Усім привіт. Це Олексій Бондаренко, засновник і головний редактор LiRoom. 1 лютого нам виповнилося 11 років. У 2012 році ми з моїм другом та тоді одногрупником Павлом Красномовцем запустили LiRoom як невеличкий блог про українську музику. З того часу пройшли кілька трансформацій, змін команд, концепцій, бізнес-моделей і підходів. Та тепер LiRoom — це вже не маленький блог, який ми створювали для душі, а велике медіа з історією.
У квітні 2022 року, уже після початку повномасштабного вторгнення, ми перезапустили видання та розширили теми. Це планувалося раніше, але велика війна підштовхнула рухатися швидше. З медіа про українську музику ми перетворилися на медіа про нову українську культуру: музику, кіно й літературу. Детально про нашу концепцію ви можете почитати у програмній колонці, яку я писав до цієї події.
Я вважаю, що це було вдале рішення.
Цю думку підтверджує кілька аргументів: по-перше, від моменту розширення ми не отримали негативного фідбеку від читачів та читачок, навпаки — наша аудиторія сприйняла це з теплом та підтримкою. По-друге, найкраще про результати говорять цифри. Ми виросли за цей час кількісно, а грудень 2022 та січень 2023 стали рекордними місяцями по відвідуваності сайту. Показово, що більшу частину трафіку за цей період принесли матеріали про літературу. Зокрема наш великий проєкт з Ганною Улюрою про Книжки року-ВВС, підсумковий топ від Богдани Романцової та інтерв’ю з Максом Кідруком.
Попри скепсис деяких учасників ринку, нам вдалося на регулярній основі висвітлювати те, що відбувається в українському кіно й літературі. Ми багато писали про скандальні індустрійні процеси як-от з Держкіно та Довженко-Центром та фіксували, як усі події впливають на нашу культуру загалом та окремих митців зокрема. Записали серію інтервʼю «Кожен на своєму фронті», розповідали як працюють заклади в нових умовах і фіксували головні новини.
Треба визнати, що секція музики трохи просіла, але ми це надолужили наприкінці року. І нашим топом альбомів я відверто пишаюся.
Ми здобули нові партнерства та розширили штат
За 2022 нам багато що вдалося вперше. У нас з’явилися два значних і стратегічних партнери серед медійних організацій: Lviv Media Forum та Media Development Foundation з їхніми партнерами та донорами, яким ми завдячуємо як менторською, так і фінансовою підтримкою. Вони вплинули на наш розвиток та допомогли протриматися в найбільш турбулентний час на плаву.
Змінилася і команда: Яна Ільків, яка прийшла до нас у 2021 році журналісткою виросла і стала випусковою редакторкою. У нас зʼявилася менеджерка із соцмереж та музична оглядачка Настя Ковток. Наприкінці року — журналістка та кінооглядачка Альона Шилова. Наш «кістяк» теж на місці. Лєра Зданевич працює журналісткою та слідкує за музичними релізами, а Артем Рісухін та Лєра Пірус оглядачами та моральною підтримкою. Я перейшов на LiRoom на фултайм і ріст команди — це найкращий підсумок року, який міг бути в наших умовах. Ми також активно залучаємо фрілансерів.
Ми дотримуємося наших цінностей та принципів
Наша місія — розвивати та популяризувати якісну українську культуру. Так, тут міститься суб’єктивна категорія «якісна». Ще кілька років тому я боровся за те, що подібні категорії не мають фігурувати у медіа і навіть блогах. Зараз ми бачимо, що ландшафт змінюється: тепер медіа мають позицію. Це не інновація, наприклад, серед політичних американських ЗМІ, або британських музичних медіа. Ми теж вбачаємо себе тими, хто може звертати більше уваги на одних і менше — на інших, згідно з персональними критеріями якості.
Наша ціль — стати точкою входу для усіх, хто цікавиться сучасною українською культурою. Ми будемо і далі продовжувати розповідати про нові імена або ширше розкривати тих, хто вже відомий (як-от було з гуртом Tvorchi). Фіксувати головне і важливе.
Що далі?
Зараз ми у процесі переформатування розділів на сайті, розробки редизайну та розширення команди. Також у планах запустити серію офлайн-івентів у Києві (деталі — згодом), а також — випустити свій подкаст та відновити наші шоу на ютубі.
Для цього всього потрібні люди й гроші. Ми постійно працюємо над пошуком і першого, і другого. Тож якщо ви хочете і знаєте про що писати, напишіть мені на alex@liroom.com.ua.
Якщо ж ви хочете долучитися фінансово, можете підтримати нас на Patreon, або ж написати мені на пошту і поговоримо детальніше. Це ж стосується рекламних активностей та спецпроєктів.
З глобальних цілей на 2023 — підтримка українськомовного ресурсу, збільшення кількості думок і колонок, пошук взаємозв’язків між секторами культури; не тільки документування, а й аналіз того, що відбувається навколо. Ну і звісно висвітлення Євробачення, куди ж без нього.
Культурна журналістика зараз потрібна
Мені здається, що культурна журналістика зараз як ніколи на часі. Україна виборює свою свободу та перебудовується на очах. Ми переживаємо не просто культурний ренесанс, а буквальне народження нової української культури. Зараз підтримка усього українського — не просто тренд, а єдиний правильний напрямок. Ми як редакція теж проходили свій шлях до усвідомленості та українізованості, саме через це ви досі можете знайти на сайті матеріали російською та російськомовні артефакти у верстці. Ми активно працюємо над тим, щоб це змінити.
Наша редакторська політика дуже чітка, і була сформульована ще у 2020 році. Максимальна підтримка українськомовного контенту, дискримінація російськомовного, а також людей, які співпрацюють або активно співпрацювали з Росією і Білоруссю.
Ми шалено дякуємо нашому ком’юніті, яке ми обожнюємо. Дякуємо за усі вдумливі коментарі та рефлексії, а також срачі і жарти у чаті. Ми шалено дякуємо нашим читачам й читачкам та людям, які ходили та ходять на наші івенти.
Дякуємо ЗСУ та усім, хто виборює нашу свободу.
2023 — ще один рік нашої боротьби. 2023 — ще один рік, щоб зробити українську культуру ще потужнішою.
Повідомити про помилку
Текст, який буде надіслано нашим редакторам: