Головна
>
Інтерв'ю
>

«Ми відмовили Джареду Лето, бо працювали над українським проєктом»: інтерв’ю з режисерською групою TRI.Direction

«Ми відмовили Джареду Лето, бо працювали над українським проєктом»: інтерв’ю з режисерською групою TRI.Direction

TRI.Direction — київська креативна режисерська група, до складу тріо входять Наталія Лисенкова, Наталія Ровенська та Марія Григоращенко. Як креативні режисерки Tri.Direction, вони також працюють в американській мультимедійній компанії Freckled Sky.

Tri.Direction створювали постановки та художні номери відомим українськими проєктам, серед яких шоу«Танці з зірками», «Голос країни», М1 Music Awards, а також працювали над сольними концертами Время и Стекло, Тіни Кароль, Наді Дорофєєвої та інших.

Серед останніх робіт — створення шоу у Ліверпулі до Євробачення українсько-британського дуету співачок Alyosha та Rebecca Ferguson, які виступили у першому півфіналі конкурсу, 9 травня.

Напередодні пісенного конкурсу режисерки TRI.Direction Наталія Лисенкова, Наталія Ровенська та Марія Григоращенко розповіли про підготовку українсько-британського номера, що вплинуло на їхній успіх та, чому відмовили Джареду Лето. 

Цей матеріал надано пресслужбою TRI.Direction. 

Наталія Ровенська (ліворуч), Марія Григоращенко (посередині), Наталія Лисенкова (праворуч)

Як і коли розпочався ваш шлях? Що вас трьох обʼєднало?

Наталія Лисенкова: Насамперед професія та дружба. Ми навчалися на кафедрі режисури, естради та масових свят КНУКіМ. Марія була на курсі на два роки молодше, але наші творчі шляхи перетнулися. Після випуску ми працювали разом на багатьох проєктах. Пізніше ми з Наталією долучилися як помічники режисера до команди Олега Боднарчука. Марія на той момент уже працювала з ним декілька років. А з 2015 вже почали працювати самостійно як режисерське тріо. 

Пригадайте ваш перший масштабний проєкт, що це було?

Наталія Ровенська: Офіційно це був концерт присвячений дню Незалежності України у 2015 році. Грандіозна подія з великою кількістю артистів та запрошених ветеранів АТО у глядацькій залі в Косому Капонірі для каналу «1+1». 

Але якщо виділяти щось масштабне і по-справжньому складне, де ми пройшли «хрещення мідними трубами», то це фільм-концерт «Різдвяна історія з Тіною Кароль». 

Наталія Лисенкова: Це було складно, адже треба було зробити не просто концерт або телевізійний проєкт, а фільм-концерт. «Різдвяна історія з Тіною Кароль» – крутий виклик, ми з командою придумали все з нуля. Найважче було зафільмувати складні сцени у неймовірно стислі строки.

Марія Григоращенко: Тоді ми зустріли багато талановитих людей, з якими співпрацюємо й досі. Наприклад, Марія Квітка, переможниця шоу «Голос». Вона відповідала за всі прояви українського автентичного костюма у фільмі, і була нашою культурною консультанткою. Порадила додати неймовірно гарну автентичну пісню Роди, Боже, жито на новує літо. Також Таня Кантемирова — художниця з декорацій, ми працюємо з нею вже десять років. 

Читайте також: Переможницею «Голосу країни-12» стала Марія Квітка. Що про неї відомо?

А який проєкт став для вас переламним, після якого всі почали про вас говорити та пропонувати співпрацю?

Марія Григоращенко: Це «Голос країни», бо ми з ним працювали багато років. Працюючи в команді цього шоу, познайомилися зі всією «палітрою» тренерів та усіма топовими зірками. А відтак пізніше почали працювати з Тіною Кароль, з Потапом, з багатьма артистами MOZGI Entertainment та Іваном Дорном. 

Наталія Лисенкова: Так, на «Голосі» наша трійка зарекомендувала себе як самостійні режисерки, які можуть реалізовувати масштабні телевізійні та концертні проєкти. 

Марія Григоращенко: Ми були в усі тяжкі часи, що були в проєкті. Майдан, початок війни на Донбасі, ковід, повномасштабна війна. Кожного разу ми приймали виклик — яку форму знайти, як може виглядати «Голос» без глядача і тренерів в студії через ковідні обмеження? Як може виглядати Голос в метро?

Вас у команді троє. Все робите разом чи кожен з вас має свою зону відповідальності? Як делегуєте обов’язки?

Наталія Лисенкова: Часом людям дивно бачити нас втрьох; не вірять, що ми дійсно все робимо разом. Але це абсолютна правда. Авжеж, на етапі реалізації, після того, як все придумано, ми розподіляємо завдання, щоб запускати процеси. Але розділення умовне, якщо виникають якісь питання, ми вирішуємо їх разом. Спільна робота у нас не забирає багато часу, навіть, якщо ми сперечаємося на якусь тему, це відбувається доволі швидко. 

Як знаходите компроміс, коли ваші погляди різняться?

Марія Григоращенко: Наша сила в тому, що ми можемо одна одну в чомусь переконати, адже в суперечці знаходиться істина. Бувають моменти, коли хтось категорично дуже впевнений, що так не варто робити, або, навпаки, потрібно зробити інакше. І ти довіряєш, кажеш: «Окей». Але здебільшого у нас демократія. «Так», «так», одне «ні»? Все вирішено.

Ви більше любите працювати з живими виступами/концертами чи телепроєктами/зйомками? Які пріоритети та чому саме?

Наталія Ровенська: Залежить від багатьох факторів. Напевно, все ж маленький відсоток на перевагу концертів. Через те, що ти наче створюєш полотно, щось таке, що існує в цьому моменті. Потім це відбувається, і через пʼять хвилин ти відчуваєш величезне полегшення, ейфорію. А іноді неймовірну лють, бо щось не вийшло. Але у будь-якому разі це «завершений контракт».

Наталія Лисенкова: Ще в живих концертах подобаються реальні емоції людей, їхня реакція на артиста, вона унікальна. В телевізійних проєктах, якщо це не прямий ефір, то можна щось перезняти або повторити, щоб красивіше щось доробити. А в живих концертах у тебе один шанс зробити все тут і зараз, і в цьому кайф.

Наталія Ровенська: Але є і мінуси. Коли в тебе багато часу, наприклад, рік на підготовку концерту, то ти встигаєш засумніватися в чомусь, 300 разів передумати. А в телевізійних номерах, коли робиш 16 номерів на тиждень, швидка форма, придумав — у продакшн.

Який проєкт був для вас найскладніший в реалізації?

Наталія Лисенкова: Мабуть, шоу Vislovo для гурту Время и Стекло у Палаці Спорту. Там був дуже глобальний продакшн. Він відбувався понад рік, це був наймасштабніший та найскладніший проєкт. Починаючи від кастингу танцюристів, хореографів, написання пісень і аранжування до дуже складної декорації, над якою ми детально працювали, робили макети з сірникових коробок, щоб зрозуміти як воно реально може працювати й презентувати команді. До речі, їх можна побачити в бекстейджі.

Скільки в середньому часу йде на підготовку одного перформансу?

Наталія Лисенкова: Залежить від того, наскільки масштабним має бути номер. Наприклад, на «Танцях з зірками» ми робили за один тиждень 16 номерів. А для «Євробачення» — один перфоманс три місяці. 

Чи часто вам доводиться відмовляти артистам у співпраці? Які на це можуть бути причини?

Наталія Лисенкова: Дуже часто, і причини для цього є різні. Наприклад, є артисти, яких ми можемо просто не відчувати: їхню музику, образи. У такому випадку ми нічого не можемо дати. Для нас це важливий момент. Ми не беремо все, аби попрацювати з артистом, ми повинні запропонувати щось достойне, що буде відображати наше бачення. Тому це може бути перша причина відмови. 

