Ворожка, об’єднання країни та пивний магнат в журі (што?). Рекап 1 сліпих прослуховувань 12 сезону «Голосу країни»

Ми продовжуємо дивну, але веселу традицію рекапів на «Голос країни» — вокальне шоу, яке виходить на телеканалі 1+1. Для нашої редакції це можливість відшукати нових артистів та поринути у світ телевізійного шоубізнесу, який часто відрізняється від музичних медіа в онлайні. Цього року вперше за довгий час у тренерському кріслі немає Тіни Кароль. Четвірка тренерів виглядає так: Оля Полякова, Надя Дорофєєва, Потап та Святослав Іванович Вакарчук. Також є нововведення — «народна команда».

Але про неї пізніше. Перші сліпі прослуховування подивилися та оглядають головний редактор Олексій Бондаренко та редакторка Лєра Зданевич.


Тема цього сезону — об’єднання країни. Тобто з першого ж випуску автори проєкту заявили, що набиратимуть артистів з якомога більшої кількості регіонів України. Ідея амбітна і красива у свому задумі (якщо не думати про те, що почнуться Бої, і що там буде? Схід проти заходу? Південь проти півночі?), і знатно позитивніша за концепцію попереднього сезону. Той пройшов під егідою «Перезавантаження». На ділі це означало, що на сцену виходило все більше призабутих зірок, які намагалися відновити колишню велич. Вийшло так собі, і навряд хто згадає переможця 11 сезону.

А переміг тоді Сергій Лазановський. Зараз, під псевдонімом Ridnyi, він співає застільних пісень під аранжування, які ви чули в колибах у Карпатах та ресторанах української кухні з 90-х.

Але повернемося до нового сезону. Розпочати його вирішили з маловідомої пісні СкрябінаСтарі фотографії (минулого року була Білі Айліш). Вибір видається дивним, бо зазвичай нею закінчують – свята, випускні, лінійки в школах тощо. Думаю, це підв’язка до майбутнього фільму за книжкою Скрябіна.

Євген Бічасний

Пісня: Bee GeesStayin’ Alive

Повернулись: Потап, Оля Полякова, Надя Дорофєєва

Олексій Бондаренко

Пан Євген — професійний вокаліст. Викладає в Глієра, грає кавери та бере участь у проєкті Ольги Лукачової VOLGA FUNK. Тож не дивно, що він обрав саме фанкову пісню. Але не можу сказати, що з його виступу стало очевидно, що перед нами професіонал, а не аматор.

Загалом, брати пісню, яку треба ледь не повністю співати фальцетом — доволі смілива ідея. На цьому наголошували й тренери після виступу. Але загалом мило, нормально, непоганий початок, більше нема чого додати.

Лєра Зданевич

При всій повазі до Євгена, у нього вайб не артиста як творчої одиниці, а вокаліста недешевого кавер-бенду з пафосних столичних ресторанів. Тобто техніка на місці, артистичність теж, на нього приємно дивитися на сцені, а от навіщо — не дуже зрозуміло. Та скільки дивлюся «Голос», це стандартна проблема професійних вокалістів, які хочуть більшого (тому, власне, і йдуть на шоу).

Загалом, своїм виступом Євген задав достатньо високу планку для наступних учасників. Та на повторення долі Тетяни Решетняк я б не сподівалась.

Олена Чукаленко

Пісня: Тіна Кароль та Юлія СанінаВільна

Повернулись: Потап, Оля Полякова, Надя Дорофєєва, Святослав Вакарчук

Олексій Бондаренко

І з другого ж виступу сценаристи вирішили облити нас відром холодної води. Перед нами ворожка із видатними вокальними даними. Святослав Іванович, схоже, одразу вирішив не брати участі у цьому цирку. А от іншим тренерам було дуже весело дізнатися свою долю.

Передбачаю, що пані Олену чекає хороше майбутнє в проєкті, принаймні до пів фіналу вона має дійти. Щоправда, в такі моменти я забуваю, ми дивимося 1+1 чи СТБ.

Лєра Зданевич

О господи, який дешевий і ниций трюк з «ворожінням» від дочки циганського барона. Чому жодна «ворожка» не передбачила пандемію і не вклалася в біткоїни, коли їх можна було скупати за копійки?

Але повернімося до виступу. Голос і справді сильний, цікавий, з ним можна робити що завгодно (і витискати емоції з глядача з історією представниці ромської національності, яка хоче показати, що у них є достойні представники). Та й типаж не останній за популярністю на шоу (згадуємо перемогу Віталіни Мусієнко з команди Святослава Івановича). Судячи із декларованих планів Полякової, нас чекає ще дуже багато не стільки вокалістів, скільки персонажів у її команді.

Михайло Ніколаєнко

Пісня: Океан Ельзи Дівчина з іншого життя

Повернулись: ніхто.

Олексій Бондаренко

Подейкують, що Святослав Іванович не дуже любить, коли переспівують його пісні. Тож брати репертуар ОЕ для того, щоб потрапити в команду Вакарчука — не найнадійніший план.

Але проти пана Михайла зіграв не тільки вибір пісні. Він загалом виглядав ніяково і слабко. Коли ж на сцену вийшов сам Вакарчук одразу стало зрозуміло, як саме має звучати ця пісня, навіть попри те, що вона була не зовсім у його тональності.

І тут увійшло в силу нововведення цього сезону! Команда «Другий шанс»! Це двоє додаткових членів журі, які сидять у якійсь віддаленій кімнаті і голосують за аутсайдерів, яких ніхто не захотів. До складу «Другого шансу» входять солістка гурту Kazka — Саша Заріцька і *барабанний дріб* АНДРІЙ МАЦОЛА. Для тих хто не в курсі, пан Мацола — керівник і засновник «Першої приватної броварні». До музики пан Андрій не має жодного стосунку, але в соцмережах 1+1 називають його «народним тренером». Якого саме народу та як його обрали не уточнюють.

Зрозуміло, що участь пана Мацоли це прихована рекламна інтеграція ППБ. Не дарма ж він пише своє ім’я на пляшках. Але через заборону реклами алкогольних напоїв доводиться викручуватися такими екстравагантними методами. Яким чином працюватиме «Другий шанс» поки теж не зрозуміло. Але зрозуміло тільки одне «народного тренера» можна купити за гроші. І сісти ледь не поруч із членами журі.

Лєра Зданевич

От що-що, а актор з Михайла ніякий. Хоча якщо подивитися на серіальну сітку плюсів, питання з очевидними переграваннями у рекламних інтеграціях відпадуть.

Та й пісня звучала в нього максимально ніяко, натужно. Було видно, що він дуже намагається, додає маленьких мелізмів там, де не треба, у бажанні швидше не заспівати пісню, а показати себе з різних сторін. Та й аранжувальники молодці — зробити зі спокійної та медитативної пісні розмашисте щось. Приєднуюсь до Льоші, Вакарчук у кількох рядках показав, як має звучати Дівчина із іншого життя.

Подальший же цирк із «народною командою» та Андрієм Мацолою ніяк не можу назвати окрім слова «крінж». Навіть «кринжина», дякую зумерам за такий чудовий термін. Перепрошую, але коли людей на головному вокальному шоу країни обирає власник пивоварні (хай і разом із Сашею Заріцькою з Kazka, яка й сама вийшла з «Голосу» у свій час) — це як мінімум несолідно. Але з точки зору монетизації можна тільки привітати команду 1+1.

Аліє Хаджабадінова

Пісня: Народна кримськотатарська пісня — Bagcalarda kestane

Повернулись: Потап, Надя Дорофєєва, Святослав Вакарчук

Олексій Бондаренко

Я до останнього не міг повірити, що це не Іванка Червінська. Їхня візуальна схожість аж лякає. Іванка колись використовувала фольклорну музику і під проводом Вакарчука дісталася доволі високо. Пані Аліє схоже запланувала такий самий шлях і виступ у неї вийшов дуже рівний та якісний.

