Премія Jäger Music Awards існує в Україні з 2018 року. Це кузня самобутніх артистів, які приносять свіже бачення музичної індустрії, не бояться бути неформатними й залишаються вірними собі. Щороку ця культурна подія змінює форму, місце проведення, артистів, але є речі, які залишаються незмінними: серйозність правил, некорумпованість та підтримка талановитих початківців.
Відомо, що без минулого немає майбутнього. Тож за місяць до Jäger Music Awards 2025 ми поспілкувалися про найяскравіші моменти минулих років з Євгенією Стрижевською, проєктною менеджеркою премії.
Матеріал опублікований на умовах партнертсва.
Одна з фішок Jäger Music Awards — ніколи не повторювати місце проведення, тож кожен майданчик додає своїх вражень. Тож навіть для організаторів кожен івент — це щось нове. Від Малої Опери до галереї Lavra — Jäger Music Awards щоразу змінює сетінг, прагнучи уособлювати багатогранність незалежної музичної сцени.
Одного року премію довелося провести у віртуальному просторі. 2020 запам’ятався не лише пандемією, а й тим, як премія адаптувалася до нових умов:
«Під час ковіду нам вдалося зробити круте шоу. Ми проводили премію у приміщенні, що колись було складом обладнання компанії Rider Rent, але на момент листопада 2020 року вони переобладнали його у кілька телестудій. У найбільшій з них ми створили шоу і долучили до ефіру різні міста України», — розповідає Євгенія.
Київ, Львів, Дніпро, Харків — церемонія стала подією загальнонаціонального масштабу. У кожному місті мали виступ його музичні представники.
З думкою про всю абсурдність часів, в яких ми живемо, Євгенія додає:
«Тоді, у 2020-му, здавалося, що нам дуже важко. Але потім прийшов 2022-й. Й нині ковід згадується навіть із певною ностальгією, хоча, звісно, це дивні думки».
Організація премії останніми роками стала складнішою — безпека на першому місці, має бути укриття, адже культура завжди була однією з цілей ворога. Завжди є багато ідей щодо локацій, насамперед підземні паркінги та андеграунд-майданчики. Євгенія розповідає, що дуже крутий підземний паркінг був на Великій Васильківській — але, на жаль, після чергової атаки ворога, він став недоступним.
На питання про виступи, що найбільше запам’яталися, Євгенія згадує Юлю Юріну: «Вона в лайві неймовірна. Її етномузика — це свіжий ковток повітря. Це було мегамагічно і мегапотужно», Антона Крамера: «Коли він вийшов на сцену й зазвучав лише вокал та гітара — зал просто завмер. Всі перестали говорити. Це була чиста магія», іронічно-неіронічну колабу Latexfauna і Курган & Agregat: «Їхня музична естетика дуже далека від моєї, але те, що вони зробили в лайві, — це було щось неймовірне! Енергетика валила, люди в залі просто шаленіли».
Критерії підбору лайн-апу церемонії серйозні: традиція — це максимальна неповторюваність артистів, спільні цінності з ком’юніті та якісний лайв:
«Те, що звучить у записі, і те, що відбувається на сцені, — це велика різниця. Є артисти, які сильніші в лайві, ніж у студії, і навпаки. Це дуже важливий критерій».
Jäger Music Awards щороку відкриває нові імена, створює можливості для артистів, розширює їхню аудиторію. Пошук тієї самої Young Blood — це основна мета:
«Ми завжди даємо можливість одному-двом молодим музикантам, що цього року номінуються у Young Blood потрапити на велику сцену церемонії. Премія – це величезний майданчик для нетворкінгу, який народжує колаборації: потім ми бачимо на фотозвітах, хто з ким заколабився, і спостерігаємо, як виходять спільні треки. Це дуже круто».
Особливо радує, коли артисти будують свою кар’єру свідомо і використовують Jäger Music Awards як стратегічний трамплін. Наприклад, варто згадати Yuvi, яка подалася в Young Blood цього року, хоча вже мала певну впізнаваність. Експерти з музичної ради подали її до основних номінацій, втім виконавиця свідомо обрала «Молоду кров», щоб наступного року мати ще більше шансів потрапити в основні категорії. Стратегічне мислення — запорука успіху у багатьох проєктах і може якісно бустанути артиста:
«Дуже приємно, коли ти бачиш незалежних артистів, які несуть музику, і які або перемагають, або отримують визнання на інших преміях. Наприклад, гурт Ziferblat, який завжди номінувався, а цього року його обрала вся Україна представляти нашу музику на Євробаченні».
Цікавим є те, що щорічно премія має унікальні номінації. У 2024-му вперше з’явилася «Майстерність року». Організатори кажуть, що люди хочуть досліджувати українську музику, переспівувати її, давати їй нове життя. Це цінно і для премії, і для сучасної культури загалом.
Майбутнє вітчизняної музичної індустрії, а разом і з нею Jäger Music Awards виглядає яскраво:
«Ми живемо в унікальні часи. Українська музика реагує на історичні виклики. Дає на них відповіді. Наша задача — об’єднувати музичну індустрію й надавати максимальної підтримки для реалізації того унікального та яскравого мистецтва, що може народитися, на мою думку, лише в Україні. І яке має бути почутим як на наших, так і на світових теренах».
Тож стежте за подіями, слухайте лонглист Young Blood на сайті премії вже зараз, діліться якісною музикою з друзями, рідними, перехожими, котами… та підтримуйте незалежних артистів.
Спеціальна колонка цьогорічного голосу спільноти Jager Music Awards Михайла Товтина.
Jager Music Awards провели закритий конкурс, шукаючи талановитих авторів, які не лише добре пишуть, а й глибоко розуміються в українській музиці. Так ми познайомилися з Михайлом – перспективним музичним оглядачем, який на час підготовки та проведення премії вестиме спеціальну колонку про Jager Music Awards на сторінках Лірум.
Читайте також: 50 000 гривень на благодійність за кавер? Розповідаємо про номінацію «Майстерність року» Jager Music Awards 2024
Повідомити про помилку
Текст, який буде надіслано нашим редакторам: