Головна
>
Музика
>

10 причин моєї ненависті й любові. Юля Юріна про українську музичну індустрію

10 причин моєї ненависті й любові. Юля Юріна про українську музичну індустрію

Минулий рік був для Юлі Юріної активним. Вона випустила дебютний альбом Рефлексія, який був створений ще до повномасштабного вторгнення. Презентувала концертну програму й live-альбом Ґвара. Напередодні зимових свят виконавиця переспівала щедрівки та колядки на мініальбомі Пісні на Різдво. Сама організувала перший великий сольник у Києві й, як каже музична журналістка Лірум Лєра Зданевич, знайшла свою справжню, не фолкову форму. 

А вже 8 березня Юля Юріна вперше приїде до Львова із сольним концертом. Напередодні концерту ми розпитали виконавицю про музичну індустрію в Україні і як це бути в ній. 10 причин ненависті й любові — читайте нижче.


КВИТКИ ТУТ


Причина ненавидіти 1. Відсутність структур для існування

Відсутність будь-якої структури для стабільного існування, відсутність підтримки Міністерства культури, регулювання збору коштів з прослуховування та захищеності в правовому полі.

Причина ненавидіти 2. Брак кадрів

У музичному шоубізнесі катастрофічний брак професійних менеджерів, піарників, професійних кадрів, які займаються тією роботою, яку «не видно». Я часто стикалася з тим, що музичні менеджери йдуть у шоубізнес не тільки працювати та підтримувати артиста, а для того, щоб завести звʼязки і згодом самому стати артистом. Багато людей не усвідомлюють, що таке музичний шоубізнес та ламаються при перших труднощах, які не стосуються «тусовки з артистами та гучними концертами», не витримують кропіткої організаційної структурованої роботи. Немає бази, яка б готувала такі кадри та пояснювала що треба робити насправді. 

Зазвичай, менеджери успішних артистів, це божевільні, в хорошому сенсі цього слова, люди, які вивчають все на шляху своєї роботи. Настільки закохані й вірять в працю свого артиста, що долають цей складний шлях, який повʼязаний не тільки з «шоу», а ще й з «бізнесом».

Причина ненавидіти 3. Комплекс меншовартості

А ще маленький попит. Скільки себе пам’ятаю, українські топартисти завжди були рупором розвитку сучасної музики, але чомусь слухачі надавали перевагу російському музичному майданчику, або закордонному, не надаючи певної уваги тим, хто просуває та розвиває музику всередині країни. Це спричиняє дефіцит коштів на подальший розвиток та спонукає деяких артистів підлаштовуватися під бажання слухача, щоб не понести фінансовий крах. Артисти переходять в більш конʼюнктурний стиль, переходять на російську або англійську, аби угнатися за цифрами та слухачами, забиваючи на справжні сенси та мету свого розвитку.

Причина ненавидіти 4. Нерозуміння, як працює «шоубізнес». 

Йдеться, власне про нерозуміння з боку артистів. Образи на критику, страх скандалів. Абсолютна відсутність розуміння того, що публічні люди завжди є гучними рупорами, які несуть відповідальність за те, що роблять, говорять та як впливають на життя своїх прихильників. Соцмережі якісно демонструють нам випадки, коли артисти ламаються під хвилею хейту, або, не отримавши певної форми кохання та обожнювання, здуваються та йдуть з індустрії, так і не зрозумівши, що ця структура працює, як лав-хейт релейшеншип.

Причина ненавидіти 5. Зайти на сцену недостатньо

Найскладніше для українського артиста — зрозуміти, що якщо ти зайшов(-ла) на цю сцену, ти маєш вміти не тільки співати та створювати гарні пісні. Ти маєш розбиратися в юридичних питаннях, промо, SMM, PR, мати структурований план, вміти робити не тільки музичний та відео контент, маєш розбиратися в музичній техніці, бути знайомим з організаторами, вміти працювати з аудиторією тощо. А іноді повноцінно забивати на своє життя. Бо щоб все це вміти та встигати, 24 годин у доби не завжди достатньо.

І на цій ноті переходимо до більш приємної частини.

Причина любити 1. Аудиторія

Українська аудиторія — одна з найбільш вдячних та активних. Кожна зустріч на концертах, фестивалях, фан-зустрічах, завжди тебе повертає до того, що ти розумієш для чого та чому ти це робиш. Особисто знаю артистів, які хотіли закінчити свій музичний шлях, але на останньому виступі прокидалися й міняли своє рішення. Бо залишити свого улюбленого слухача дуже важко. У цьому є великий привілей.

Причина любити 2. Єдність

Особисто я відчула на собі єдність музичної сцени у важкі часи. Коли потрібна підтримка та реальна допомога, всі забувають про свої залаштункові суперечки та єднаються задля того, щоб подолати реальну проблему. За це я безмежно вдячна всім своїм колегам та заново закохалась у цю індустрію.

Причина любити 3. Відсутність коштів, як плюс

Відсутності коштів для просування та розробки контенту артиста може бути й позитивним аспектом. Тільки в нас всі настільки навчилися працювати без бюджету, що з «гімна та палок» роблять шедеври, мають божевільні ідеї, які можливо реалізовувати в повному дефіциті. У нашому музичному шоубізнесі всі дуже прокачали ці скіли задля розвитку культури.

Причина любити 4.Колаборуй, а не конкуруй

Українська індустрія дуже гарна в плані найнезвичніших колаборацій, коли дуже різні артисти можуть створювати цікаві твори та роботи. Всі дуже відкриті та ініціативні.

Причина любити 5. Живучість попри війну

Наперекір часу, в якому живемо, зʼявляються дуже цікаві проєкти. Іноді хтось не витримує та йде. Але ті, хто залишилися та лупають сю скалу — діаманти. Мені дуже цікаво спостерігати за тим, що відбувається навколо. В українському шоубізнесі ніколи не буває скучно.

Матеріал опублікований на умовах партнерства.


Читайте також: Сергій Жадан, Хейтспіч, NAZVA та інші: проєкт МУР створив музичний альбом про розстріляне відродження

Розповiсти друзям

Facebook Twitter Telegram

Допитливим

Культура в регіонах
Від Onuka до Foa Hoka: як звучить Чернігівщина
Лєра Зданевич Лєра Зданевич
13 Червня, 2024
Культура в регіонах
Від Wellboy до Re-read: як звучить Сумщина
Лєра Зданевич Лєра Зданевич
13 Червня, 2024
Культура в регіонах
Музика Дніпропетровщини (Січеславщини): плейлист від Ліруму та Dnipropop
Лєра Зданевич Лєра Зданевич
12 Червня, 2024