З точки зору сценарію це той випадок, коли творців шоу хочеться похвалити. Дуже радує, що тема кримських татар та їхньої культури продовжує лунати в інфопросторі.

Лєра Зданевич

Мені здається, що до неї просто не могли не розвернутися крісла хоча б через мову пісні, адже репрезентація нацменшин у медіаполі в такі неспокійні часи нагадує про те, що українськість Криму ніхто не скасовував.

Виступ такий рівненько-спокійненький у хорошому сенсі, тож цікаво, куди пан Святослав поведе її: стане розвивати у різних напрямах, чи продовжить фолкову лінію.

Ярослав Гавянець

Пісня: СКАЙТебе це може вбити

Повернулись: Оля Полякова

Олексій Бондаренко

Найбільш контраверсійний виступ цього ефіру. Подвиг героїв АТО беззаперечний, тут нема чого обговорювати. Подвиг пана Ярослава беззаперечний, він абсолютний герой і більш ніж заслужив на славу та аплодисменти стоячи.

Але заспівав пан Ярослав вельми посередньо, хоча й з душею.

За концепцією шоу під час сліпих прослуховувань тренери виключно самі вирішують повертатися, чи ні. Але мені не віриться, що Оля Полякова сама прийняла це рішення без підказок продюсерів.

Лєра Зданевич

Пан Ярослав у будь-якому випадку продовжив би участь у «Голосі» у складі «народної команди», яка одразу ж запримітила цікавого героя.

Про музику дуже тяжко говорити у контексті цього виступу. Команда шоу дала подібну відповідь на те, хто їй треба на телепроєкті. Тому якщо ж у нас є квоти на українську музику в радіоефірах, «квоту» на реабілітацію для учасника АТО на головному вокальному шоу країни можна й допустити. 

Інеса Грицаєнко

Пісня: WellboyГуси

Повернулись: Потап, Оля Полякова, Надя Дорофєєва, Святослав Вакарчук

Олексій Бондаренко

Пані Інесса не просто співачка з ресторанів. 2013 року вона брала участь у Нацвідборі на Євробачення у складі Sestra Music. Потім брала участь у X-Факторі. Співпрацює із агенцією Дядя Жора Продакшн. Та й загалом є, як-то кажуть, серійною учасницею реаліті-шоу.

У випадку таких артистів (а їх завжди проходить з десяток крізь Сліпі прослуховування) я не розумію, яка їхня ціль. Усі вони заявляють, що хочуть робити власну музику, але потім її не роблять. А якщо й роблять, то дуже недовго і вельми неякісно. Єдина причина — збільшити свій прайс за корпоративи. Думаю, така ціль стоїть й у Інесси. А вболівати за таку високу ціль не дуже хочеться.

Щодо виступу – «начала за здравие, закончила за упокой». Її інтерпретація Гуси справді здалася навіть цікавішою і точно інтелігентнішою за оригінал. А далі почався атракціон під назвою «а зараз я покажу все, що вмію». І такий підхід завжди псує пісні. Те, що можна виконати просто — краще виконати просто.

Лєра Зданевич

Ха, пані Інеса розповідає, як хоче більшого, ніж співати у ресторанах під брязкіт виделок. Можливо, для цього треба писати цікавий та достойний власний матеріал, а не співати кавери (хай і хороші, мені сподобалась така адаптація Гусей) на телешоу? Бо якщо (на свій страх і ризик) подивитися, що ж сестри пишуть для свого гурту, то це абсолютно вторинний кальян-поп із саксофоном. Музика, під яку димітимуть кальян люди з грошима, але не з вельми вишуканим музичним смаком. Про «популярний гурт “BIGUDI SHOW”, де своїм голосом вона дарує приємні емоції відвідувачам топових закладів Києва» я промовчу.

