31 січня завершилася угода про співпрацю між одним із найбільших світових лейблів Universal Music Group і соціальною мережею TikTok. Сталося це через непорозуміння в питанні виплат компенсацій артистам лейблу. Тому з 1 лютого всі треки виконавців, які підписані на Universal Music Group, видалили з платформи TikTok. Пісні артистів, які співпрацюють з лейблом Enko, також були вилучені, оскільки цей лейбл є партнером UMG.
Зокрема, серед вимог UMG до TikTok були такі пункти:
- належна компенсації для артистів і авторів пісень,
- захист артистів від негативного впливу штучного інтелекту. Тобто, за відео з жанру «Майкл Джексон співає Bad Guy від Біллі Айліш», які створювали за допомогою штучного інтелекту, Біллі повинна була отримувати компенсацію.
- забезпечення онлайн-безпеки для користувачів TikTok.
TikTok прокоментував ситуацію так:
«Сумно і розчаровує те, що Universal Music Group поставила власну жадібність над інтересами своїх виконавців та авторів пісень. Незважаючи на помилкову розповідь і риторику Universal, справа в тому, що вони вирішили відмовитися від потужної підтримки платформи з більш ніж мільярдом користувачів, яка служить безкоштовним засобом просування та розкриття їх талантів».
UMG є представником Тейлор Свіфт, Аріани Гранде, Біллі Айліш, The Weeknd, Гаррі Стайлза, The Rolling Stones та інших виконавців. Під їх треки більше не можна знімати відео на TikTok, музику забрали також з тих роликів, які були створені до 1 лютого 2024 року. Проте, якщо до відео додавати неофіційні записи або виконувати наживо, такі аудіодоріжки залишаються збереженими.
Пісні артистів, які співпрацюють з лейблом Enko, були також вилучені, оскільки цей лейбл є партнером UMG. Серед виконавців, чиї треки були видалені, є учасники Нацвідбору-2024: alyona alyona та Jerry Heil, Yaktak, Nahaba та Anka.
«Universal прийняв рішення не підписувати договір з TikTok на чинних та несправедливих для артистів умовах. На це є ряд важливих причин: занижені ставки виплат артистам та авторам (на сьогодні це близько 1%), бездіяльність платформи щодо контенту створеного штучним інтелектом, а також проблема піратства, яку платформа не хоче вирішувати. Звичайно, це рішення вплине як і на артистів, так і безпосередньо на платформу. У компаній є ще 30 днів до повного видалення каталогів, щоб прийти до спільного рішення.
Важливо розуміти, що політика демпінгу (прим. занижені виплати артистам), створена TikTok, пошириться і на їхню майбутню стрімінгову платформу, а це у майбутньому може призвести до нової ери піратства та проблем в індустрії.
У цій ситуації ми активно працюємо над додатковою підтримкою релізів наших артистів, вивчаємо всі можливості та ведемо перемовини з партнерами», — коментує СЕО лейблу Enko Катерина Дмитренко в коментарі для Ліруму.
Читайте також: У Києві відбудеться Підсумковий Зорепад Релізів та вручення «Золотої Зорі Лірум»
Повідомити про помилку
Текст, який буде надіслано нашим редакторам: