У 2022 році міжнародний фестиваль аудіовізуального мистецтва та нових медіа «Конструкція» не вдалося провести повноцінно. Але організатори вирішили зібрати артистів, які вже виступали на «Конструкції» та яких планували запросити у 2022 році, але у форматі музичного альбому. Так з’явилася збірка Construction Festival vol. 2.
У створенні альбому взяли участь Мар’яна Клочко, Богдан Конаков, Роман Славка, Kiritchenko, Ujif Notfound, Bryozone, Nikolaienko, iiteration, Subforms, Polje, Ksztalt, Andrew Deme.
Спеціально для рубрики «Пісня за піснею» виконавці розповіли про свої треки зі збірки.
iiteration — Terror (Construction Version)
Альбом Homeland був зібраний з матеріалу записаному наприкінці 2021-початку 2022 року, який я не планував випускати, бо це були експерименти «у шухлядку», ідеї з яких я планував втілити в іншому проєкті. Вторгнення 24 лютого поставило під питання усі плани, тому я вирішив допрацювати матеріал і поділитись ним зі світом, доки була така можливість. Мені як митцю хотілось залишити щось після себе, у разі якщо війна поставить на мені хрест. Робота здебільшого велась у підвалі під час повітряних тривог перші два місяці війни.
Я вирішив присвятити альбом нашій країні, бо весь матеріал так чи інакше був відображенням мого життя у Дніпрі. Додавши трохи режисури та порухавши треки, я зміг сформувати свій меседж.
Трек Terror — це початок розповіді про відчуття страху перед війною, але весь альбом — про те світле майбутнє, яке я бачу. Від страху (terror), до деконструкції (deconstruction) його у духовний прорив (breakthrough), який дозволить нам досягти перемоги (fullfillment), відстояти нашу батьківщину (homeland), а далі — про новий, кращий, світ.
Subforms — Ghost Breath
Ідея треку з’явилася досить давно. Як нарис, незакінчений проєкт, він пролежав у мене якийсь час. Повернувся я до нього через три місяці після початку повномасштабної війни, коли музика поступово почала повертатися в моє життя. Трек був близький мені по атмосфері й емоційно на той момент, тому я дещо додав, переклав і отримав кінцевий варіант, представлений у збірнику.
Maryana Klochko — Kvity
Значить історія така. Колись дуже давно, коли я ще вчилась в школі, я купила CD зі збіркою української готики. Там була одна чудова пісня, її виконував гурт Вінки. Через безодню часу, останні місяці вона дивним чином нав‘язливо закрутилась у моїй голові, і я часто просто ходила і наспівувала її. Знаю, що цей твір — народна пісня, і спосіб, у який її тоді виконали Вінки мене дуже захоплював, можна сказати зачарував. Ось послухайте.
Буває, чийсь твір дуже «крутиться» в голові, отак і ця мелодія не покидала мене дуже довго. Я знаю, є один хороший спосіб щось вигнати з голови, зупинити це «кружіння» — для цього потрібно все проспівати від початку до кінця. Якщо не знаєш тексту, треба вивчити. Словом, ось так спонтанно мій вихід з зачарованого кола став треком Квіти.
В рядках цієї пісні дуже сильний діалог. Там і про прийняття реальності, і про боротьбу, і про надію, мене він дуже зачепив.
Bohdan Konakov — Music For Fall Asleep
Music For Fall Asleep — один із перших ембієнт треків, який я записав ще у 2015 році. Це імпровізація на фортепіано, після того, як я подивився фільм «Місто Зеро» про те, як людина потрапила в місто, з якого не можна виїхати. Його меланхолічна атмосфера справила на мене велике враження. Я думаю, цей фільм був заборонений у Радянському Союзі, бо його метафора дуже глибоко передає безвихідність, в якій жили люди. Система, яка руйнувала людські життя та знищувала будь-яку індивідуальність; горе, яке розродилося через мовчазну згоду безневинних людей. Не скажу, що я прагнув передати цей смуток в музиці, скоріше я намагався відтворити відчуття меланхолічного спокою, в якому можна почути свою душу.