А друга — щільний графік. І це найскладніше, чітко зважити свої сили. Ось, наприклад, декілька років тому весь наш час займала підготовка концерту Тіни Кароль, і нам довелося відмовити Джареду Лето. Менеджмент співака звернувся до Freckled Sky з пропозицією підготувати йому номер до однієї з музичних премій, але, здається, були дуже маленькі строки для його підготовки, тим паче ми були вже в Кам‘янець-Подільському та готувались до концерту Тіни Кароль. Звичайно, ми все проаналізували, і на той момент нам потрібно було відмовитися, бо фізично ми б просто не встигли підготувати якісно потрібний перформанс, тим паче паралельно з цим почалася підготовка до перших «Танців з зірками». Freckled Sky були шоковані нашим рішенням, але чого не зробиш заради українських проєктів.

Ви працювали майже з усіма топовими зірками в Україні, також зі світовими Pink та James Arthur, про співпрацю з ким ви мрієте?

Наталія Лисенкова: Так, ми робили спеціальний мультимедійний виступ для James Arthur на Britain’s Got Talent, а також — частину великого перфомансу для співачки Pink на Brit Awards 2019.

З українських хотіли б попрацювати із Джамалою, а із закордонних нам дуже імпонує творчість Гаррі Стайлза та Розалії. Напевно, це наші пріоритетні імена. Втім, в Україні зараз дуже багато крутезних виконавців та артистів, ми намагаємося за всіма слідкувати і з задоволенням співпрацюємо з ними. 

Наприклад, Марія Квітка звернулася до нас за розробкою концерту і, попри брак часу через підготовку «Євробачення» та ще трьох проєктів, ми взялися за організацію її виступу. Тому що любимо цю молоду, талановиту, перспективну артистку. 

Бували випадки, що все йде не за планом? Як виходите з таких ситуацій?

Наталія Лисенкова: Авжеж, різне траплялося і на майданчику під час монтажу, і під час концерту. Бувало щось придумали, а технічна експертиза показала, що так неможливо або декоратори зробили все трохи інакше, і на майданчику замість легкої декорації даху, яка повинна була перейти в повітря, бачимо зварену конструкцію, яку носять 10 людей. Доводилося приймати швидкі, непопулярні рішення. Наприклад, на концерті Время и Стекло було декілька форс-мажорних ситуацій, які потребували швидких рішень. У Наді розійшлась сукня, трошки не спрацював таймкод, заїло декорацію. Ми в таких ситуаціях кажемо в «підслушку» артистам, щоб вони не панікували та що їм треба робити. Тоді, до речі, за кулісами асистент Наді зняв шнурок з чобота і зав’язав їй сукню. Головне — реагувати без паніки, бо з нею не буде діла і правильних рішень.

Який проєкт є улюбленим для кожної з вас?

Наталія Лисенкова: Ми любимо все, за що беремося. Але точно є фаворит на трьох — акустичний концерт гурту The Hardkiss. Музика, концепція і команда — було дуже приємно працювати над цим проєктом. 

Також наш улюбленець — суперфінал «Голосу країни», який ми розробили під час коронавірусу. Це був дуже цікавий, експериментальний, і напевно, найулюбленіший сезон. 

І концерт «Ковчег» до Дня Незалежності, який відбувався на Михайлівській площі від «1+1». Цей проєкт був важливим музикою та своїм меседжем. 

Зараз ви багато подорожуєте за кордон, часто спілкуєтеся з іноземними колегами, чи можете розповісти до чого готуєтеся?

