Пісня за піснею: Сергій Жадан розповідає про новий альбом Лінії Маннергейма

Гурт Лінія Маннергейма презентувала свій перший повноформатний студійний альбом Конфіскат. У нього увійшли пісні із попередніх мініальбомів, а також шість нових треків, записаних наприкінці 2019-го та початку 2020-го. У записі альбому, окрім Сергія Жадана, Олега Каданова та Євгена Турчинова, також взяли участь Дмитро Зінченко та Олег Фагот Михайлюта. 

Ми попросили Сергія Жадана ексклюзивно розповісти нашим читачам про реліз та пройтися пісня за піснею альбомом. 

Інтро

Це така наша «собача» традиція – починати альбом із інтро. Ми навіть жартуємо, що скоро зможемо зробити «зе бест» із одних інтро. Вступ задає тон усього альбому, виозначує головні акценти, і смислові і ритмічні. Мені здається, в Конфіскаті інтро вийшло самодостатнім треком.

Чорний

Мабуть, одна з головних наших пісень. Балада про демона, який викликав наркотичну залежність навіть у сатани. Ми його поселили в Чугуєві – місті-супутнику Харкова. Ми проїжджаємо Чугуїв щоразу, коли їдемо на Донбас і повертаємось назад. Це така собі брама Харкова. Дивне й цікаве місто. Звідси Ілля Репін, тут навчався Болбочан. Ну і Жека Турчинов теж звідси. Одне слово – місто-герой.

Щодо самого треку – для нас це, мабуть, оптимальний підхід до створення пісні: поєднати ліричне й соціальне, переплести в ліричному героєві приватне й універсальне, говорити про речі, не надто популярні в українській популярній музиці, скажімо – про підліткову наркоманію. Трек вийшов серйозний, але життєствердний – головного злодія благополучно повісили вдячні співгромадяни.

Отче

Певним чином, продовження тієї самої теми. Лише герой від початку бореться за спасіння наших душ. Мені загалом цікаво писати про священиків. Як про таких собі медіумів, провідників, посередників між вірою та безнадією. В цьому, очевидно, немає церковності. Йдеться про комунікування. Й провидіння.

І ще: я звик, що частина слухачів свято переконані, що ми співаємо про 90-ті. Насправді, ми говоримо про наш час. В цій пісні саме це підкреслюється. Інша річ, що багато хто з нас не надто добре наш час ідентифікує. Ну, але це вже тема окремої розмови.

Де твоя лінія

Одна з перших записаних нами пісень. Пару років тому ми знімали на неї кліп – в Щасті й Станиці Луганській. Під Щастям спробували підняти в небо квадрокоптер. Дослівно за кілька хвилин примчала наша контррозвідка. Могли бути проблеми. Але вони нас упізнали й пробачили. І сфотографувались.

Озеро

Безперечно, це алюзія на Where The Wild Roses Grow Ніка Кейва. Особливої інтонації трекові додав, звісно, Фагот, який дуже тонко й переконливо заговорив від імені вбивці. У першому варіанті пісні були дещо інші слова, але Фагот сказав, що у вбивці повинен бути його монолог. Тож я спеціально дописав один куплет.

Бої без правил

Це вірш із книги «Месопотамія». Фактично, ми його використовуємо без змін. Він увійшов до нашого другого сингла. Я десь тоді, відповідаючи на питання журналістів, сказав, що ми граємо християнський гіп-гоп. Журналісти, здається, повірили. Ми, схоже, теж. Наприкінці Боїв звучить апокаліптичний приспів. Я б його ставив рінгтоном для бюджетників.

Ісус із Назарета

Як на мене, найглибша й найкраща наша пісня. Хоча з цим, ясна річ, ніхто не погодиться. Багато хто думає, що пісня теж про 90-ті. Що, звісно, не так – моє покоління далі вперто будує супермаркети й каплиці. І дай йому, боже, здоров’я.

Хороший бізнес

Ця пісня має давню історію. Вона була у виставі «Мері Крістмас, Джізус Крайст» харківського театру «Арабески». Тоді її на сцені наживо виконувала група Lюк. І в цій виставі так само грав Олег Каданов. А потім він почав виконувати цю пісню з Оркестром Че. А в Конфіскаті вона виходить у зовсім іншому аранжуванні. Такі ось трансформації.

Міста

Я десь дорогою вигадав чотири рядки приспіву, прочитав на репетиції Олегу та Жені, хтось із них відразу ж вигадав мелодію. Ну далі лишилось найпростіше – написати два куплети. Вийшла доволі романтична композиція, хоча насправді вона про серйозні речі – про міста, які нас тримають, про домівку, про місця, які нас формують.

Конфіскат

Рік тому ми грали в Києві, в старій опері. Після чеку я вийшов на вулицю. Там поруч стоять якісь кіоски. На одному з них було яскраво написано «Конфіскат». Добра назва для альбому, – подумав я. І далі так думаю.


У березні у Лінії Маннергейма починається мінітур Україною, в рамках якого вони відвідають Полтаву, Одесу, Івано-Франківськ, Львів та Дніпро. Київський концерт заплановано на 20 березня. Придбати квитки на нього можна тут.

Читайте також інші матеріали рубрики «Пісня за Піснею» із Бумбокс, Ofliyan, Тимпаче та гуртом [O].

Фото обкладинки: Сергію Рожко/Facebook


Підписуйтеся на нас в ІнстаграміТелеграмі та YouTube

Если вы нашли ошибку, пожалуйста, выделите фрагмент текста и нажмите Ctrl+Enter.