Зорепад релізів. Найцікавіші кліпи та сингли березня

Пам’ятаєте, як ми тішилися, що лютий видався набагато кращим за січень за релізами? Що ж, усі схильні помилятися. Ця тенденція у березні не просто не продовжилася, а навпаки – стрімко пішла на спад. Справді цікавих кліпів та синглів у перший місяць весни було як кіт наплакав. Але ми все одно змогли відібрати для вас найкраще!

Нагадаємо, що ми запустили Patreon – збір грошей на підтримку проєкту. В одному із варіантів підписок ми пропонуємо нашим патронам ексклюзивний плейліст із новинками української музики, а також доступ до повної бази синглів та кліпів, що вийшли. Дізнатися більше можна тут.

Кліпи

OMANA – Не Знайдуть

 Олексій Бондаренко

Можна довго говорити про те, наскільки гранж є актуальною музикою в 2020 році, але глобально це не має жодного значення. Попри примару Чемерова-Кобейна, OMANA вдалося випустити цікавий та потужний альбом, у якому все на своїх місцях – і класний саунд, і харизматичний вокал, і непогані тексти.

Відео на Не знайдуть – один з найкращих українських кліпів останніх років. Тут є і нетипова анімація, і гарна ідея, і зв’язок між піснею та картинкою. Під час перегляду чомусь згадався прекрасний мульсеріал Over The Garden Wall, який теж балансує на межі комічного та страшного. Щоправда, в OMANA історія вийшла набагато драматичнішою.


Frazé-Frazénko feat. Vova Zi Lvova – Визвольна війна

 Олексій Бондаренко

Мені подобається все, що робить Вова Зі Львова після повернення на українську сцену. У цьому вже нема того рівня популярності, який був за часів Вино, Кобіти, Патіфон, але точно є стиль і думка. Вова ніби робить хаотичні речі: то зробить рожевий кліп, то DIY-виднограй, то запише гостросоціальний трек, але загалом усе це розкриває його як непересічну особистість та творця.

Цей кліп – дебют у репі українського режисера Олександра Фразе-Фразенка. Трек не стане хітом і навряд увійде в топи за рік. Але це чесна робота і вона звучить набагато більше в стилістиці нової школи, ніж спроби багатьох інших реперів гратися в «скрррр».


Електромед – Кора Дуба

 Олексій Бондаренко

Що далі я слідкую за творчістю дуету Електромед, то більш змішані відчуття мене поглинають. Це дуже класний, веселий, якісний кліп із значною часткою самоіронії, вдалим продакт-плеймсентом та навіть наскрізним наративом. З іншого боку, я все менше розумію, про що цей гурт. Починали вони цікавим міксом денс-фанку та хіп-хопу. Фанк, у принципі, залишився, але тепер у цьому відчувається набагато більше клаб-репу (не дарма в коментарях згадують про Гриби).

Що стосується текстів – з одного боку, є класні відсилання та пасхалки (навіть на Миколу Холодного, якого популяризували в сучасній українській музиці Dakh Daughters), з іншого – замінювати «пиздець» на «капець» виглядає аж надто беззубо для сучасного репу.

У будь-якому разі за цим проєктом цікаво спостерігати. А ще вони влаштовують справді веселі лайви – мало хто так вміє.


Alina Pash – Vysokomirni

 Катерина Ятель

По суті, це відео від Аліни Паш – це не кліп та навіть не повноцінний сингл. Vysokomirni – це вступ до потенційно дуже крутого треку. Це дис водночас і на гейтерів, і на колег по сцені (не дарма, у коментарях запідозрили натяки на Jerry Heil). Разом із релізом Паш запустила й флешмоб, у якому її слухачі можуть додати свій куплет про цькування та гейт. Було б цікаво подивитися на результат.

Якщо зосередитися на Vysokomirni як на окремому синглі, то мені дуже подобається як Аліна відходить від переосмислення етно та використовує свої метафори. Схоже, що гострий язик – те, чим справді може похвалитися співачка. Головне, аби панч про патріотів не сприйняли неправильно.


Balaklava Blues – Hand in hand

 Артем Рісухін

Ситуативні музичні відео — це завжди ризик. По-перше, дуже мало хто вміє так органічно вписати свою творчість у момент. Як, наприклад, Folas зі своїм кліпом Wash Off, який вийшов як реакція на заклик ВООЗ дотримуватися правил гігієни під час карантину. Balaklava Blues пішли схожим шляхом. Їхній монтаж коротких відео від фанатів, де ті миють руки — це вже щось трошки більше за ситуативність. У цій фортепіанній композиції є наскрізний меседж, що всі ми разом у цьому. Душевна та пробираюча робота від Balaklava Blues.



Сингли

Komissiya – Грустный фанк

 Катерина Ятель

Я маю признатися, що раніше мені Komissiya подобалася радше концептуально, ніж за звучанням. Тому новину про зміну стилю я сприйняла з осторогою, яка в результаті не виправдалася. Танцювальна прифанкована музика вдалася «рокерам у душі» на славу – під це справді хочеться танцювати та підспівувати.

Щоправда, зараз у гурту є великий шанс загубитися у порівняннях зі своїми російськими колегами по стилю. Перехід в англомовне поле теж навряд кардинально виправить ситуацію. Було б дуже цікаво почути, чи вдасться Komissiya так само легко доносити цей вайб українською. Бо дуже хотілося б!


Latexfauna – Косатка

 Катерина Ятель

Ми усі в редакції дуже чекали, як Косатка прозвучить у студійній версії, а не в тій, якій ми її почули у «Хоум Шоу». По-перше, це перший трек, в якому слухачі чують роботу нового гітариста – Іллі Случанка, який раніше грав з Фіолетом. По-друге, Косатка – не безтурботна літня пісня у стилі LatexFauna, а сумні роздуми дорослого чоловіка у кризі ідентифікації, який занурюється у ностальгію, а не рухається далі. Дуже цікаво бачити, як поєднується вайб одвічних «мальчіків з Австралії» із дорослішанням, у першу чергу, самих музикантів. Для мене це один із найкращих треків LatexFauna.


Zvarych – Oy Yoy

 Артем Рісухін

Антон Зварич продовжує тріп-хоп тріпи на своєму новому синглі Oy Yoy. І стилістично, і атмосферно трек продовжує лінію мініальбому, який Антон випустив торік. Це однозначний крок уперед, і за аранжуванням, і за жонглюванням семплами. Утім, вокально цей трек наче ховається за піснею Болить. Йому не вистачає емоції, за тишею між семплами, не вистачає вокального різнобарв’я. Оу Уоу — чудово зроблений сингл, але йому не вистачило сміливості та закінченої думки.


Підписуйтеся на нас в ІнстаграміТелеграмі та YouTube. Підтримати проєкт можна тут!

Если вы нашли ошибку, пожалуйста, выделите фрагмент текста и нажмите Ctrl+Enter.