Опитування. Українська музична індустрія втратить 30-50% прибутку через коронавірус

Музична ініціатива Music Export Ukraine провела опитування серед представників української музичної індустрії. Згідно з його результатів, професіонали індустрії очікують втрати від 50 до мільйона гривень через зупинку діяльності на час карантину, пов’язаного із боротьбою з наслідками епідемії коронавірусу.

Надалі наводимо результати опитування:

«В опитуванні взяло участь більше сотні респондентів, з яких 48,5% складають музиканти та виконавці, 9% незалежні промоутери, 4% концертні зали, 3% фестивалі, 11% інші надавачі музичних послуг (оренда, продакшн, PR-спеціалісти тощо), решта працює одразу в декількох сферах музичної індустрії (наприклад, промоутер+клуб, або лейбл+артист). 

За період березень-травень 2020 року 58% від загальної кількості опитаних втратять до 50 тис.грн заробітку в Україні, при цьому понад 75% з них ще й змушені будуть витрачати власні заощадження на нагальні потреби в такому ж розмірі (покриття операційних витрат навіть тоді, коли діяльність не проводять).

При цьому, нинішня ситуація вплинула на втрату доходу не тільки всередині країни, але й за кордоном. Переважна частина опитаних (94%) заробляють не тільки в Україні, а й поза її межами. Так, 57% з них зазначили, що внаслідок карантинних заходів вони недоотримають до 50 тис.грн зі своїх домовленостей, 22% недоотримають до 200 тис.грн, 13% зазначили недоотримані заробітки в рамках 200-500 тис.грн і 8% не зможуть отримати більше півмільйона гривень. 

Майже кожен з опитаних (89%) має частину витрат, яку не вдасться повернути (куплені квитки на перельоти, бронювання, страховки, оформлення віз). Понад 76% з них втратять на таких бронюваннях близько 50 тис.грн, решта це більші суми.

Українським промоутерам доводиться скасовувати та переносити масу концертів. В разі перенесення заходу основну частину витрат можна виправдати, провівши цей концерт пізніше. Проте в разі скасування концерту організатор, як правило, залишається у солідному мінусі мало хто з артистів повертає передплату (в деяких випадках вона може сягати навіть 100% від розміру гонорару), втрачається вартість квитків на переліт, гарантія бронювання залу, відсоток квиткового оператора за надані послуги, витрати на промо та (не забуваймо) зберігається зобов’язання повернути вартість квитків музичним прихильникам, тому що послуги не були надані. Вже зараз понад 29% локальних промоутерів змушені скасовувати понад 10 концертів, що завдає непоправної шкоди усій індустрії. З тих артистів, які грають закордонні концерти, 53% скасували до 10 виступів, інша частина не зможе поїхати й в більш солідний тур із 15-20 заходів. 

Більш ніж половина всіх респондентів впевнені, що протягом наступних 3 місяців вони втратять 30-50% від свого річного заробітку, що свідчить про колосальні збитки для кожного працівника сфери та індустрії загалом. 

79% всіх опитаних працює у командах до 10 людей, але є й 8%, які мають більш ніж 50 працівників. Всі вони зараз знаходяться на межі звільнення, оскільки немає інших пасивних можливостей доходу. Очевидно, що навіть така мала вибірка засвідчує, що роботу можуть втрати тисячі людей, оскільки (умовно) один музикант створює близько 10 робочих місць із суміжних/допоміжних сфер».

Нагадаємо, що організацію Music Export Ukraine заснували 2018 року Дарця Тарковська та Альона Дмуховська. Окрім аналітики українського ринку вона займається популяризацією української музики за кордоном та організацією профільних подій.


Також нагадаємо, що нещодавно новостворена Українська музична профспілка звернулася до уряду із проханням допомогти галузі. Паралельно з тим український уряд розглядає скорочення державного сектору підтримки культури, зокрема фінансування Українського культурного фонду, Держкіно, Українського інституту книги тощо. Із зверненням та проханням не скорочувати бюджети до уряду звернулися керівники цих організацій.


Підписуйтеся на нас в ІнстаграміТелеграмі та YouTube. Підтримати проєкт можна тут!

Если вы нашли ошибку, пожалуйста, выделите фрагмент текста и нажмите Ctrl+Enter.