Що хорошого було у 2020? Думки українських та закордонних професіоналів

У грудні на каналі Music Export Ukraine з’явилася серія з п’ятьох інтерв’ю в межах проєкту #Embrace2020. Це спільна ідея організаторів з України та Німеччини, що має на меті привернути увагу саме до позитивних моментів 2020 року та допомогти налагоджувати знайомства навіть в часи локдаунів. Ми уважно слідкували за релізами та відібрали найкращі думки з кожного з епізодів.

Матеріал опубліковано в партнерстві з Music Export Ukraine.

Цьогоріч ми опинилися в новій реальності, де zoom-посиденьки замінюють реальні зустрічі. З’явився запит не просто на перехід в онлайн, а й на принципово нові способи того, як транслювати творчу синергію крізь закриті кордони та карантинні обмеження. Саме це й стало основною темою спільного проєкту України та Німеччини #Embrace2020, де представники різних музичних галузей говорять про важливі здобутки цього року. 

З 3 по 17 грудня вийшло 5 онлайн-інтерв’ю, подивитися їх всі можна на YouTube-каналі Music Export Ukraine. Гостями подкасту стали організатори концертів, музичні журналісти, саундпродюсери, музиканти та їх менеджери.

Ми підготували для вас кращі інсайти по кожній із тем.

Чи лайв still alive?

Перший випуск #Embrace2020 був присвячений організації концертів. У дискусії взяли участь Юрій Базака з Kontrabass Promo та Флоріан Швайкерт, організатор фестивалю Metropolink у Німеччині. Цього року організація концерту стала куди більш ризикованою справою, тож чи вартувало воно того? 

„Було дуже приємно побачити, що люди із задоволенням відвідують заходи навіть коли їм доводиться носити маски і діяти згідно з певними обмеженнями“, – Флоріан Швайкерт

Також герої подкасту поговорили про онлайн-концерти. Їх важко назвати повноцінною заміною живого заходу, однак ці трансляції дали поштовх до роздумів про нові, гібридні форми виступів на межі різних видів мистецтв. 

А що з журналістикою?

Через пандемію та закриті кордони роль ЗМІ значно посилилася. Саме медіа-платформи стали місцем для об’єднання однодумців та підтримки одне одного.

Як працювали музичні медіа впродовж року розповіли головний редактор LiRoom Олексій Бондаренко та організатор лайв-виступів на німецькому радіо Девід Штеммер.

“Журналісти мають більше часу для аналізу інфраструктури галузі, а не для презентації нових релізів”, – Олексій Бондаренко

Найпомітнішою зміною стало відчутне зменшення інформаційних приводів, якийсь період анонсувати було майже нічого. Водночас із тим, вимушена тиша вивільнила час на дослідження музичної індустрії та переосмислення ролі музичних медіа у ній. 

2021 обіцяє бути не менш цікавим для музичної індустрії, тож подивимося які з припущень Олексія та Девіда справдяться у наступному році.

Як провели рік менеджери артистів?

Наступний епізод #Embrace2020 був присвячений роботі команди артиста. Учасницями інтерв’ю стали концертна директорка Івана Дорна та гурту Kalush Катерина Малюкова й засновниця Pennywine Entertainment Леа Прейсслер

Нові обставини стали викликом для музичного менеджменту: всі попередні плани довелося відкласти та терміново продюсувати ідеї як залишатися на слуху.

“Слово 2020 року – це гнучкість. Потрібно плисти за течією і швидко пристосовуватися”, – Катерина Малюкова.

За відсутності концертів та фестивалів значно зросла активність виконавців у соцмережах. Онлайн-концерти на YouTube, прямі ефіри в Instagram та навіть поява акаунту у Tik-Tok – такі недосяжні колись гурти та виконавці стали набагато ближчими до свого слухача.

Героїні випуску доводять нам, що артист – це дещо більше ніж про презентації на радіо та тури, це перш за все про ком’юніті, творчість та взаємодію.

А що запам’яталося музичним продюсерам?

Продюсери стали одними з небагатьох представників індустрії, які могли продовжувати працювати навіть під час локдауну. Менш із тим, пандемія та заборона масових заходів вплинула й на них.

Ділилися своїми спогадами та цьогорічними інсайтами засновник Handbag House Sound Production Олександр Філоненко та Сімона Мельцер, більш відома під псевдонімом Mona Yim.

“Оскільки під час локдауну ви більше зосереджені в собі – це підходящий час щоб з’ясувати, хто ви насправді”, – Олександр Філоненко.

Різні обмеження та складнощі завжди позитивно впливали на творчий процес. Так сталося і цього разу – карантин дав потужний стрибок у креативності, музиканти стали більше співпрацювати одне з одним та створили багато крутих колаборацій. Цікаво, що закриття кордонів у чомусь навпаки зробило нас ближче, адже неважливо людина джемить з тобою по Zoom із сусіднього будинку, чи з іншого континенту.

Зі сцени у студію

Фінальний випуск #Embrace2020 розкрив погляд артистів на рік, що минає. Через локдаун та карантинні заходи сам факт існування для багатьох із них став під питанням: зачинені клуби, заборона на великі концерти й скасовані тури стали сумною реальністю для музичного світу. 

Однак, ці обмеження не в змозі зупинити творчий процес усередині, хоч і змінили шляхи його вираження.

Про цінні здобутки року розповіли мультиінструменталіст з Німеччини Юліан Маєр-Хауфф та бандуристка Марина Круть

“Мета артистів, як на мене, — це не переходити повністю у діджитал, це було б якось протилежно до того що ми робимо”, – Юліан Маєр-Хауфф

2020 рік став важливим уроком людяності та взаємопідтримки для гравців індустрії. І хоч через пандемію музична сцена стикнулася з величезною купою труднощів, вона виявилась далеко не такою слабкою, як ми могли подумати. 

Читайте також: 20 найкращих українських альбомів 2020 року

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.