Roman Slavka — Povilno
Цей трек є частиною матеріалу, який я грав на декількох благодійних івентах у Дніпрі, метою яких було зібрати кошти нашим друзям на передовій. Не хотілось робити щось танцювальне, але це вже експериментальний ембієнт в новому форматі, де я не використовував взагалі комп’ютер, а тільки синтезатори й семплери. Сам матеріал це перше, що я записав після повномасштабного вторгнення, до цього моменту було важко сісти за музику і сконцентруватись.
Nikolaenko — Dniprovski Hvyli
Перший скетч я створив майже одразу як дізнався про зруйнування монумента «Хвилі Дніпра» (скульптура, що була зруйнована у 2019 році під час будівництва торговельного центру у Дніпрі) — дуже мене вразила брутальність дій відповідальних за той злочин, та сама новина вразила так, що думав про ті звуки, з якими трощиться мозаїка на залізобетоні. Тоді я трек не завершив, як зазвичай і трапляється з більшістю скетчів, але після початку війни повернувся до нього з новою порцією ненависті й вирішив, що варто все ж таки завершити.
Polje — Tutun
Tutun навіяний довгим спогляданням літньої вулиці з вікна балкона, яке інколи нагадувало моменти завантажування рівнів у старих комп’ютерних іграх про скейтбординг і графіті. Мені подобається, коли музику хочеться слухати на повторі, я часто заслуховую до дірок багато треків, особливо коли це хіп-хоп — тому Tutun нагадує розгорнутий луп.
Bryozone — Heavy Pines Hide the Inferno
Трек Heavy Pines Hide The Inferno присвячено диверсії на складі боєприпасів у тимчасово окупованому Криму 16 серпня 2022 року в районі Джанкою. Усі семпли для треку були взяті з документації моменту детонації. Провідний тон для мотиву гітари було виявлено в результаті аналізу тонального процесингу вибухів та реакції людей на ці вибухи. З цього і складається загальний фон звукових артефактів. Гітарний риф оприлюднює емоційний стан, захований у спогляданні за окупованим Кримом. Ми усі пам’ятаємо високі тяжкі сосни Криму, але на що падає їхня тінь зараз?
Kiritchenko — Holy Lux
У війну чи в спокійний та мирний час більшості з нас потрібна людина, яка буде поруч, буде підтримувати нас у важку годину, буде розділяти наші досягнення чи радість у хвилину щастя. Цей трек присвячений особливій людині в моєму житті, яка підтримувала мене в непрості часи. Дякую тобі за це.
Ksztalt — Later
Проєкт Ksztalt був моїм стартом і своєрідним пропуском в аудіальне. Як «ризикована» спроба долучитися до кулуару електронних експериментаторів. Принциповим моментом історії створення саме цього треку є факт повного забуття, як і тоді, коли створено демо версію. Повернувся з міжнародного туру в Дніпро, відкрив старий вінчестер на системнику й поставив на рендер найзабутіше. Аби пригадати можливий сценарій зухвало зупиненого розвитку.
Ujif Notfound — Sweet Genocide
Цей трек є продовженням мого альбому Hypogonadism, який нещодавно вийшов на лейблі ishallsinguntilmylandisfree у Берліні. Матеріал записано протягом травня 2022 року. Найбільш важлива для мене назва цього треку. Вона дуже явно вказує на моє сприйняття російської опозиції та їхньої риторики.
Andrew Deme — 12 Sticks
12 паличок — спроба втечі від жахливого сьогодення шляхом занурення у спогади про дитинство та ігри, у які бавились всі тогочасні діти. Повернення подумки у середину 90-х — складна та некомфортна медитація, здійснена за підтримки модулярних синтезаторів. Монотонний циклічний бас для занурення та безліч дрібних деталей, інколи незручних, інколи зухвалих, інколи образливих, та незмінно вислизаючих з поля зору при самій спробі лише загострити увагу… Спогади.
«Конструкція» — міжнародний фестиваль аудіовізуального мистецтва та нових медіа, який проводиться у Дніпрі з 2014 року. Фестиваль поєднує освітні події, експериментальну музику, сучасне мистецтво та урбаністику.
Читайте також: Катя Гапочка про новий альбом «Derevo»
Повідомити про помилку
Текст, який буде надіслано нашим редакторам: