Головна
>
Інтерв'ю
>

«Наша задача — зібрати мінімум 5 мільйонів гривень»: 10 запитань до організаторів «Файного міста»

«Наша задача — зібрати мінімум 5 мільйонів гривень»: 10 запитань до організаторів «Файного міста»

28-30 липня відбудеться благодійний фестиваль Faine Misto 2023. Цьогоріч він проходитиме у Львові, на території !FESTrepublic та у парку «Знесіння». LiRoom є інформаційним партером події.

Чи повернеться фестиваль в Тернопіль? Чи будуть онлайн-трансляції, що робити коли тривога та чи дійсні квитки, які люди купували на фестиваль 2022 року — на ці та інші питання відповідає промоутер та один з організаторів події Володимир Пасяка.

Торік благодійний фестиваль «Файне місто» мав відбутися у Тернополі, але рада оборони та військова адміністрація міста заборонили проводити подію. Натомість фестиваль відбувся в онлайн-форматі. Чи відомі вже причини заборони та чому саме Львів став новою локацією?

Причини цієї заборони досі нам невідомі. Коли це трапилося, то на нашу пропозицію відгукнулися Вінниця та Львів, ми проводили кілька заходів у тих містах, а також низку турів Україною. Ми побачили, що в країні можна безпечно проводити події такого типу і почали думати про більший формат фестивалю.

Варто зазначити, що це не самодіяльність організаторів. Минулого року було сприяння від цієї локації (йдеться про !FESTrepublic, — ред.), а цього року ми ще й залучилися підтримкою місцевої влади. Коли ми поїхали до Льова і зустрілися з заступником мера міста, то він сказав: «Ми дуже раді, що легендарний фестиваль “Файне місто” відбудеться цьогоріч у Львові» і нас ця фраза дуже зігріла.

Під час онлайн-фестивалю у Тернополі ви казали, що повноцінний фестиваль проведете після перемоги. Чи можна назвати цьогорічну подію повноцінною і як ви наважилася взятися за організацію івенту такого масштабу?

Ми вже два місяці в активній фазі підготовки події і якщо чесно, я дуже переживаю. З початком повномасштабної війни ми почали займатися військовою тематикою і перекваліфікувалися. Тож тепер витягуємо усе зі старих блокнотів та записів, реально пригадуємо все, шукаємо таблички, форми. 

Над фестом працює велика команда. В основному складі – 60 осіб, ще стільки ж волонтерів. А ще є охорона, персонал, що обслуговує тощо і якщо всіх разом порахувати, то близько 300 людей буде.

Але все ж, я не можу назвати це повноцінним фестивалем. Так, команда велика, ми маємо хороший лайнап, фудкорти, хендмейд ярмарки, плануємо відновлювати інтерактивні зони. Але в будь-який момент може залунати повітряна тривога і все зупиниться.

Тобто, фестиваль зовсім не функціонуватиме під час ракетної небезпеки?

Так, цього року з міркувань безпеки прийняти зможуть тільки до 6 тисяч відвідувачів. Укриття !FESTrepublic може вмістити три тисячі людей. Крім цього, в пішій доступності є доступні укриття. Але фестиваль точно не працюватиме під час повітряної уваги: люди мають або пройти в укриття, або покинути територію.

А що з виступами гуртів? Вони скасовуються чи переносяться?

Це складно, звісно, і ми не практикували такого раніше. Але цього року лайт і дарк сцени працюватимуть в шаховому порядку. Тобто якщо хтось виступає на дарк, то на лайт перерва. Також ми збільшили час між виступами артистів на головній сцені. Якщо раніше зміна відбувалася впродовж 15 хвилин, то зараз ми збільшили до мінімум 30 хвилин.Таким чином в разі повітряної тривоги, яка на заході України триває в середньому годину, ми зможемо надолужити. 

Додатковий день, щоб надолужити усе у випадку довгих тривог, не розглядали, хоч це і слушна думка. Тривога ж може бути й три дні, тоді вже буде інша розмова. Будемо розглядати варіанти зміщення фестивалю або повертати кошти за квитки.

Фестиваль благодійний. Але очевидно, що людям треба платити зарплату, а артистам гонорари. Де ви берете на кошти й чи є у вас спонсори, бізнеси, які допомагають? 

Від початку повномасштабної війни ми допомагаємо бригаді НГУ «Азов». Тож перш ніж домовлятися із місцевою владою та локацією про проведення фестивалю, ми обговорили чіткі умови з ними. Пояснили, що не можемо зробити фестиваль безкоштовним, адже маємо оплатити оренду, обладнання, роботу підрядників, логістику, готелі тощо. Звісно, усі йдуть на поступки й розуміють благодійну мету, але, як мінімум, кожен з них немає працювати собі в мінус. 

Тому у нас така історія: усі спонсорські кошти, які до нас заходять, вони йдуть на «Азов». А щодо нас, то наша мета зараз — акумулювати ці кошти для них і зробити фестиваль, який буде прибутковим із продажу квитків. І те, що залишиться з прибутку також передати на «Азов». Також не секрет, що точки ярмарку, фудкортів, мерчу — оплачуються і ми отримуємо за це гроші. А щодо артистів, то вони в нас працюють за хліб, якщо чесно. Усі пішли на поступки. Ми оплачуємо роботу технічної команди, паливо, оренду транспорту, наприклад. Те саме з іноземними артистами.

Про іноземних артистів. Хто буде, окрім гурту Rome і наскільки складно привезти іноземців в Україну? 

З люксембурзьким проєктом Rome було легко, вони дуже підтримують України. А от з іншими все виявилося дещо складніше, аніж ми думали. Цього разу ми не писали конкретно артистам, а працювали з агентами й запитували чи в принципі є артисти, які б не побоялися приїхати. І більшість артистів не хочуть їхати через війну та й агенти не хочуть відпускати своїх артистів. Зараз ведемо перемовини і працюємо над тим, щоб анонсувати ще кількох іноземних артистів. Є, наприклад, один німецький гурт, що погодився, але їх звукорежисер і працівник бекстейджу не хочуть їхати в Україну. 

Чи дійсні квитки, які люди купували на фестиваль 2022 року?

Дійсні, але на великий фестиваль після перемоги. І ми дуже вдячні усім файним людям за те, що нема активних спроб повернення квитків, бо якщо це почнеться, то фестиваль просто перестане існувати.

А чи можна буде подивитися фестиваль онлайн?

Останній досвід з онлайн-трансляціями показав, що люди дивляться, але не донатять. Звісно, ми б хотіли популяризувати фестиваль, але питання коштів для НГУ «Азов» зараз на першому місці. Тож зараз ми працюємо над тим, щоб трансляції можна було купувати і якщо вдасться вирішити всі технічні моменти, то запустимо.

Питання коштів на першому місці, чи поставили ви собі чітку ціль?

Так, наша задача — зібрати мінімум 5 мільйонів гривень за фестиваль для «Азову». Тут надія на спонсорів, за кошти файних людей будемо закривати витратну частину фестивалю. Але мені здається, що ми зможемо зібрати й більше.

І останнє. Чи повернеться фестиваль в Тернопіль?

Думаємо, що в Тернопіль повернемося після перемоги, бо зараз немає безпечної локації, де б можна було розмістити стільки сцен та людей.


Придбати квитки на благодійний фестиваль Faine Misto 2023 та підтримати бригаду НГУ «Азову» можна за посиланням.

Розповiсти друзям

Facebook Twitter Telegram

Допитливим

Культура в регіонах
Від Onuka до Foa Hoka: як звучить Чернігівщина
Лєра Зданевич Лєра Зданевич
13 Червня, 2024
Культура в регіонах
Від Wellboy до Re-read: як звучить Сумщина
Лєра Зданевич Лєра Зданевич
13 Червня, 2024
Культура в регіонах
Музика Дніпропетровщини (Січеславщини): плейлист від Ліруму та Dnipropop
Лєра Зданевич Лєра Зданевич
12 Червня, 2024