Головна
>
Музика
>

Пісня за піснею: Soundots про дебютний альбом «Dark Circuit»

Пісня за піснею: Soundots про дебютний альбом «Dark Circuit»

31 травня відбувся реліз дебютного лонгплею дніпровського тріп-хоп-проєкту Soundots Dark Circuit. Альбом складається з 11 треків, звучання яких учасники проєкту описують як монументальне панно, укладене з чудернацького синтезу фактур, самостійних музичних темпераментів, голосів і стилів.

Soundots — гурт, що виник на початку 2023 року в Дніпрі, коли три місцеві музиканти вирішили втілити своє бачення іконічного в 90-2000-х роки трип-хоп саунду. До складу гурту входять Артем Генералов (бас), Dim Natem (гітара) та Юрій Буличев (сінти, барабани).

Спеціально для Лірум Soundots детальніше розповів про кожну з пісень нового релізу в нашій рубриці «Пісня за піснею».

Найсолодша (feat. Tik Tu)

Tik Tu: Трек Найсолодша порівняю із тихим криком душі, адже все писалося дуже далеко від дому, із фоном величезної туги. Коли Юра надіслав інструментальну частину, ця пронизлива основа зрезонувала із моїм внутрішнім набутком.

Але сам процес роботи не був таким нудним. Перебуваючи в пекучих італійських місцинах, часом доводилося чекати до першої чи другої ночі, аби змогти підписати голос без зайвих змагань темпераментів за сусідніми стінами. Однаково не обійшлося без зайвих шумів та сплесків. Потому довелось остаточно перезаписувати в Лесика на студії Шпиталь Рекордс. Але й тут був нюанс! Партія нижнього голосу місцями була мені достатньо низькою. Та в межах експерименту, уперше в житті під невеликою кількістю віскі, його вдалося покласти до ніг мистецтву.

Це дуже знакова колаба, тому що тільки дніпряни можуть витягнути з мене достатньо густу настоянку суму, що красиво витримується в столітньому погребі душі.

Purgatory (feat. Casey Sherman)

Casey: Purgatory (чистилище) — це моя спроба відобразити стан поза часом і невизначеність, яку більшість людей в Україні відчувають під час довготривалої війни. Очевидно, нікому не хочеться опинитися у чистилищі. Хоча, як експат, який постраждав від війни, але не бере в ній безпосередньої участі, я не відчуваю, що маю повне право вживати слово «пекло».

«We’re in limbo, stuck here in purgatory. Is there anywhere we can go? I think no. Damn, we’re all in trying to find a path to glory» — це відсилання до стійкості українського народу — як цивільного, так і військового.

Мені дуже подобається момент, коли в цьому треку з’являється приспів. Так, я визнаю, що куплет, де я розповідаю про якусь тріп-вечірку на відкритому повітрі, яка пішла не так — тематично ніби як розходиться з приспівом. Але у цьому концепція.

Юра (Soundots): У лірику Кейсі хочеться вчитуватися та розбирати на цитати. Наприклад, такі рядки, як: «Can she plant a kiss that’ll grow into a bush. That’ll grow into a patch that’ll grow into an orchard». Для мене це взірець метафоричної, фонетичної та хтозна-якої ще майстерності. Щодо звучання треку, в основу покладена атмосфера тотального навіженства. Його паростки починають пробиватись із перших звуків схожих на завивання з картини Мунка й надалі лише посилюються разом із вокалами й іншими інструментами.

I’m Sorry (feat. Grisly Faye)

Марго (Grisly Faye): Переслуховую найперший драфт. Гортати чат треба було довго, бо перші розмови про трек почалися ще в середині минулого року. Я б ще довше працювала, але Юра одного вечора написав: «4 гучні вибухи, коли сидів у кав’ярні в центрі, такі реалії». Того ж вечора я написала текст і записала перший драфт.

Ця пісня — збірна образів. Це нічний тунель, яким я їду додому на мотоциклі, це думка про друзів, які дуже далеко, але, здається, що завжди на пасажирському, це про пісні, які пробирають до кісток, це про Юру, який у кафе в центрі. І я б хотіла зараз опинитися там, але сподіваюсь, він там хоч не один.

Irritant

Юра (Soundots): Ще один похмурий трек із жанровим роздоріжжям між індастріал-електронікою та даб-музикою. Звичайно, це інструментальна композиція без вербалізованого змісту, але, якщо забажаєте, можете спробувати почути тут ноти ненависті до виродків із сусідньої недокраїни.

Tonight (feat. Elle Alicia Bennett)

Dim Natem (Soundots): Під час запису гітари ми початково орієнтувалися на звучання, що можна почути в індастріал-музиці 90-х. Звичайно, вийшло по-своєму, і нам це резонує.

Юра (Soundots): А барабани в треку робилися по принципу: «Скільки дисторшену хочеться? — Так».

Власне, його вийшло стільки, аби шум від нього був використаний як перкусія. Зверніть, будь ласка, особливу увагу на вокали. Пані Беннетт — надзвичайно талановита вокалістка з Манчестера, з якою мені пощастило познайомитися під час україно-британської онлайн резиденції.

Безліч Очей (feat. Krapka)

Krapka: У процесі роботи з вокалами почулося, що на трек ідеально лягає вірш мого чоловіка Стаса Шостака, який від серпня 2022 служить у лавах ЗСУ. Скільки б Стас мені не розповідав і як би добре я не хотіла передати його внутрішній стан, його власний вірш це передає найкраще. Раніше він робив відеоігри, а я — музику до них, але пісень ми разом ще не писали, тож я вдячна за таку можливість проєкту Soundots. Рада, що в нас вийшла така масштабна дніпровська колаба, адже всі, хто брав участь у створенні пісні, із цього міста…

Dim Natem (Soundots): Під час запису гітари ми розглянули різні підходи, починаючи від простого аранжування окремих нот для підкреслення основної музичної лінії та закінчуючи написанням повноцінної мелодії. Після кількох спроб ми вирішили йти в напрямку якомога мінімалістичного звучання інструменту, додавши гітарний ефект тремоло, що гарно співпрацює з електропіано Rhodes. У кінцевому результаті акомпанемент і його послідовність уже визначалися під час самого процесу запису.

Артем (Soundots): Мені подобається, як голос і манера співу Іри зробили так, що текст сприймається м’яким і тендітним попри лайку в ньому. Крім того, я і Юра довго дискутували щодо цього треку, тому я дуже радий, що він таки увійшов до альбому.

Втеча (feat. Kinnota)

Юра (Soundots): Початково я награв мотив із ламаною ритмічною пульсацією під супровід модуляра. Глибокий бас, заспокійливе глітчеве мерехтіння та ламана ритміка звучали стильно, але хотілося додати змістовності та щоби вона була невимушеною. Тож подумав, що Євген, із яким ми колись працювали над деякими треками його минулого проєкту «Адвокати», є музикантом із відповідними музикальними здібностями. Я дуже радий, що він відгукнувся, бо результат дійсно вийшов чудовим.

Kinnota: Юра звернувся з пропозицією придумати кілька музичних ліній для нового треку. Я погрався із семплами скрипичних, труби та електропіаніно. На другий день сам собою з’явився текст, який було заспівано прямо в ноут. Швидко та лайтово — люблю колаборації. Композиція звучить так, ніби брістольський продюсер записав трек поверх плівки з подкастом українського емігрантського радіо.

Не всі будемо (feat. Valya Levchenko)

Юра (Soundots): Валя запостила відео, де співала просто на подвір’ї цю пісню. Це було зворушливо, та подумалось, що хочеться спробувати зробити композицію в іншому музичному вимірі — зі специфічними дисонансами, меланхолійним лоу-фай звучанням.

Від фольклористки Олени Романенко, художньої керівниці ансамблю TaRuta, я дізнався, що це народна пісня, яка має пряму контекстність до операції «Вісла» — примусових етнічних чисток українців і боротьби часів УПА. Екзистенційна актуальність. Один із головних треків альбому, якщо не самий.

Mantrap (feat. Secret Avenue)

Secret Avenue: Вокальну мелодію для треку я записав в один дубль, імпровізаційно, і потім у фінальній версії майже нічого не змінилось, окрім того, що замість мамблінга був уже написаний текст. Mantrap — це одночасно «пастка, капкан» та й одночасно гра зі словом «мантра», що перекликається з деякою гіпнотичною структурою повторення одного рядка в приспівах. Як на мій погляд, у цьому треку вдалося поєднати такі протилежні речі, як тривожність та заспокоєння одночасно, така собі тривожна мантра вийшла. Саме такі відчуття викликав у мені трек, коли я вперше послухав його, і так воно інтуїтивно відобразилось у вокальній лінії. Сподіваюся, мені вдалося.

Артем (Soundots): Для треку Mantrap, утім, як і для решти, ми багато експериментували зі звучанням. Тут я записав бас-гітару двічі, для стереоефекту, попередньо прогнавши її через синтезатор Korg MS20. Але це все ще чесний аналоговий бас!

Tiny Explosions (feat. Elle Alicia Bennett)

Юра (Soundots): Модулярне мерехтіння, басова рухливість, шугейзові гітари та спів Ель. Чудова змістовність, усе перфектно.

Underline

Артем (Soundots): На багатьох треках я кардинально міняв попередній задум Юри, щодо басової партії й писав наживо власні ефекти на басу, що суттєво впливало на фінальний результат. І цей трек не став винятком.

Юра (Soundots): Останній, завершальний трек похмурої альбомної саги. Він фіналізує горизонти незрозумілої перспективи — але життя триває.


Читайте також: Нічні вечірки можуть змінити регіон. Як «Шум Рейв» зі Слов’янська популяризує український Схід

Розповiсти друзям

Facebook Twitter Telegram

Допитливим

Культура в регіонах
Від Onuka до Foa Hoka: як звучить Чернігівщина
Лєра Зданевич Лєра Зданевич
13 Червня, 2024
Культура в регіонах
Від Wellboy до Re-read: як звучить Сумщина
Лєра Зданевич Лєра Зданевич
13 Червня, 2024
Культура в регіонах
Музика Дніпропетровщини (Січеславщини): плейлист від Ліруму та Dnipropop
Лєра Зданевич Лєра Зданевич
12 Червня, 2024