25 серпня музиканти To Eternity і The Curly випустили спільний альбом Теорія любові, до якого увійшло 13 треків про любов і стосунки. В альбомі поєднані різні жанри — від танцювальної музики до фанку. Також в альбомі є спільні колаборації з Otoy, Liia та Tery. У майбутньому виконавці мають ідею записати делюкс версію альбому.
Журналістка Лірум Дарія Подвишенна поспілкувалася з виконавцями про те, як музиканти співпрацювали дистанційно, хто ще мав з‘явитися на фітах і чому To Eternity називає альбом поверхневим.
The Curly (справжнє ім‘я — Микита Гребенщиков) — музикант з Києва, що створює музику із легким та мелодійним поп, аренбі та хаус звучанням. Дебютував у 2022 році з треком Я забувся. У 2022 році також випустив перший мініальбом Сумнівна терапія.
To Eternity — псевдонім Даніеля Оутоньє, артиста з Київщини. На початку 2022 року він виклав частину демозапису пісні Несмачний мед, яка завірусилася в TikTok і потрапила до переліку найцікавіших релізів червня 2022 року за версією Лірум. А цьогоріч на пісню вийшов кліп у стилістиці Веса Андерсона. Раніше артист вже випускав фіти із Otoy та Tember Blanche, а спільний альбом із The Curly — наразі наймасштабніша творча колаборація Даніеля. На момент створення альбому Теорія любові проживав у Німеччині, нині перебуває у США.
Яка концепція Теорії любові: як виникла ідея і назва?
The Curly: Все почалося з треку Я не вмію кохати. Це був перший і на той момент єдиний сингл. Ми не планували з Даніелем робити цілий повноформатний чи мініальбом, але нам випав шанс податися на грант від Івана Дорна. Ми виграли грант і консультації, тож це стало відправною точною для написання альбому. Спочатку ми планували писати ЕРшку, а тоді це все переросло в повноформатний альбом. На самому початку з’явилася ідея написати про етапи стосунків. Взяти персонажа, який буде весь альбом із сюжетною лінією проходити певні етапи своїх стосунків. І кожен трек — про окремий етап цих стосунків. Там і аранжування відповідає настрою нашого героя, і текст багато про що говорить.
To Eternity: Взагалі, спочатку трек лист був на 24 пісні, ми його скоротили до 13 треків, щоб не писати його рік. Щодо концепції, то альбом досить простий і поверхневий.
The Curly: Ми почали працювати над цим альбомом з минулої осені. Ми зідзвонювалися в діскорді, сиділи ночами. Хтось, наприклад, вмикав демонстрацію екрана, ми дивилися і кожен коригував якісь моменти в аранжуванні. Це була колективна робота.
А хто із вас пропонував ідеї пісень, писав тексти?
The Curly: Кожен міг запропонувати якусь свою пісню в цей альбом, і ми вже, виходячи з настрою аранжування і по тексту, дороблювали колективно цю пісню. Теж сиділи в діскорді з демонстрацією екрана і думали собі разом над цією піснею. Зазвичай це були я, Даніель, Сашко — людина яка продюсувала пів цього альбому, Рома Лещук, який прописував бас-партії. Ми ось так сідали й працювали разом над текстом, аранжуванням.
Щодо зведення, то ним займалися двоє звукорежисерів: Петро, який зводив мені альбом сумнівна терапія і Вова — це знайомий звукорежисер To Eternity. Я пам‘ятаю, що був такий період, коли хлопці всі разом зустрілися в Києві на студії й робили мастеринг разом.
To Eternity: У нас була формула, за якою ми працювали. Якщо послухати альбом, то там більшість хуків співає Микита. Але в тих піснях, які продюсував я, хуки не Микитині. Слова, тексти, теж більше писав Микита, а також Liia (Лія Ісаєва, яка з‘являється на фітах у піснях Попросту, Імпровізація та Купідонова Невдача).
Скільки часу пішло на створення альбому?
The Curly: Почали ми десь у жовтні минулого року, а закінчили в червні цьогоріч. Тобто загалом десь більш ніж пів року. Щоправда, в кожного з нас під час написання альбому сталися невеликі моменти вигорання. Були певні моменти, коли кожен хотів відпочити й міг тиждень не робити нічого.
Як вам з Даніелем вдавалося координувати роботу, зважаючи, що він був за кордоном?
The Curly: Ми одразу дуже вдало налаштували нашу комунікацію в Діскорді. Особливо круто, що коли підключилися до роботи аранжувальник Сашко і Рома Лещук, ми з Даніелем могли не виходити на зв‘язок тиждень, а Сашко зідзвонювався з Ромою і допрацьовували. А в цілому в нас вечори, ночі, проходили в Діскорді.
To Eternity: Все писали дистанційно. Я зараз у США, Lia в Німеччині, і з цим було трішки складно, бо в мене 7 годин різниці, а в Лії година. Микита теж з дому записувався. Все робили по ТЗ: перекидали одне одному проєкти, затверджували між собою.
В альбомі є співпраці з Tery, Otoy та Lia. Як домовлялися з ними?
The Curly: Мав бути ще WellBoy (Антон Вельбой, автор хітів Гуси, Вишні та інших), але ми в останній момент виключили з ним пісню. Щодо Тараса (Tery), то ми з самого початку розуміли, що хотіли б його покликати. Тарасу є що сказати про любов, як ми можемо чути в його піснях. І нам в цілому він дуже по вайбу імпонує. Тож ми йому написали, розповіли концепцію альбому та про що має бути пісня Другий шанс, де він є. І він дуже вдало написав свій куплет, і ми всі ним задоволені. Це, мабуть, одна з найулюбленіших моїх пісень в цьому альбомі.
З Otoy так само — ми з самого початку хотіли виділити йому місце в альбомі. Ми виділили йому окремий скіт, в якому він теж трішки розповів про любов і стосунки.
А ще Lia. Ми між собою жартуємо, що альбом треба було робити на трьох, бо Lia є майже в кожній пісні. До речі, пісня Купідонова невдача — це перша пісня з Лією, яка додалася в альбом. Вона не була написана з нуля. Мабуть, єдина пісня, яка була написана ще роки два чи три тому Даніелем і Лією. Але вона зовсім по-іншому звучала, тож ми вирішили її переробити й запхнути в цю сюжетну лінію альбому.
To Eternity: Взагалі, Liia моя подружка, тому я її запросив, хоча з команди вона знає тільки мене і Рому Лещука. Вона дуже талановита, і я вважаю, що її повинен побачити світ. Я просто запропонував: «Лія, в нас альбом виходить, хочеш, можеш поспівати пісні» і вона погодилася. Тараса я дуже люблю, я його фанат. Ми думали, кого запросити, то Тарас — це ідеальний варіант і для мене, і для Микити. Слава (Otoy), з яким ми Пожежу записували, він дуже класний і відкритий чувак. Сашко, продюсер, дуже хотів для Otoy щось зробити. І я кажу: «Давай Отою це віддамо». У нас була концепція, як воно мало бути. Загалом, можна сказати, що я більше топив за тих людей, з якими ми співпрацювали, але Микита без проблем погоджувався. Можу додати, що ще ми пропонували співпрацю Дмитру Монатіку, але він відмовився. Також Hyphen Dash мали бути, але в них був тур, тож цей варіант теж відклався.
А чому Велбоя виключили зі співпраць?
The Curly: Ми вже не встигали. У нас були певні дедлайни, але Антон не міг відписати нам куплет. Ми вирішили, що треба пришвидшуватись і швидше вивантажувати цей альбом. Це основна причина. В нас ця пісня, в принципі, лежить. Ми думаємо, що можливо вона колись вийде.
Є в альбомі пісні з особистим бекграундом, які особисто вам відгукуються?
The Curly: В нас в альбомі є пісня, яка називається Елізабет. Це для мене дуже особиста пісня, бо мою колишню дівчину звали Ліза, і певні моменти, які я з нею пережив, я вклав у цю пісню. Тому це одна з особливих для мене пісень. А ще є трек Другий шанс, де я від лиця нашого персонажа кажу, що якби я мав другий шанс, то не починав би все це. Але насправді я з ним не погоджуюся, бо яким би не був бекграунд стосунків — це класний період життя.
To Eternity: Більшість пісень в альбомі — доволі поверхневі. Тому частково вони можуть мені відгукуватися. Але якихось особистих моментів я в них не закладав.
Чим альбом Теорія любові для вас унікальний?
To Eternity: Ціль цього альбому була в тому, щоб зробити в ньому якісне інді-звучання. Я думаю, що нам це вдалося. Емоції від альбому — мені просто приємно, що він пройшов через багатьох людей. І цей альбом максимально добрий і позитивний.
The Curly: Якщо брати за точку відліку Сумнівну терапію, то це був такий поп-хаус з домішками хіп-хопу. А в альбому Теорія любові ми більше працювали з живими інструментами та в жанрі фанк. Для мене це новий жанр і працювати в ньому було досить цікаво і незвично. І багато чого нового було під час роботи з музикантами, які писали бас-партії, гітарні партії. Сприйняття в цілому музики трішки змінилося за цей час.
Наскільки відомо, ви плануєте делюкс-версію альбому. Наскільки реально її зараз випустити?
The Curly: Це ще під питанням, я не хочу обіцяти. Ця ідея була і є, але нічого точно сказати я не можу. Можливо вийде якийсь сингл.
To Eternity: Я б не сказав, що це тільки в думках. Можу точно сказати, що одна пісня вже повністю написана, її треба лише звести, змастерити, і вона буде повністю готова. Зараз ми з Ромою добиваємо мою EPшку, і хочемо зосередитися на співпраці з Антоном Вельбоєм. Але ще невідомо, що з цього вийде. Теоретично, делюкс-версія є не на словах, а на папері. Думаю, треба просто поспілкуватися з різними командами щодо того, як правильно його подати.
Які у вас плани на майбутнє і коли презентуєте альбом наживо?
The Curly: 21 жовтня відбудеться мій перший сольний концерт у Києві, у Mezanine. Будемо грати наживо, презентувати Теорію любові. Звісно, стара моя програма теж буде. Все це будемо грати бендом у складі басиста, гітариста і барабанщика. Також я зараз працюю над новим матеріалом. Демоверсії пісень, які я записував паралельно з роботою над альбомом, вони зараз на етапі допрацювання.
To Eternity: Я дуже хочу додому, хочу виступати, мені цього дуже не вистачає. Мені вже не вистачає стримінгів і коментарів про те, що «трек класний». Я не знаю, коли це буде. Треки, які Микита продюсував, вони зможуть їх грати на концертах, але коли я до цього зможу долучитися невідомо.
Читайте також: «Мільйон на спотіфай — це класно, але це проміжна ціль», — інтерв’ю з гуртом Molodi
Повідомити про помилку
Текст, який буде надіслано нашим редакторам: