Зорепад релізів: найкращі новинки другої половини березня

Ми продовжуємо слідкувати за українськими музичними релізами. Якщо на початку року до «Зорепаду» потрапляли не тільки сингли та кліпи, а й альбоми, то тепер альбомам ми присвячуємо окремий матеріал. Нижче — дуже розмаїта підбірка: від етно до поп-мейнстриму, від відвертого DIY до продуманих продюсерських треків.

Сингли

Folknery — Vorobchyky

 Олексій Бондаренко

Багато українських гуртів намагаються прилаштувати фольклорний саунд у формат сучасного форматного звуку. На відміну від артистів, які намагаються додати року або електроніки, Folknery тримають себе в межах World Music. І їм це вдається.

Народний спів розбавляється племінними барабанами, на фоні також чутно цимбали та сопілку. Усе це не викликає відрази чи спогадів про телеканал «Перший національний». Folknery приємно слухати і цікаво, якими будуть їх нові треки.


Kazka — Сама

 Катерина Ятель

Третій сингл Kazka, так само як два попередніх, ідеально підходить під формат радіостанцій. Сама — найбільш лірична робота з тих, які вже встиг випустити гурт. І в цього треку також є все необхідне, щоб стати хітом  — зрозуміла тема, легка танцювальна мелодія, народні мотиви і, головне, фраза, яка відкладається у голові (хоча Свята буде важко перевершити). Саме рядок «танцюй, мій бог, ніби камер нема» перетворює чергову пісню про любов на баладу з чіпким хуком. Саме цим Kazka брали у попередні рази.


Ivan Dorn feat. Moldanazar — Kaida

 Артем Рісухін

Колаборація з казахським музикантом Moldanazar. Іван Дорн вирішив зайти на поле актуальної електронної танцювальної музики. Сміливий крок для такого артиста? Важко побачити щось ризикове у новому треку Дорна. Електроніка — логічний етап пошуків звучання. Дорн вже використовував елементи цього жанру на своєму останньому альбомі.

Загалом, експеримент вдалий. Вдалося поєднати двомовний вокал із пульсуючим електро-хаусом. Інша річ, що цього не вистачає для того, щоб трек вийшов за кордони жанрової шаблонності.


Jamala — Крила

 Артем Рісухін

Свій новий трек Крила Джамала презентувала масовому слухачу під час національного відбору на Євробачення-2018. Дуже чуттєва, вдало аранжована робота. Хоча студійна версія втратила у масштабі та глибині звучання, порівняно із лайвом.


Кліпи

Braii — On the Bottom

 Олексій Бондаренко

Колись Оксана Бризгалова була успішною естрадною співачкою. Потім — засновницею студії ISTOK, яка притягує до себе багато музикантів, яких ми об’єднуємо терміном «нова українська музика». Тепер вона запустила власний проект — Braii.

On The Bottom — це меланхолійний інді-рок, в якому на перший погляд немає нічого особливого. Прості гітари, мінімум додаткових ефектів. Але Braii вже з першого треку вдалося досягти ефекту магнетизму. Того самого, який приписують артистам «нової російської хвилі». Дуже вдалий дебют із характерним атмосферним відео, яке не відволікає від прослуховування треку.


NK — Дай Мне

 Олексій Бондаренко

Якщо задачею авторів кліпу було зробити із Насті Каменських секс-символ одночасно для 11-класників та їх батьків, то у них все вдалося. Дай мне — типова якісна поп-пісня із цеху Mozgi. А от кліп перевершив очікування. Це яскрава, стильна та нетипова робота. Відчувається, що кліпмейкери надихалися фільмами Уеса Андерсона та витратили не одну годину на кольорокорекцію.


The Unsleeping — You Drive My Four Wheel Coffin

 Олексій Бондаренко

Легко зчитати, ким цей гурт надихається. У музиці The Unsleeping відчувається вплив як мінімум трьох команд — Twenty One Pilots, The Neighbourhood та Radiohead. Але цьому уманському гурту вдалося зберегти власну індивідуальність та не з’їхати у вторинність. Вони зробили акцент на своїх сильних сторонах і не намагалися прикрити явні недоліки.

You Drive My Four Wheel Coffin — той рідкісний випадок, коли манера виконання перекриває наявність відчутного акценту. Окремої уваги заслуговує саунд-продюсування та відео. Кліп можна назвати трохи затягнутим, але все одно його цікаво дивитися, навіть попри те, що половина часу ми розглядаємо крупний план вокаліста.

Якщо так піде далі, The Unsleeping можуть заскочити у нішу затребуваного українського альтернативного інді-року.


KozaRada — Іду собі

 Олексій Бондаренко

На противагу NK, KozaRada — це повний DIY та аматорство. Але аматорство настільки настирне і миле, що я починаю щиро любити цей проект. У ньому є якась неприкрита любов до музики. Музики як явища, а не засобу самовираження чи заробітку грошей.


idealism addict — Колискова

 Катерина Ятель

Цей реліз потрапив до підбірки точно не через кліп. Відео, хоч і не погане саме по собі, радше заважає сприймати пісню, аніж допомагає відкрити у ній нові сенси. Воно нагадує фешн-ролики — гарні, але беззмістовні.

Колискова — емоційно важкий трек. Чим довше намагаєшся вслухатися в нього, тим важче стає на душі. Пісня про втрату у Лєни Ребрик вийшла настільки особистою, що її важко перенести на свій досвід та інтерпретувати. Питання лише у тому, чи потрібно це.


CODÂNE — Де була

 Катерина Ятель

Ще один перспективний новачок на українській сцені — інді-поп дует CODÂNE. Де була — це дебютний сингл та кліп у Данила Міліковського та Дани Кіото.

CODÂNE підхоплюють загальний хайп на ностальгію за дев’яностими, яку вже успішно використовує Луна. Зйомка «під плівку», характерні візуальні образи та знайомі нотки у самій музиці. Гурту однозначно потрібно шукати своє унікальне звучання, щоб не загубитись на тлі ретро-вейву.


BALAKLAVA BLUES — boom boom

 Артем Рісухін

Україно-канадський проект Balaklava Blues повторює концепт свого минулого відео don’t leave me. Новий кліп boom boom — це сильний аудіовізуальний меседж. Реальність розділяється навпіл на екрані: кадри з радянського мультфільму про Вінні-Пуха та архівні записи повені у східних областях України, відеозйомки зруйнованих будинків у Луганську, кадри захисту донецького аеропорту і бойових дій під електронну версію народної пісні все з тієї ж Луганщини.

У прес-релізі до треку описано все те, що потрібно про нього знати. Це не пуста робота, тут справді є на що звернути увагу.

Торонтійський партизанський поп-дует Balaklava Blues, що вразив канадські та українські музичні медіа своїм першим відео на пісню Don’t Leave Me, продовжує серію музичних відео сучасним подіям на Донбасі.

Пісня Boom Boom — базована на народній весільній пісні з Луганщини про наречену, яка намагається сховатися від дощу в хаті своїх батьків. Дощ перетворюється на град і руйнує її молоде життя.

У Balaklava Blues цей сюжет набув іншого значення. Це пісня про артилерійські обстріли, які руйнують мирне життя людей, яким нема де сховатися від війни.

Відео-редактором відео є Роман Любий — один з спів-авторів спілки кінематографістів «Вавілон13», що в березні цього року за свою діяльність на Сході України здобула Шевченківську премію.

У відео використані відео групи «Вавілон13», кадри з фільмів «Земля» Олександра Довженка, «Навесні» Михайла Кауфмана, «Добровольці Божої чоти» Леоніда Кантера та Івана Яснія та кадри з радянськіх мультфільмів.

Персонаж мультфільму Вінні Пух — ненажерливий ведмідь, що намагається вкрасти в бджіл мед, використовується як символ окупанта, що зазирає на чужі території.