Головна
>
Інтерв'ю
>

Продюсерка Дар’я Бассель розповіла про майбутній фільм із режисеркою Іриною Цілик

Продюсерка Дар’я Бассель розповіла про майбутній фільм із режисеркою Іриною Цілик

За кілька місяців до повномасштабного вторгнення продюсерка Дар’я Бассель та режисерка Ірина Цілик почали працювати над новим проєктом. Їхнім задумом був документальний фільм «Червона зона», базований на історії одного дня з життя Ірини. 

У червні 2023 року Дар’я брала участь у воркшопі від EAVE (Європейська асоціація аудіовізуальних підприємців), у межах програми мобільності від організації EU4Culture. Воркшоп об’єднав кіномитців з 34 країн і зібрав понад сотню фахівців, серед яких були сценаристи, продюсери та експерти. 

У межах цієї програми їй вдалося напрацювати сам проєкт, а також перейняти досвід у колег з-за кордону. 

Для Лірум Дар’я розповіла, про що буде фільм, як проходила її мобільність, та на якому етапі зараз реалізація їхнього з Іриною задуму. 

Фото надала Дар’я Бассель

За словами Дар’ї, фільм «Червона зона» — це поетичний есей у формі повнометражного анімаційного фільму про сучасне покоління українців, що носить «тривожний рюкзак» на плечах. Головна героїня фільму — сучасна українська жінка, режисерка, мама, яка шукає відповіді у щоденному інтимному спостереженні свого власного життя, життя своїх близьких та водночас предків із минулого. Продюсерка каже, що попри складність теми, у фільмі будуть присутні елементи гумору та пошуки обнадійливого фіналу. 

Ініціаторкою ідеї була режисерка Ірина Цілик, відома за роботами «Я і Фелікс» та «Земля блакитна, ніби апельсин». «Червона зона» — інтимна оповідь про один день з її життя.

Режисерка Ірина Цілик. Фото надала Дар’я Бассель

Спершу режисерка мала ідею зробити документальну стрічку з елементами анімації. 

«Але чим більше ми занурювалися в історію, тим більше розуміли, що для поезії, якою вона наповнена, найкращим медіумом буде анімація», — пояснює Дар’я Бассель.

Програма мобільності допомогла Дар’ї взяти участь в одному з модулів воркшопу для продюсерів EAVE, що проходив в Австрії. У межах цього семінару вона розвивала проєкт і готувала його до пітчингу:

«Протягом тижня семінару я брала участь у групових заняттях і різних пленарних засіданнях, а також відвідувала індивідуальні консультації з викладачами. Участь в цьому воркшопі дозволила знайти двох копродюсерів для цього проєкту, з якими ми вже отримали фінансування на девелопмент проєкту, а також заглибитись в роботу над сценарієм і фінансовою стратегією проєкту. Це був дуже важливий перший крок».

Серед копродюсерів, яких залучила Дар’я — Маріон Ґут, генеральна директорка і співзасновниця люксембурзької аудіовізуальної виробничої компанії a_BAHN, та французький продюсер Жан-Франсуа Ле Корре.

Зараз фільм «Червона зона» перебуває на стадії розробки. Воркшоп був важливим для збору та тестування ідей для сценарію, який розробляли Дар’я з Іриною Цілик та сценарним консультантом. 

Фото надала Дар’я Бассель

«Одним із результатів також був список маркетингових ідей, які ми пізніше використаємо для нашого міжнародного фільму. Завдяки цій мобільності я також змогла значно розширити свою мережу — я познайомилася з більш ніж сотнею професіоналів».

Втім, команда ще шукає артдиректора з анімації, який би разом з Іриною створив/ла б візуальний світ фільму.

«Ми вже зробили декілька тестів з українськими й іноземними митцями, але поки що не знайшли нашу “другу половинку”. То ж продовжуємо пошуки, наразі спілкуємось з декількома художниками з Франції. Ми співпрацюємо з французьким продюсером, і в цій країні дуже багата анімаційна культура, то ж тому наразі сфокусувались на цьому напрямі», — ділиться Дар’я.

Окрім пошуку людей, значним викликом стала вартість проєкту. Попередній бюджет фільму — 3 мільйони 700 тисяч євро. 

«Це повнометражна анімація, а це доволі дорого. Реалізація такого проєкту, особливо в умовах, коли в Україні триває війна, є потужним викликом», — пояснює продюсерка.

Візуальні тести фільму. Зображення: seri/graph

Нині в межах гранту вже є кошти на розробку фільму. Команда хотіла б випустити роботу у 2026 році, але, за словами продюсерки, найбільш імовірно, що графік зміститься на рік або два. 


Дар’я Бассель — продюсерка, голова індустрійної платформи міжнародного фестивалю документального кіно про права людини Docudays UA. У 2019 році разом з Вікторією Хоменко заснувала компанію «Мун Мен», яка займається виробництвом авторського кінематографа. Продюсерка фільму «Бачення метелика» режисера Максима Наконечного. Фільм представляв Україну у конкурсній програмі Каннського МКФ (2022). Копродюсерка документальної стрічки «Будинок зі скалок», яку у 2022 році було номіновано на Європейську кінонагороду (European Film Awards), а у 2023 році — на Оскар у категорії «найкраща документальна стрічка».

EU4Culture — чотирирічний проєкт із загальним бюджетом у 7,85 мільйонів євро, який фінансується Європейським Союзом для підтримки культурного та креативного сектору з особливим акцентом на нестоличні міста в країнах Східного партнерства. Проєкт реалізується Goethe-Institut у партнерстві з Czech Centers, Danish Cultural Institute та Institut Français у Грузії. 

Матеріал опублікований на умовах партнерства.


Читайте також: Хто така Ariadna? Розповідаємо про лайнап Пожежі

Над створенням цього матеріалу працювала команда із шести людей.
Допоможи нам продовжувати працювати на цьому ж рівні — задонать Ліруму на Buy Me a Coffee

Підтримай Лірум

Розповiсти друзям

Facebook Twitter Telegram

Допитливим

Новини
Від Melovin до My Personal Murderer: як звучить Одещина
Лєра Зданевич Лєра Зданевич
4 години тому
Музика
jockii druce — trashhouttttttt. Роздуми про життя, війну і суспільство, загорнуті у найпримітивнішу форму
Олексій Бондаренко Олексій Бондаренко
15 Квітня, 2024
Новини
Від Сусіди стерплять до Këkht Aräkh: як звучить Миколаївщина
Лєра Зданевич Лєра Зданевич
9 Квітня, 2024