Наталія Лисенкова: Ми й раніше багато подорожували, бо це крутий досвід, який ми з задоволенням приймаємо. Спілкування з креативними людьми, іншими режисерами, з продакшн командами, з артистами. Останні три місяці працювали над спеціальним перфомансом для «Євробачення». Також з нашими партнерами Freckled Sky готуємо дуже багато нового: вже на активній фазі розробки цікавого проєкту для Disney і мультимедійного шоу для іншого великого парку розваг (договір про нерозголошення не дозволяє розказати більше), готуємо імерсивний експірієнс для видатної американської співачки, імʼя якої повідомити зможемо згодом. 

Взагалі близько 70% проєктів, які ми робимо, вони, на жаль, не в нашій країні. Але ми дуже пишаємося, що над всіма цими проєктами працює в основному українська команда. Ми залучаємо до створення всього, що робимо, по максимуму хореографів, танцюристів, художників по костюмах, графічних дизайнерів з України.

Цього року ви працюєте над виступами на Євробаченні. Чи можете поділитися якимись деталями? І взагалі, яке ваше ставлення до цього конкурсу? Розкажіть про підготовки номерів та режисерську місію?

Наталія Лисенкова: Ми любимо «Євробачення» ще зі студентських років. По-перше, вивчали загалом його на парах в університеті як формат конкурсу. Збиралися тоді величезними компаніями підтримати учасників з України. Цей конкурс дуже круто поєднує людей кожної країни, зокрема нашої, які вболівають за перемогу свого учасника. Пам’ятаємо, як після виграшу Руслани вперше «Євробачення» проводили у Києві, ми дуже мріяли потрапити за лаштунки, побачити, як там все відбувається. Тому щороку стежимо за конкурсом, сценографією, освітленням, номерами, підходом до зйомки.

Наталія Ровенська: Цього року ми є частиною команди конкурсу. Створюємо номер для дуету української співачки Альоші та британської співачки Ребекки Фергюсон. Це важливий і відповідальний номер, в який закладено багато сенсів. Дуже тісна комунікація відбувається з британською командою Євробачення та українською від Суспільного протягом всього процесу — креативного брифу, фіналізації історії, затвердження сценографії, стилістики. Цікаво вийшло, що ми запрошені не українською стороною, а через команду наших американських партнерів Freckled Sky. Отже, над цим номером працюють британці, українці та американці.

Марія Григоращенко: Хочу додати, що історія, яку ми показуємо у номері, дуже близька нам особисто. Тому що ми також у той важкий час з маленькими дітьми в одній машині виїжджали з України. Наразі частина команди продовжує тимчасово жити в Варшаві, але дуже сподіваємося найближчим часом повернутися додому.

А як взагалі змінилася режисерська діяльність з початком повномасштабного вторгнення. Головні акценти не на зірках?

Марія Григоращенко: Можна і так сказати. Втім залучення зірки великого масштабу надає можливість привернути більше уваги, що добре для благодійних концертів, на яких збираються гроші. Але в цілому, напевно, найголовніше, що з’явилося у більшості проєктах, так це глибокі сенси: насичення змістом, а не просто виразною формою. Для кожного українського митця зараз важливо висловитися на наболілі теми. І це чудово. Цікаво почали інтерпретувати графіку сучасних українських художників. Тобто, тепер не просто виступ на синьо-жовтому тлі, а щось більше. Благодійні заходи набули нових форм, щоб залучати нову й більшу аудиторію до підтримки України й це дуже важливо


Читайте також: «Співпраця між клубами може покращити комерційну ситуацію в індустрії». Дискусія про роботу клубів в умовах війни

Розповiсти друзям

Facebook Twitter Telegram

Допитливим

Культура в регіонах
Від Onuka до Foa Hoka: як звучить Чернігівщина
Лєра Зданевич Лєра Зданевич
13 Червня, 2024
Культура в регіонах
Від Wellboy до Re-read: як звучить Сумщина
Лєра Зданевич Лєра Зданевич
13 Червня, 2024
Культура в регіонах
Музика Дніпропетровщини (Січеславщини): плейлист від Ліруму та Dnipropop
Лєра Зданевич Лєра Зданевич
12 Червня, 2024