазового виконавця.


Учасниця: Андрій Хайат
Пісня: Kazka – Плакала

Льоша Бондаренко

У Хайата, загалом, така ж проблема як і в Аксельрода – усі його виступи звучать абсолютно в однаковій манері, чи він співає поп-хіт, чи народну пісню. Проте, на відміну від свого опонента, Хайат – яскравий, харизматичний та чесний артист, якому хочеться вірити. І хоча цей номер мені нагадав виступи із програми «Шанс» середини нульових, на це було цікаво й приємно дивитися. Хайат дуже яскравий артист, по якому видно, що «Голос» для нього лише інструмент для досягнення успіхів на сцені, а не самоціль.

Катя Ятель

Андрій Хайат для мене вже переможець шоу – я із нетерпінням чекаю на будь-які релізи цього артиста. Реально промінь світла у цій темряві кальки та пустки. Він вміє абсолютно кожну пісню переробити під себе та переосмислити так, аби вона корелювала і з його образом, і з вокалом, і з акторськими здібностями. Найкращий номер цього епізоду.


Спільний номер тренерки та учасників:
Пісня: Rihanna – Diamonds

Льоша Бондаренко

Якщо Дан Балан, Потап та Монатік хоч якось намагалися вплести своїх підопічних в номер, то Diamonds став презентацією самої Тіни Кароль. Вона притягнула до себе увагу яскравим та неочікуваним образом, а також вокалом. До того ж ця пісня не підходила ані Аксельроду, ані Хайату, зате легко далася поп-діві. У принципі партії хлопців були лише невиразним інтро до виходу співачки. Бенефіс удався, номер – ні.

Катя Ятель

Пані Тіна у цьому номері була просто неймовірною – їй шалено пасує цей образ як візуальний, так і як концепт репертуару. І вокал її тут черговий раз розкрився. І чудове нагадування, чому вона поп-діва номер один зараз в Україні.

Єдина проблема, що цей номер мав бути не про Тіну, а про її команду. А тут і майстер техніки Девід, і майстер артистизму Андрій виглядали так, ніби вони загалом вперше дізнались про концепцію співу. Ще й співу у два-три голоси.


Цієї неділі – фінал сезону. Голосуйте тут за вашого фаворита:

Фото: Facebook проекту

Если вы нашли ошибку, пожалуйста, выделите фрагмент текста и нажмите Ctrl+Enter.