Пісня за піснею. Святослав Вакарчук про сольний проєкт Оранжерея

6 березня вийшов сольний альбом лідера гурту «Океан Ельзи» Святослава Вакарчука. Це його третій проєкт після Вночі (2008) та Брюссель (2011).

В проекті також були задіяні ще троє музикантів ОЕ – Денис Дудко, Мілош Єліч та Денис Глінін, а також запрошені музиканти Сергій Сидоренко (труба, флюгельгорн), Олександр Чаркін (тромбон, бас-труба) та вокалістка Віталіна Мусієнко, переможниця вокального конкурсу Голос Країни. 

Продюсували цей альбом сам Святослав Вакарчук, а також Мілош Єліч, Денис Дудко та Денис Глінін. 

«Альбом вийшов, як на мене, неподібним на альбоми ОЕ. Я старався це зробити в кожному з моїх сольних проектів. В цьому проекті це ще підсилюється тим, що там багато жіночого вокалу. Це змінює фокус від мого голосу в іншу сторону», – пояснив Вакарчук.

У нашій регулярній рубриці «Пісня за піснею» ми попросили Святослава розповісти історія написання кожної композиції альбому.

Читайте також:

1. «Оберіг»

Це пісня написана ще для «Океану Ельзи» і записана спочатку в такому більш роковому форматі. Але випадково ми її зіграли з кахоном і акустичною гітарою, і нам дуже сподобалося. Власне з цієї пісні зародилася ідея зробити Оранжерею, як повноцінний проект.

Оберіг – це перша пісня, яку ми зробили для цього проекту. В ній Мілош і Денис грають на акустичних гітарах, а Денис Глінін грає на кахоні. Віталіна підспівує. Я граю на роялі, як і в більшості пісень. Власне, я – головний піаніст цього альбому. 

2. «Лиш для нас»

Це теж була пісня, яку написав для «Океану Ельзи», але ми її повністю переробили. В результаті основним виконавцем тут є Віталіна Мусієнко, мій голос з’являється тільки в кінці. Текст, який дуже пасує дівчині. 

3. «Без причини»

Одна з тих пісень, які, можливо, типові для «Океану Ельзи». Але мені подобається у ній якась така плинність, а в кінці несподіваний фінал і цей фінал – моє найулюбленіше місце в пісні. 

4. «Знову»

Це була перша пісня з Оранжереї, яку ми представили ще восени минулого року і зняли на неї окреме відео. Коли ми записали її, то зрозуміли, що це одна з тих пісень, в яких цікава своя доля, тому що вона записана з двома гітаристами, які не є гітаристами – Мілош і Денис Дудко. Ми відчули, що в цьому є певна енергія, варта бути записаною в окремому проекті. 

5. «Моє серце»

Це єдина пісня в Оранжереї, де присутня електрогітара і грав на ній Влада Опсеніца в рамках джему, ще коли він був в Україні (Влада – гітарист ОЕ, який не брав участі в «Оранжереї», бо останній «пандемічний» час перебуває з сім’єю в США – уточнення). Ми джемили-джемили, і він дозаписував дуже прикольний риф, потім всередині записав три соло-гітари. Тобто зіграв три дублі соло, а потім ми наклали їх один на одного, хоча вони не один під одного гралися, а самі по собі. Ми їх наклали разом і вийшла така поліфонія – родзинка цієї пісні. 

6. «Понад усе»

Цю пісню написав, коли був в Америці ще у 2018 році під час навчання в Стенфорді. У той період, я достатньо часто гостював у свого друга, з яким ми приятелюємо багато років. Він працює в Google і сам дуже хороший музикант. І в нього дома є невелика музична кімната-студія, і там, за роялем, я написав багато своїх пісень. Свого часу це були В небо жене, Без тебе, Скільки нас

7. «Вогонь» 

Пісня написана спеціально для Оранжереї. Це мій дует з Віталіною Мусієнко. Мені дуже сподобалося яким він вийшов. Це не типова для мене гармонія. Я граю там всі духові інструменти на мелотроні. І через це вона звучить трохи не те, щоб олдскульно, але з олдскульним фльором. Хоча її ритм і її гармонія дуже сучасні. 

8. «За крок до неба»

Це теж дует. Ми з Віталіною співаємо разом. Це одна з пізніх пісень. Я написав її восени 2020. Ми вже знали, що це буде Оранжерея. І від початку у мене була ідея, що це буде жіночий вокал. В кінці ми красиво заспівали хором в чотири голоси: я, Віталіна, Мілош і Денис Дудко, в стилі The Beatles таке багатоголосся, яке закінчує цю пісню і ставить красиву коду. 

9. «Зоре моя»

Я написав її достатньо давно і просто не знав, що з нею робити. Їй вже років п’ять чи шість. Вона була само по собі, не мала входити в альбом «Океану» і зрештою знайшла себе тут. Ми опустили її дуже сильно по тембру голосу. Тобто раніше я співав її дуже високо і надривно, а тепер я її співаю в стилі серіалу «Справжній Детектив», щось в ній є від кантрі. Ми туди вставили таку мексиканську трубу. Воно дуже, як на мене, пасує їй.

10. «Не зачиняй в спальні вікно» 

Ще одна пісня написана мною давно. Я навіть не пам’ятаю, скільки їй років! Можливо, п’ять, можливо, десять. Вона була, мені здається, завжди поруч. Вона могла б увійти до альбому «Океану Ельзи», але мені ніколи чомусь не хотілося цього робити, бо хотів її зробити трохи більш симфонічною. Я дуже вдячний Мілошу Єлічу, який зіграв її на фортепіано так.

Це, до речі, єдина пісня, в якій він грає на фортепіано і ми буквально виконали її в лайв. Зайшли в студію і з першого дубля він зіграв, я заспівав і потім ми ще додали духові інструменти. Програші в пісні зробили її містичною. Мені це дуже подобається і це одна з найулюбленіших моїх пісень в Оранжереї.

11. «Саме та»

Можливо, це найважливіша для мене пісня в альбомі. У мене персонально вона асоціюється по настрою з піснею Така як ти і грає для мене ту саму роль, що й ця пісня у Вночі. Це пісня з улюбленим для мене, але не притаманним для ОЕ розміром п’ять восьмих. В такому розмірі написана пісня Де я з проекту Брюссель, Не йди з Вночі. Але в Океані ми цей розмір не використовуємо. Це пісня моя улюблена і, думаю, що Саме та буде жити своїм життям. Я можу помилятися, але в мене є якесь таке відчуття, що це та пісня, яка має якесь ірраціональне зерно близьке кожному. 

12. «Диво» 

Цю пісню я теж написав в Америці в той самий сет, що й пісню Понад усе. Це така фінальна пісня, фінальні титри. 

Я собі уявляю, що її можна поставити замість цієї знаменитої пісні, яка зараз тролить мем Directed by Robert B.Weide. Це пісня фінал, пісня крапка, пісня маніфест, пісня спокій, пісня титри, пісня будь-що. Це не основна пісня. Для мене тут дві основні пісні: Оберіг і Саме Та. Але пісня Диво, мені здається, логічно завершує альбом.

Вона цікаво звучить, оскільки, ми в неї додали синтезатори, бочку, електронний бас і вона так трошки сюррово звучить. З одного боку проста гітара, з іншого боку субниз, як в сучасному гіп-гопі або в танцювальній музиці. Воно доволі несподівано звучить. Це мені подобається і ми збираємося цей метод використовувати й далі з Океаном.   


Послухати альбом можна на всіх стримінгових сервісах. Невдовзі Оранжерея вийде на фізичних носіях, а також відбудеться тур Україною на підтримку альбом.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.