Головна
>
Кіно
>

Українська кіноакадемія оновила склад. Хто туди увійшов і чи добре це для кіноспільноти?

Українська кіноакадемія оновила склад. Хто туди увійшов і чи добре це для кіноспільноти?

У грудні 2022 року Українська кіноакадемія оголосила новий склад наглядової ради та правління. У цьому матеріалі розбираємося, що таке Українська кіноакадемія, хто став новими членами наглядової ради правління, як вони реагували на ситуацію з Довженко-Центром і чи варто радіти новим іменам (чи плакати).

Для початку важливо розуміти, що Українська кіноакадемія це не частина Держкіно чи Мінкульту. Це об’єднання експертів та професіоналів у галузі кіно та кіновиробництва, що було засноване у 2017 році з ініціативи Одеського міжнародного кінофестивалю. Своєю головною метою академія визначає підтримку та розвиток національного кінематографа. 

З 2017 Українська кіноакадемія проводить щорічне вручення Національної кінопремії Золота дзиґа. У попередні роки лауреатами цієї премії ставали такі стрічки як «Мої думки тихі» Антоніо Лукіча та «Атлантида» Валентина Васяновича (у 2022 році захід не проводився, через повномасштабне вторгнення Росії). Схожим чином працює й Американська кіноакадемія (визначаючи претендентів та лауреатів Оскара), або, наприклад, французька кіноакадемія, яка щорічно відзначає найкращі французькі фільми премією «Сезар». 

З липня по серпень 2022 року Українська кіноакадемія спільно з Благодійним Фондом «Покоління.ЮА» та за підтримки Human & Civil Rights Organizations of America та Ukrainian Studies Chair Fund, Inc. (Фонду Катедри Українознавства США) роздала мінігранти, спрямовані на допомогу українським кінематографістам, які опинились в скрутному становищі та перебувають на території України.

Також у листопаді 2022 року кіноакадемія опублікувала заяву, у якій назвала «реорганізацію» Довженко-Центру «наступом», та висунула до Державного агентства України з питань кіно ряд вимог серед яких: визначити за Довженко-Центром статус Національного фонду фільмів, що забезпечить цілісність і неподільність колекції (фільмофонду, кіноархіву й музею) та її значення як національного культурного надбання.

У грудні 2022 року, методом голосування серед кіноакадеміків, було відібрано 12 членів до Правління Української кіноакадемії. За результатами голосування членів Кіноакадемії до нового складу Правління Української кіноакадемії увійшли:

Бесхмельниціна Ольга (українська продюсерка, виконавча директорка Фонду культурної дипломатії UART, співзасновниця та співавторка двох видань англомовного путівника Kyiv by locals. Український глядач може знати її як продюсерку фільму «Стоп-Земля» 2022. Також Бесхмельниціна була у списку митців, які закликали зупинити «реорганізацію» Довженко-Центру у відеозверненні). 

Борденюк Сергій (український оператор-постановник, художній керівник курсу операторської майстерності Київського національного університету культури і мистецтв. Заслужений діяч мистецтв України. Заяв стосовно ситуації з Довженко-Центром не робив).

Войтенко Володимир (український кінознавець, головний редактор журналу Кіно-коло та сайту «Сценарна майстерня», ведучий авторської телепрограми «Арґумент-кіно». Хоча коментарів стосовно ситуації з Довженко-Центром не робив, це можна пояснити поважним віком та станом здоров’я. Натомість, Войтенко неодноразово співпрацював з Довженко-Центром)

Гладштейн Ілля (україснький продюсер, співвласник кінотеатру KINO42. Український глядач міг бачити його продюсерські роботи «Співає Івано-Франківськтеплокомуненерго» та «Жінки, що грають в ігри». Був у списку митців, які закликали зупинити «реорганізацію» Довженко-Центру у відеозверненні, а також ходив на мітинги, спрямовані на захист інституції). 

Ер-Горбач Марина (українська режисерка та сценаристка, членкиня Європейської кіноакадемії. У 2022 році відбулася прем’єра її повнометражної стрічки «Клондайк», яку Україна висунула на Оскар у категорії «найкращий міжнародний фільм». У своїх інтерв’ю відкрито критикувала ситуацію з Довженко-Центром, а також була на мітингах, спрямованих на захист інституції). 

