За кілька місяців до повномасштабного вторгнення продюсерка Дар’я Бассель та режисерка Ірина Цілик почали працювати над новим проєктом. Їхнім задумом був документальний фільм «Червона зона», базований на історії одного дня з життя Ірини.
У червні 2023 року Дар’я брала участь у воркшопі від EAVE (Європейська асоціація аудіовізуальних підприємців), у межах програми мобільності від організації EU4Culture. Воркшоп об’єднав кіномитців з 34 країн і зібрав понад сотню фахівців, серед яких були сценаристи, продюсери та експерти.
У межах цієї програми їй вдалося напрацювати сам проєкт, а також перейняти досвід у колег з-за кордону.
Для Лірум Дар’я розповіла, про що буде фільм, як проходила її мобільність, та на якому етапі зараз реалізація їхнього з Іриною задуму.
За словами Дар’ї, фільм «Червона зона» — це поетичний есей у формі повнометражного анімаційного фільму про сучасне покоління українців, що носить «тривожний рюкзак» на плечах. Головна героїня фільму — сучасна українська жінка, режисерка, мама, яка шукає відповіді у щоденному інтимному спостереженні свого власного життя, життя своїх близьких та водночас предків із минулого. Продюсерка каже, що попри складність теми, у фільмі будуть присутні елементи гумору та пошуки обнадійливого фіналу.
Ініціаторкою ідеї була режисерка Ірина Цілик, відома за роботами «Я і Фелікс» та «Земля блакитна, ніби апельсин». «Червона зона» — інтимна оповідь про один день з її життя.
Спершу режисерка мала ідею зробити документальну стрічку з елементами анімації.
«Але чим більше ми занурювалися в історію, тим більше розуміли, що для поезії, якою вона наповнена, найкращим медіумом буде анімація», — пояснює Дар’я Бассель.
Програма мобільності допомогла Дар’ї взяти участь в одному з модулів воркшопу для продюсерів EAVE, що проходив в Австрії. У межах цього семінару вона розвивала проєкт і готувала його до пітчингу:
«Протягом тижня семінару я брала участь у групових заняттях і різних пленарних засіданнях, а також відвідувала індивідуальні консультації з викладачами. Участь в цьому воркшопі дозволила знайти двох копродюсерів для цього проєкту, з якими ми вже отримали фінансування на девелопмент проєкту, а також заглибитись в роботу над сценарієм і фінансовою стратегією проєкту. Це був дуже важливий перший крок».
Серед копродюсерів, яких залучила Дар’я — Маріон Ґут, генеральна директорка і співзасновниця люксембурзької аудіовізуальної виробничої компанії a_BAHN, та французький продюсер Жан-Франсуа Ле Корре.
Зараз фільм «Червона зона» перебуває на стадії розробки. Воркшоп був важливим для збору та тестування ідей для сценарію, який розробляли Дар’я з Іриною Цілик та сценарним консультантом.
«Одним із результатів також був список маркетингових ідей, які ми пізніше використаємо для нашого міжнародного фільму. Завдяки цій мобільності я також змогла значно розширити свою мережу — я познайомилася з більш ніж сотнею професіоналів».
Втім, команда ще шукає артдиректора з анімації, який би разом з Іриною створив/ла б візуальний світ фільму.
«Ми вже зробили декілька тестів з українськими й іноземними митцями, але поки що не знайшли нашу “другу половинку”. То ж продовжуємо пошуки, наразі спілкуємось з декількома художниками з Франції. Ми співпрацюємо з французьким продюсером, і в цій країні дуже багата анімаційна культура, то ж тому наразі сфокусувались на цьому напрямі», — ділиться Дар’я.
Окрім пошуку людей, значним викликом стала вартість проєкту. Попередній бюджет фільму — 3 мільйони 700 тисяч євро.
«Це повнометражна анімація, а це доволі дорого. Реалізація такого проєкту, особливо в умовах, коли в Україні триває війна, є потужним викликом», — пояснює продюсерка.
Нині в межах гранту вже є кошти на розробку фільму. Команда хотіла б випустити роботу у 2026 році, але, за словами продюсерки, найбільш імовірно, що графік зміститься на рік або два.
Дар’я Бассель — продюсерка, голова індустрійної платформи міжнародного фестивалю документального кіно про права людини Docudays UA. У 2019 році разом з Вікторією Хоменко заснувала компанію «Мун Мен», яка займається виробництвом авторського кінематографа. Продюсерка фільму «Бачення метелика» режисера Максима Наконечного. Фільм представляв Україну у конкурсній програмі Каннського МКФ (2022). Копродюсерка документальної стрічки «Будинок зі скалок», яку у 2022 році було номіновано на Європейську кінонагороду (European Film Awards), а у 2023 році — на Оскар у категорії «найкраща документальна стрічка».
EU4Culture — чотирирічний проєкт із загальним бюджетом у 7,85 мільйонів євро, який фінансується Європейським Союзом для підтримки культурного та креативного сектору з особливим акцентом на нестоличні міста в країнах Східного партнерства. Проєкт реалізується Goethe-Institut у партнерстві з Czech Centers, Danish Cultural Institute та Institut Français у Грузії.
Матеріал опублікований на умовах партнерства.
Читайте також: Хто така Ariadna? Розповідаємо про лайнап Пожежі
Повідомити про помилку
Текст, який буде надіслано нашим редакторам: