Музичний лейбл pomitni разом із партнерами презентував всеукраїнське дослідження «Музика має силу», результати якого опублікував Forbes Ukraine. Це перша спроба комплексно описати стан сучасної музичної індустрії в Україні: від кількості створених треків до поведінки слухачів.
За даними дослідження, українська музика за останні три роки посилила свої позиції. Якщо у 2022-му частка україномовних пісень у плейлистах складала 34%, то зараз вона перевищує 57%. Дослідження Dive and Discovery Research також показало, що жінки частіше обирають українську музику (у середньому 68% треків у плейлисті) порівняно з чоловіками (41%).
Позитивна динаміка простежується і за кордоном: у 2022 році українські композиції становили 27% плейлистів, а у 2025-му — вже 53%.
Попри популярність, фінансова віддача залишається невисокою. Близько 40 % слухачів не платять за музику, що зменшує роялті артистів і стримує розвиток індустрії. Найактивніше підтримують виконавців кияни у віці 26–35 років: 77% із них оплачують хоча б один стримінговий сервіс. Найменше підписок на стримінги мають мешканці східних регіонів старші за 40 років.
Щодо мовних преференцій, то українська музика зараз домінує у понад вісім разів над російською. Водночас англійська стала другою за популярністю мовою — її слухають 79% опитаних.
Найбільш популярною платформою залишається YouTube: 25% слухачів користуються основним сервісом і ще 29% — YouTube Music. Для порівняння, Spotify має 20% аудиторії, а Apple Music — 12%.
У період із липня 2024-го по липень 2025-го українські артисти випустили майже 68 900 треків — це на 39% більше, ніж роком раніше. З’явилися 439 нових виконавців, однак більшість із них залишаються непомітними: 90% не набрали тисячі прослуховувань, зазначають pomitni із посиланням на сервіс NUAM.
Читайте також: Куди податися українському артисту, щоб отримувати роялті?
Повідомити про помилку
Текст, який буде надіслано нашим редакторам: