Головна
>
Література
>

Що читають українці: видавництво #книголав провело дослідження книжкового ринку

Що читають українці: видавництво #книголав провело дослідження книжкового ринку

Видавництво #книголав провело 200 глибинних інтерв‘ю та опитало 15 130 респондентів щодо їхніх книжкових вподобань та покупок. Дослідження провели, аби знайти відповіді на дев‘ять запитань про поведінку покупців, частоти придбання книжок, популярності видавництв, тематики літератури тощо.

Фото ілюстративне

Учасниками опитування стали жінки та чоловіки від 18 до 55 років, які мешкають в Україні, Польщі, Німеччині та Чехії. Головною ознакою для відбору була купівля хоча б однієї книжки одного з провідних українських видавництв впродовж року.

Додамо, що перше таке дослідження було зроблене за підсумками 2022 року. Але тоді авдиторія онлайн-опитувань складала 2500 осіб, що у шість разів менше, ніж цьогоріч.

За результатами даних за три квартали 2023 року #книголав склав «дорожню карту» для авторів та видавців.

Ось деякі дані з дослідження:

91% опитаних українців продовжують читати паперові книжки.

Лідерами продажів стали бестселери, які вказали 84% читацької аудиторії. 61% респондентів віддають перевагу книжкам для відпочинку. Книжки про війну в Україні складають 20% покупок. Втім, у видавництві кажуть, що такі книжки тільки створюються, тож це пояснює цифри. Книжки про Другу світову війну складають 39% покупок:

«Це говорить про намагання переосмислення історичного досвіду та про те, що люди готові читати про жахи, які вже скінчились», — пояснює співзасновниця #книголав Світлана Павелецька.

Також українці продовжують активно купувати дитячу літературу — приблизно 25% читачів. Така література є пріоритетною для 14% авдиторії.

Попит на електронні книжки також зріс — їх купують приблизно 7% респондентів:

«Але це зумовлено, переважно, блекаутами й тим, що електронна книжка в таких умовах є самодостатнім інструментом», — додає Світлана Павелецька.

В переважній більшості книжки в Україні купують жінки — їх близько 87%. Але опитування показало, що чоловіки читають удвічі більше за жінок. У середньому чоловіки «споживають» до 25 книжок на рік, а жінки — 18 книжок на рік. Головні мотиви до прочитання — рекомендації та реклама.

72% опитаних зазначили, що вартість книжок є головною перешкодою для їх придбання.

Світлана Павелецька додає, що порівняння результатів дослідження за 2022 та 2023 роки дозволить краще проаналізувати ринкові тенденції та зрозуміти мотивацію читачів. Окрім того, споживча поведінка у 2023 році вказує на позитивні зміни на книжковому ринку за основними показниками.


Читайте також: Як видати книжку в Україні: поради від письменників-фантастів

Розповiсти друзям

Facebook Twitter Telegram

Допитливим

Культура в регіонах
Від Onuka до Foa Hoka: як звучить Чернігівщина
Лєра Зданевич Лєра Зданевич
13 Червня, 2024
Культура в регіонах
Від Wellboy до Re-read: як звучить Сумщина
Лєра Зданевич Лєра Зданевич
13 Червня, 2024
Культура в регіонах
Музика Дніпропетровщини (Січеславщини): плейлист від Ліруму та Dnipropop
Лєра Зданевич Лєра Зданевич
12 Червня, 2024