Головна
>
Музика
>

Як ми слухаємо музику? Pomitni презентував результати опитування музичних вподобань українців

Як ми слухаємо музику? Pomitni презентував результати опитування музичних вподобань українців

19 грудня музичний лейбл Pomitni разом із дослідницькою компанією Dive and Discovery Research презентував дослідження музичних вподобань українців за 2023 рік. 

Для аналізу було залучено 857 респондентів віком від 14 до 45 років, які активно слухали музику протягом року. Опитування відбувалося через соціальні мережі та телеграм-канали серед чоловіків і жінок, що проживають в українських містах з населенням понад 50 000 осіб, а також серед українців, які перебувають за кордоном.

Поточне споживання музики

Результати опитування показали, що 85% респондентів слухають музику щодня. В середньому на це витрачають 105 хвилин, що рівноцінно 30 трекам. Найактивнішими слухачами є підлітки віком від 14 до 17 років, проте вони слухають музику переважно безкоштовно. 

За стрімінгові сервіси платять 58% опитаних. В середньому це 202 гривень на місяць. Підписка на стрімінгові сервіси найпопулярніша серед аудиторії віком від 18 до 39 років — 66%. Тому, хоча підлітки дають найбільше охоплення, лише 35% цієї групи платять за стрімінг. Найбільш комерційно приваблива аудиторія — 30-39 років. Вони в середньому платять за музику 227 гривень на місяць.

Найпопулярніший платний канал споживання музики — Spotify, підписку на платформу мають 21% респондентів. На другому місці — YouTube Music, 20%.  Для безкоштовного стрімінгу переважно використовують YouTube — 64%.

Поточний емоційний стан споживачів 

Найчастіше українці слухають музику в ситуаціях, які не передбачають спілкування з іншими людьми: коли займаються хатніми справами, в транспорті, під час відпочинку. Більшість опитаних використовують музику як спосіб втекти він емоцій втоми, безсилля та тривоги. Музика допомагає їм проявляти інтерес до життя і витримувати баланс негативу та позитиву. За результатами опитування рівень щастя серед українців найвищий у західних регіонах – 57%. В жителів східних областей відсоток дорівнює 35.

«Емоційний стан має визначальний вплив на вибір та прослуховування музики. Люди часто обирають аудіозаписи, які відповідають їхнім емоційним потребам: від заспокійливих композицій у стані стресу до енергійних треків для підняття настрою в момент втоми. Музика стає емоційним провідником, вражаючи наші настрої та викликаючи відповіді, які сприяють психічному комфорту,» — коментує результати опитування CEO Dive and Discovery Research Людмила Балан

Серед українців є два найпопулярніші запити на музику: задати ритму та дати можливість виплакатися.

32% опитаних визначили музику як ресурс до дій. Тобто музику слухають фоном, вона допомагає сконцентруватися, надає ритм і надихає. До сенсу пісні не вслухаються, звертають увагу більше на ритм. 

22% використовують музику аби виплакатися. Для них музика — це спосіб пережити самотність та заглушити важкі думки. 

Потреби в музиці

На питання «Якої музики вам не вистачає» українці розповіли про дефіцит важкої музики — року, металу. Також популярною відповіддю була якісна поп-музика, реп або хіп-хоп. Натомість, реципієнти зазначили, що сьогодні забагато шароварщини та байрактарщини, яку варто було б заміни на глибоку та сенсову музику.

«У своїй різноманітності музика стає не лише супутником, а й невичерпним ресурсом, що задовольняє потреби українців у всіх аспектах життя. Сьогодні, коли відчуття емоційного насичення та енергетичного заряду так важливі, музика стає знаряддям рефлексії подій. Різноманітність музичного світу стає важливим фактором у задоволенні потреб різних сфер життя», — робить висновки з опитування CMO Pomitni Руслан Гутніков.

Які люди викликають повагу цільової аудиторії

Дві найпопулярніші відповіді на питання про те, що впливає на бажання слухачів відвідати концерт виконавця — «мені подобається їх творчість» (70%) та «вони випускають дійсно якісну музику» (65%). При тому опитані зазначають, що найбільше їм імпонують виконавці, які є розумними, з хорошим почуттям гумору та відкриті. Для них важливо або артисти піднімали на обговорення соціально-важливі питання та допомагали оточенню. Тобто персональний імідж виконавця — не менш важлива складова для споживачів, ніж якість їх творчості. 

«В сучасному музичному світі, поряд з талантом та якістю музики, особистий імідж виконавця відіграє ключову роль. Важливі риси включають інтелект, стриману силу, впевненість, креативність та почуття гумору. Доброзичливість, відкритість, прямолінійність та активний спосіб життя вражають слухачів, тоді як безтурботність та легковажність втрачають актуальність», — коментує PR директорка Pomitni Марина Зубенко.


Читайте також: «Хочу, щоб не нам привозили фільми, а ми возили їх світу». Андрій Волик про Мандрівний на Прикарпатті та боротьбу з упередженнями

Над створенням цього матеріалу працювала команда із шести людей.
Допоможи нам продовжувати працювати на цьому ж рівні — задонать Ліруму на Buy Me a Coffee

Підтримай Лірум

Розповiсти друзям

Facebook Twitter Telegram

Допитливим

Новини
Як звучить Харківщина: плейлист від Люка та Ліруму
Лєра Зданевич Лєра Зданевич
1 день тому
Новини
Від Melovin до My Personal Murderer: як звучить Одещина
Лєра Зданевич Лєра Зданевич
18 Квітня, 2024
Музика
jockii druce — trashhouttttttt. Роздуми про життя, війну і суспільство, загорнуті у найпримітивнішу форму
Олексій Бондаренко Олексій Бондаренко
15 Квітня, 2024