Відтак Голос для такої категорії музикантів — лише рядочок у резюме, який збільшує суму гонорару та дає похизуватися вокальною технікою у прайм-таймі плюсів. Але щоб що?

Дмитро Ротькін

Пісня: Chuck BerryJohnny B Goode

Повернулись: Надя Дорофєєва

Олексій Бондаренко

Пан Дмитро має вельми серйозну базу шанувальників на YouTube та дійсно грає видатні речі на скрипці. Чомусь його виступ не справив настільки потужного враження, як, наприклад, оце виконання.

На щастя, його талант таки розчули та взяли в проєкт. Егоїстично, але дуже хочеться побачити в ньому вітчизняного Джеймі Калума.

І до середини випуску намітилась ще одна тенденція. Виконавці йдуть до кого завгодно, але не до Олі Полякової. За весь випуск до неї пішла тільки ворожка й артист, до якого повернулася вона одна. Звісно, важко передбачити якою Полякова буде як тренерка, але це доволі сумно. З іншого боку, якщо приміряти на себе позицію артиста, який хоче запустити свою кар’єру через «Голос» важко уявити, як цьому може посприяти саме пані Полякова.

Лєра Зданевич

За своєю манерою він мені нагадує Фелікса Шиндлера, який колись був учасником команди Вакарчука. Думаю, надалі ми чутимемо менше скрипки і більше вокалу від Дмитра.

Щодо Олі Полякової, це доволі очевидно. Вона збирає «героїв з простого народу», цільову аудиторію своїх пісень, з нелегкою долею. З того, що ми поки бачимо, їй потрібні саме яскраві персонажі, а не видатні вокалісти. І якщо підбір персонажа для учасника шоу буде вдалим, це може посприяти подальшій кар’єрі. Ми ж любимо дивитися на артиста, а не просто на музиканта.

Ярина Солоненко 

Пісня: Христина СоловійFortepiano

Повернулись: ніхто.

Олексій Бондаренко

Певне, найдивніший момент цього випуску. Пані Солоненко чудово впоралася з піснею та ще й грає на бандурі — а це завжди цікаво, якщо правильно використовувати. Але, на жаль, ніхто з тренерів не повернувся.

Лєра Зданевич

Приклад Марини Круть показує, що бандура може бути чудовим інструментом у популярній музиці, а образ «тендітної дівчинки з бандурою» — комерційно успішним. Бо просто хороших вокалісток багато, а дівчат, які при цьому ще й на бандурі собі акомпанують — в рази менше. Тому я щиро здивована, чому навіть «народна команда» не забрала Ярину до себе (при тому, що врятували участь у шоу значно менш цікавого учасника). Та й вокально дівчина ближче до тої ж Круть, аніж до Соловій.

Павло Нажига

Пісня: Jah KhalibЛейла

Повернулись: Потап, Оля Полякова, Надя Дорофєєва

Олексій Бондаренко

Я розумію, що тема сезону та й «Голосу» загалом — це об’єднання країни, і, як ми знаємо, не важливо якою мовою, головне — щоб світили ліхтарі. Але що стимулює артистів брати на сліпі прослуховування кальянний реп, окрім бажання потрапити до Дорофєєвої — я не знаю. Я весь виступ чекав саме на реакцію журі й вона виправдала очікування — на російський поп зреагували Полякова, Потап і Надя, натомість пан Святослав не розвернувся.

З іншого боку, на таких артистів і таку музику справді є великий попит в Україні. Та й аранжування вийшло таке, що Джах Халіба у ньому дуже важко впізнати. Тож отримуємо першого героя умовного Голос-бінго. Субтильного мачо, якого, найімовірніше, скоро одягнуть в кожанку.

Лєра Зданевич

«Я хочу вам показати, як звучить наша прекрасна чернівецька область» і Jah Khalib. Вибачте, у мене когнітивний дисонанс від Павла. Хоча якщо працювати в караоке, певне, так і видається. Але чим тоді Чернівеччина відрізняється від будь-якого російського міста, а, Павле?

GG ГуляйГород

Пісня: Українська народна пісня — Веснянка

Повернулись: Потап, Оля Полякова, Надя Дорофєєва, Святослав Вакарчук

Олексій Бондаренко

GG ГуляйГород вельми відомий український гурт. Вони грають з 2002 року і, наприклад, у 2005 році випустили доволі популярний альбом разом із Тартаком (який нещодавно розпався вдруге). Їх добре знають шанувальники фольку, а сам гурт вже майже 20 років намагається подружити між собою рок, електроніку та етніку.

Попри те, що ГуляйГород почали робити фольктроніку задовго до того, як через це стали популярними YUKO, їхній стиль завжди викликав у мене багато питань. Як на мене, це зроблено надто «в лоб». Надто прямолінійно і без необхідної витонченості. Можливо, якби вони прийшли із цим виступом кілька років тому, він би справив враження і на глядачів, і на суддів. А в період, коли на кожному Нацвідборі грають етно-щось, а гурт Go_A з етно-рок-електро треком тріумфально виступив на Євробаченні, треба шукати нові ходи і підходи.

АЛЕ ТУТ МИ ЗГАДУЄМО ПРО НАРОДНОГО ТРЕНЕРА АНДРІЯ МАЦОЛУ. А народному тренеру потрібна народна музика! Тож пан Андрій разом із пані Сашею підібрали GG ГуляйГород і дали їм можливість продовжити участь у проєкті!

Лєра Зданевич

Як же це контрастно у порівнянні з попереднім виступом. Вакарчук, звісно, каже, що «виступайте перед людьми й буде вам щастя», але ГуляйГород і без того не жаліється на відсутність гастролей, їх періодично можна бачити як мінімум у лайнапах музичних фестів.

Тільки от на сцені «Голосу» вони й справді виглядають і звучать як артефакти середини нульових — часу, коли вони й записали дуетний альбом з Тартаком. Ті ж Yuko, ті ж Go_A (навіть при тому, що я вважаю їхні живі виступи дуже переоціненими), Дахабраха роблять адаптації пісень, а не кидають електронні семпли в давні музичні традиції. Бо наш слухач один раз скаже «ой, як красиво, автентично, вкраїнська душа радіє», а другий раз не буде вмикати щось суто фолкове. Можливо, саме це усвідомлення вони й отримають у команді Андрія Мацоли (знали б ви, як це кумедно писати) та Саші Заріцької.

Анна Кіндзерська

Пісня: ShouseLove Tonight

Повернулись: Потап, Оля Полякова, Надя Дорофєєва, Святослав Вакарчук

Олексій Бондаренко

Святослав Іванович не хотів ворожку, натомість отримав співачку, яка дуже любить славити Бога. Окрім того, що пані Кіндзерська грає у джазових кавербендах, вона регулярно виступає в усіляких церквах міста Умань, зокрема «Біблійній церкві Примирення» та церкві «Воскресіння Христова». А також є учасницею церковного гурту NewLifeGospelBand.

Тим іронічніше, що пані Анна виявилася найбільш трендовою за підбором репертуари, і взяла свіжий тік-ток хіт, який доволі майстерно обробила під фортепіано. З вокалом в Анни все чудово. Потап не дарма одразу сказав, що це «фірма». Такі речі відчуваються, особливо, коли чуєш їх наживо. Але було б дивно, якби останнім учасником першого випуску не поставили когось очевидно потужного.

Лєра Зданевич

Ого, як це було розкішно, з такої невигадливої пісні зробити щось таке тендітне й красиве. На фоні такого каверу навіть версія Гусей кількома виступами раніше блякне. Цікаво було би почути її власний матеріал (вірю, не так, як у дуету Sestrа).

Врешті, в неї значна творча історія, яка складається не лише з пісень про Бога, але й із джазових квартетів та купи релігійно не забарвлених виступів у джазових бендах. Тому думаю, на шоу вона зайде далеко.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.