Іванов Денис (український продюсер, кінодистриб’ютор, засновник та керівник кінокомпанії «Артхаус Трафік» і кінофестивалю «Чілдрен кінофест», співзасновник Одеського міжнародного кінофестивалю. На даний момент останньою його продюсерською роботою є фільм «Носоріг» режисера Олега Сенцова. Був у списку митців, які закликали зупинити «реорганізацію» Довженко-Центру у відеозверненні, також ходив на мітинги, спрямовані на захист інституції). 

Іллєнко Пилип (український продюсер, колишній Голова Державного агентства України з питань кіно. З останніх його продюсерський робіт – «Будинок Слово. Нескінченний роман». Заяв стосовно ситуації з Довженко-Центром не робив)

Колюбаєв Артем (український продюсер, голова Ради з державної підтримки кінематографії. Українському глядачу може бути знайомий по фільмам «Я працюю на цвинтарі» та «Щедрик», однак значно цікавішим є те, що Колюбаєв у своїх інтерв’ю заявляв, що у ситуації з Довженко-Центром «немає жодної зради», адже «був наказ Державного агентства з питань кіно, який ніхто не прочитав, і тепер відбувається те, що особи, котрі переслідують власні інтереси, все перевертають з ніг на голову». Чи варто зазначати, що жодних заяв на підтримку української кіноспільноти та протидії «реорганізації» Довженко-Центру Колюбаєв не робив?)

Максименко-Довгич Жанна (українська режисерка та продюсерка, за свої роботи має відзнаки низьких українських кінофестивалів. Була у списку митців, які закликали зупинити «реорганізацію» Довженко-Центру у відеозверненні).

Максимчук Олександр (український продюсер у Прайм Сторі Пикчерс. Має досвід роботи в юриспруденції і з 2015 року є юристом в сфері кіно. Олександр був консультантом з юридичних і фінансових питань на багатьох національних і міжнародних фільмах: художніх, документальних і анімаційних. Заяв стосовно ситуації з Довженко-Центром не робив).

Сочивець Валерія (українська продюсерка, режисерка, кураторка кінопроектами фестивалю ГОГОЛЬFEST, одна з засновників громадської організації «СУК» (Сучасне Українське Кіно). У 2021 році її продюсерський проєкт «Із зав’язаними очима» режисера Тараса Дроня, отримав премію ФІПРЕССІ за найкращий український повнометражний фільм. Була у списку митців, які закликали зупинити «реорганізацію» Довженко-Центру у відеозверненні).

Яценко Володимир (український продюсер, засновник та керівник кінопродакшену ForeFilms. Є продюсером стрічок «Додому» Нарімана Алієва та «Люксембург, Люксембург» Антоніо Лукіча. Яценко критикував частину розподілених мінігрантів, які запровадила Українська кіноакадемія, однак від будь-яких коментарів стосовно «реорганізації» Довженко-Центру утримався. Наразі продюсер перебуває на фронті). 

«Загалом список нового складу наглядової ради та правління виглядає багатообіцяюче. Як мінімум більшість місць займають справді компетентні кінопрофесіонали, а також надзвичайно тішить, що половина з них – жінки, кожна з яких має чітку позицію стосовно важливості майбутнього українського кіно (чого не скажеш про деяких їхніх колег-чоловіків)» — коментує український кінокритик Алекс Малишенко.

Нагадаємо, що 2022 року ми активно висвітлювали ситуацію навколо «Довженко-Центру». Можете почитати хроніки за посиланням.

Розповiсти друзям

Facebook Twitter Telegram

Допитливим

Новини
Як звучить Харківщина: плейлист від Люка та Ліруму
Лєра Зданевич Лєра Зданевич
1 день тому
Новини
Від Melovin до My Personal Murderer: як звучить Одещина
Лєра Зданевич Лєра Зданевич
18 Квітня, 2024
Музика
jockii druce — trashhouttttttt. Роздуми про життя, війну і суспільство, загорнуті у найпримітивнішу форму
Олексій Бондаренко Олексій Бондаренко
15 Квітня, 2024