Головна
>
Кіно
>

Forbes порахував виторг 250 українських компаній. Скільки заробили креативні індустрії

Forbes порахував виторг 250 українських компаній. Скільки заробили креативні індустрії

Forbes Ukraine вперше презентував Next250 — список із 250 перспективних малих і середніх компаній та їх дохід за 2022 рік. Видання зробило такий рейтинг, аби дослідити і показати підприємництво країни у всьому його різноманітті.

До списку потрапили компанії з річним виторгом від 10 мільйонів гривень до 1 мільярду гривень. Найбільше підприємств у списку — з Києва. Майже кожна десята компанія — з Харкова. Понад десять зі Львівщини, Дніпра, Одеси, є цікаві з Вінничини, Хмельницького, Волині. Чимало бізнесів із прифронтової зони і міст, які були під окупацією.

Редакція LiRoom ознайомилася зі списком, тож розповідаємо, які компанії зі сфери креативних індустрій до нього потрапили та скільки заробили у 2022 році.

«Видавництво Старого Лева», виторг — 122 мільйони гривень. Українське видавництво було засноване 13 грудня 2001 року Мар’яною Савкою і Юрієм Чопиком у Львові. 

Видавництво «Віхола», виторг — 14 мільйонів гривень. Видавництво спеціалізується на науково-популярній літературі. Засноване 2020 року вихідцями з видавництва «Наш Формат». 

Проєкт Євген Клопотенко, виторг — 25 мільйонів гривень. Проєкт шоумена та шеф-кухаря Євгена Клопотенка, що став його особистим брендом.

Видавництво «Лабораторія», виторг — 20 мільйонів гривень. Це українське видавництво, яке у 2020 році заснував Антон Мартинов. Займається виданням сучасного нонфікшну та художньої літератури. 

Видавництво «Наш Формат», виторг — 92 мільйони гривень. Це українське видавництво, засноване у 2006 році, що спеціалізується на нехудожній літературі (нон-фікшн).

Видавництво «Ранок», виторг — 255 мільйонів гривень. Видавництво було засноване в Харкові в 1997 році. Директором видавництва з моменту заснування є Круглов Віктор Володимирович. Основні напрями роботи — навчальна, методична та дитяча література. 

Art Nation Loyalty, виторг — 52 мільйони гривень. Продюсерська компанія, яка створює гейміфіковані програми лояльності для ритейлу та розробляє товари-блокбастери для FMCG. 

balbek bureau, виторг — 10-20 мільйонів гривень. Ця майстерня архітектури та дизайну інтерʼєру під час війни запустила проєкт RE:Ukraine — систему модульного містечка для тимчасово переміщених осіб. 

DOU/Dijinni, виторг — 159 мільйонів гривень. DOU — головне медіа української IT-спільноти, яке налічує понад 600 000 зареєстрованих акаунтів українських айтішників та понад 14 000 IT-компаній. У 2022 році DOU почав запуск у Польщі. Ресурс Djinni — один з найпопулярніших ресурсів в Україні для пошуку роботи в IT.

Drozdov&Partners, виторг — не вказано. Архітектурне бюро Олега Дроздова одна з найбільш знаних проєктних компаній країни. За 25 років у портфоліо Дроздова зібрались десятки знакових проєктів як в Україні, так і Європі.

Enko, виторг — 35,3 мільйони гривень. Це музичний лейбл Івана Клименка, на якому випускаються виконавці Kalush, Skofka, alyona alyona та Kozak Siromaha.

Fedoriv Agency, виторг — 100-150 мільйонів гривень. Одна з найвідоміших креативних агенцій України. Мають представництва у Берліні та Чикаго. В І кварталі 2023 року 51% продажів принесли іноземні клієнти. 

Fofefilms, виторг — 20 мільйонів гривень. Кінокомпанія була заснована 2020 року. За чотири роки існування продакшн випустив вісім знакових авторських стрічок — зокрема, «Додому» Нарімана Алієва, «Земля блакитна, ніби апельсин» Ірини Цілик та «Атлантида» Валентина Васяновича. 

Makhno Design, виторг — 16 мільйонів гривень. Це майстерня сучасного українського дизайну й архітектури створює проєкти, в яких переплітаються українські традиції, світові тенденції та японська філософія вабі-сабі. Реалізували понад 600 проєктів у 21 країні.

Видавництво Vivat, виторг — 169 мільйонів гривень. Видавництво, що спеціалізується на виданні книжкових бестселерів українською мовою. Засноване у 2013 році. Протягом останніх років, згідно зі статистикою Книжкової палати, посідає місце у трійці найбільших видавництв України.

WhyNot? Enot, виторг — 31 мільйон гривень. Агентство інфлюенс-маркетингу, яке допомагає просувати міжнародні й українські бренди через блогерів. У 2021 році запустили власний ТікТок Хаус, у 2022 році випустили в прокат комедію «Любов і блогери». 

До Next 250 не потрапили компанії, які входять у фінансово‑промислові групи, українські представництва міжнародних компаній (або якщо контрольний пакет у компанії належить іноземному інвестору), компанії державної форми власності. IT‑компанії та технологічні стартапи Forbes оцінюватиме в іншому проєкті — рейтингу стартапів від Forbes Ukraine. Деякі підприємці попросили не включати їх до списку, тож автори також це врахували.


Читайте також: Онлайн-інститут Projector запускає власне видавництво Projector Publishing 

Розповiсти друзям

Facebook Twitter Telegram

Допитливим

Культура в регіонах
Від Onuka до Foa Hoka: як звучить Чернігівщина
Лєра Зданевич Лєра Зданевич
13 Червня, 2024
Культура в регіонах
Від Wellboy до Re-read: як звучить Сумщина
Лєра Зданевич Лєра Зданевич
13 Червня, 2024
Культура в регіонах
Музика Дніпропетровщини (Січеславщини): плейлист від Ліруму та Dnipropop
Лєра Зданевич Лєра Зданевич
12 Червня, 2024