Михайло Ясинський, голова CEO Secret Service Entertainment Agency (серед основних клієнтів – Оля Полякова, Макс Барських, Алан Бадоєв, Jerry Heil), написав великий пост у Фейсбуці про те, як пройшов круглий стіл між представниками індустрії, навіщо потрібна профспілка та що робити далі. Розповідаємо тезово.
Серед найбільших проблем музичної індустрії України Ясинський виділив:
- Відсутність механізмів та готових рішень щодо виплат роялті;
- Відсутність реакції законодавства, організаторів концертів, громадських організацій та інших структур на зриви концертів музикантів;
- Недопрацьований Закон про гастролі
- Ігнорування травлі музикантів у ЗМІ
- Недосконалі норми у Податковому кодексі щодо культурної сфери
- Відсутність державної програми розвитку музичної індустрії
- Відсутність державної підтримки розвитку української пісні, що необхідна в умовах зовнішньої агресії та інформаційної війни.
У зв’язку зі зміною уряду та їхніх спроб вийти на контакт Міністерство культури влітку ініціювало збір робочих груп для спільної робити, але так ні до чого це не привело. Тому Ясинський спільно із головою форуму концертної індустрії Kyiv Music Days Євгенією Стрижевською вирішили організувати круглий стіл самостійно (спойлер: представники влади знову не прийшли).
> Читайте також: Евгения Стрижевская: «В прошлом году на Kyiv Music Days было заключено более 30 контрактов»
У ньому взяли участь Лідія Клов (Pop Corn CA), Віктор Данько (Rider.Rent), Євген Кібець (HMG), Олександр Селіванов (Best Music), Георгій Шевко (УМЯ), Ольга Кушпитовська (Zinteco), Володимир Резник (Асоціація звукорежисерів), Дмитро Феліксов (Concert.Ua, VirusMusic), Сергій Ходич (Ritmo), Максим Плахтій (Karabas com), Сергій Малецький (H2D), Андрій Дмитриєнко (Mamamusic), Анастасія Ваганова (Caribbean Club), Ростислав Кулик (Gastroli.Ua), Микола Ісидоров (Upark), Мар’яна Вороніна (Best Music), Володимир Бугай (НСК Олимпийский), Олексій Бондаренко (Liroom), Руслан Мартолог (Квартал Концерт), Антон Фокін (Країна Мрій), Ірина Семенюк (Kyiv Music Days), Олександр Санченко (ВАМП) та інші.
У рамках підготовки вони прийшли до висновку, що найдієвіший спосіб взаємодії – створення професійної спілки із всеукраїнським статусом. Профспілка дозволить:
- Об’єднати окремих гравців у професійну організацію за регіональним принципом, у тому числі авторів, виконавців, видавців, ЗМІ, менеджерів, режисерів, художників-постановників, організаторів концертів тощо;
- Виконувати представницьку функцію;
- Брати участь у законотворчій діяльності, тобто не лише подавати напрацювання по законах, а й взаємодіяти із тематичними комітетами у Верховній Раді;
- Працювати на захист прав гравців індустрії;
- Вести інформаційну та освітню діяльність.
Ціль створення такої профспілки – створити організацію, яка зможе побудувати сингулярність в роботі на розвиток музичного ринку та його інтеграції як в життя України, так і вихід на Європу.
Big Idea, яку просуватиме профспілка – 85% музичного контенту мають бути створена в Україні, незалежно від мови виконавця чи ринку збуту. Але сам Ясинський стверджує: що це не регламентована ціль наразі, а мрія.
Перший результат: представниця круглого столу Мар’яна Бартош (компанія Best Music) виступила у парламенті із пропозицією Мінекономрозвитку опублікувати тимчасові тарифи за використання фонограм, акредитацією організацій колективного управління авторськими правами, а також звернулася до першого заступника Голови Верховної Ради України Руслана Стефанчука із закликом комплексного вирішення проблем музичної галузі, шляхом об’єднання зусиль з боку Профспілки і профільних комітетів ВРУ.
У планах: ще один великий круглий стіл із залученням більшої кількості гравців індустрії для формування спільних цілей та пропозицій.
Важливі посилання:
У цьому пості Дмитро Феліксов розпочав обговорення Закону про гастрольну діяльність.
А в цьому – дізнатися більше про Kyiv Music Days та те, як можна доєднатися до ініціативи.
Фото: Facebook
Підписуйтеся на нас в Інстаграмі, Телеграмі та YouTube
Повідомити про помилку
Текст, який буде надіслано нашим редакторам: