29 лютого відбулася прем’єра короткометражного фільму «Перелесник». За два тижні після релізу стрічка зібрала майже 300 тисяч переглядів на YouTube, а в тіктоці за гештегом «Перелесник» зняли більше тисячі відео. Режисерки фільму — Любов Павлова та Олександра Каднікова, для яких цей проєкт став режисерським дебютом.
Що відомо про стрічку та чому вона завірусилася? Розповідаємо у цьому матеріалі.
Як один тікток фільмом став?
Олександра Каднікова — тікток-блогерка (понад 130 тисяч підписників). Тематика її блогу — українська міфологія, у своїх відео Олександра перевтілюється в Лісовиць, Русалок, Мольфарок та інших містичних персонажів. Одним із таких образів став Перелесник. На відео з цим персонажем відгукнулася Любов Павлова та запропонувала Олександрі зняти художній фільм за мотивами її тіктоку.
Перелесник в українській міфології відомий, як привабливий молодий чоловік, який закохує в себе дівчат. Його відносять до злих духів: його дотик може залишати на шкірі опіки, а тривала присутність витягує з людини сили.
Як знімали фільм?
Зйомки фільму тривали 5 днів, після чого декілька місяців зайняв постпродашн. І 29 лютого відбулася прем’єра короткометражки.
Створення фільму багато в чому залежало від підписників Олександри, адже саме вони задонатили 20 тисяч гривень за два дні для його фінансування. Глядачі також допомогли з костюмами та декораціями, які відправляли поштою команді. Любов також долучилася до процесу і самостійно пошила деякі костюми для героїв.
Зйомки відбувалися в Пирогово, в Національному музеї народної архітектури та побуту України, окремі сцени знімали у Голосіївському лісі, а сцену в озері, яка особливо вразила глядачів — у творчому просторі-студії «Рослинка».
Чому «Перелесник» звірусився?
У коментарі для Лірум Любов Павлова каже, що успіх фільму полягає у вірі та любові до проєкту, й до української культури в цілому:
«Ми не вклали жодної копієчки в просування, тільки свої сили. І вже після публікації фільму це зробили самі люди, які відчули, про що ми і які цінності несемо».
А режисерка Олександра Каднікова вірить, що фільм чіпляє тим, що його створювали з душею та любов’ю до того, що вони роблять:
«Як на мене, головний успіх фільму в тому, що ми взагалі його зробили, бо це здавалося просто нереальним, коли ми тільки починали. Ми не думали, що буде такий успіх — у нас була аудиторія, яка хотіла це побачити, але ми аж ніяк не очікували, що фільм так розлетиться!»
Кінокритик Ігор Кромф також подивився стрічку й вважає, що у ній недостатньо розкрита горор та фентезі складова, яку обіцяють в назві фільму: «Перелесник. Українське горор-фентезі»:
«“Перелесник” не використовує жодного прийому горору і фактично не лякає глядача. А його фентезі складова взагалі не розкрита: хто такий Перелесник лишається на здогад глядача. Цей фільм радше мелодрама з елементами містики та шаблонними діалогами, які актори навіть не намагаються відіграти. При чому на відміну від короткометрівок Олексія Боряка, який теж працює з містикою, у “Перелесника” повністю відсутня (само)іронічність, яка могла б слугувати рятівним колом цьому фільму».
Водночас він каже, що українська нова хвиля у кіно була сконцентрована переважно на драмах, тому мало працювала з жанровим кіно: трилером, горором, фентезі, науковою фантастикою. А відтак відсутність пропозиції створила дефіцит жанрового кіно, яке переважно любить мейнстримний глядач:
«Саме це й спричинило таку зацікавленість “Перелесником”, нагадавши нам стару-добру приказку, що на мілині й рак зайде за рибу».
А що кажуть глядачі?
Користувачі X (раніше Twitter) переважно позитивно відгукуються про стрічку. Окремо виділяють сцену на озері, дякують за поширення української міфології та закликають збільшити сюжет до формату серіалу. Водночас також звертають увагу на те, що елементів горору там мало, на дірки в сюжеті й акторську гру:
Глядачі на YouTube кажуть, що краще б Мінкульт виділяв кошти на такі стрічки, що фільм має потенціал стати серіалом й що історія надто швидко закінчується:
«Краще б наше Міністерство культури давало гроші не якомусь Горбунову, а таким талановитим людям».
«У режисерки цього шедевру велике майбутнє, як і в актора Перелесника. Ось в які проєкти треба вкладати гроші, а не в 3 сезон “Кріпосної”. Дайте фінансування, ми хочемо серіал!»
«Чарівний сюжет, чарівні персонажі, тематика української міфології — все чудово. Єдиний мінус для себе знайшла: були моменти, де чутно, як говорять персонажі, і мені було дійсно цікаво про що саме, але музика перебивала все».
«Дуже круто. Розчарувало лише те, що я так занурилася в ту історію, а мене викинуло звідти ніби зі сну, невчасно і дуже швидко».
А шо по секс-символах?
Більшість відео за гештегом «Перелесник» у TikTok присвячені саме актору, який зіграв головну роль — Данилу Коломійцю. 22-річний випускник КНУТКіТ імені Івана Карпенка-Карого перед роллю у «Перелеснику» брав участь у зйомці рекламних роликів — Megogo, Мівіна та казино Slotoking. А також мав епізодичні ролі в серіалах «Слід», «Сліпа», «Хід Прокурора» та інших.
Користувачі X та YouTube вже пророкують йому успішну акторську кар’єру:
Попри успіх стрічки, режисерки розповідають, що ця сюжетна лінія — закінчена і продовження не буде. Але вони вже працюють над новим проєктом, у складі тієї самої команди.
Проєкт «Strategic Media Support Program» реалізує Львівський медіафорум за фінансової підтримки People in Need (PIN) та Pioneer Foundation.
Читайте також: «Поки ми робили “Цензорку”, змінилося чотири міністри культури і це не вплинуло на наш фільм»: інтерв’ю з режисером Петером Керекешом
Повідомити про помилку
Текст, який буде надіслано нашим редакторам: