Цікаві факти про Sziget-2019 та про те, як фестиваль бореться за екологію

Цього року на Острові Свободи в Будапешті вже 27-й рік поспіль відбувся фестиваль Sziget. Це один із найбільших фестів Європи, який триває сім днів. Хедлайнерами цього року були Foo Fighters, Florence + The Machine, Ed Sheeran, The National, Twenty One Pilots тощо. Традиційно, керівництво фестивалю дало прес-конференцію про основні події фесту. Цього року також вперше дали додаткову прес-конференцію про проблеми екології та те, яким чином Sziget позбавляється пластику та стає «зеленішим».

CEO фестивалю Тамаш Кадар (ліворуч) та програмний директор Джозеф Кардош. Фото: FestivAlly

• За сім днів на Острові побувало більше 530 000 людей.

• Загальний бюджет фестивалю склав 35 мільйонів доларів. 45% грошей пішло на лайнап.

• Наступного року Sziget планує масштабне перебудовування території фестивалю. Незважаючи на те, що Острів видається дуже великим, організатори бідкаються, що їм все одно занадто мало місця для того, щоб розмістити на ньому все бажане.

• Цього року організаторам довелося змінити формат World Stage та зробити її набагато меншою через те, що популярність сцени почала значно падати. Якщо раніше там збиралося кілька тисяч людей, то в останні роки – близько 500.

• Кожного року гонорари артистів, а особливо хедлайнерів, ростуть на 20-30%. При цьому Sziget намагається утримувати ріст вартості квитків у межах 10% на рік.

• Бюджет хедлайнерів останнього дня (Twenty One Pilots та Foo Fighters) склав разом близько півтора мільйона доларів. Це приблизно дорівнює вартості усіх артистів Головної сцени у 2016 році.

• Загальноєвропейска тенденція полягає в тому, що люди дедалі менше купують квитки на всі дні фестивалю, а намагаються обмежуватися одноденними чи триденними абонементами. Керівництво Sziget наполягає, що найкраще – це семиденний досвід і не планує скорочувати кількість днів.

• 2019 року вперше вдалося провести масштабну спільну рекламну компанію фестивалю разом із міжнародним брендом: Coca-Cola випустила лімітовану серію пляшок під Sziget, а також спільну рекламу.

• Як і в попередні роки аудиторія Sziget наполовину складається із угорців і наполовину – з іноземців. Найбільша кількість відвідувачів цього року з таких країн:

16000 (людей) – Великобританія, 14000 – Нідерланди, 6000 – Німеччина, 6000 – Франція, 5000 – Італія, 2500 – Ізраїль, 2000 – Австралія, 2000 – Австрія.

• Через таку велику популярність фестивалю у Нідерландах звідти їде два спеціальних чартерних поїзди прямо на Sziget. Наступного року хочуть запустити такий потяг із Франції.

Photo: László Mudra http://www.mudralaszlo.hu — Rockstar Photographers

• Особливу увагу фестиваль приділяє проблемі екології та забруднення довкілля. Через це Sziget має власного Sustainability Manager, який відповідає за «зеленість».

10 років знадобилося фестивалю на те, щоб відбудувати інфраструктуру та перевести Sziget на келихи із пластику, який підлягає переробці.

• Найбільша проблема в «екологізації» фестивалю – це бармени та керівництво точок продажу. Їм дуже важко пояснити, чому вони мають переживати за утилізацію сміття та, наприклад, не видавати трубочки, якщо вони просто приїхали сюди на тиждень заробити грошей.

• Великий вплив на фестиваль мають спонсори. Один із головних спонсорів Sziget – Coca-Cola. CEO Sziget Тамаш Кадар пояснив, що дуже важко домовитися про невикористання пластикових пляшок із компанією, яка зробили свій бізнес на пластикових пляшках.

• Утім, цього року Coca-Cola теж доєдналася до озеленення фестивалю і виділила додаткові гроші на утилізацію сміття.

• Sziget прагне стати фестивалем без пластику, але поки не знає як це зробити, зважаючи на власні масштаби.

Если вы нашли ошибку, пожалуйста, выделите фрагмент текста и нажмите Ctrl+Enter.