Водограй лонгрідів: мода на 90-і, розмова з керівництвом Karabas Live та перемога хіп-хопу

Робочий тиждень — час, коли у найнапруженіші моменти у твою стрічку лізуть найцікавіші тексти, які ти не можеш прочитати. Так, за п’ять днів ти відкладаєш стільки всього цікавого, що на вихідних не знаєш, за що братись. Саме тому, редакція LiRoom вирішила збирати найцікавіші лонгріди про музику наших та закордонних видань, які виходили впродовж тижня.

Пропонуємо також прочитати попередні випуски: випуск 1, випуск 2, випуск 3.

Преданная революция, или Девяностых не было — Colta.ru

Титанічний за розмірами лонгрід про ностальгію за дев’яностими у поп-музиці (у тому числі й українській, адже центральним героєм матеріалу виступає ЛУНА). Автор прослідковує взаємозв’язок між сексуальним бумом після розвалу Радянського союзу та примітивністю музики 2000-х з поверненням моди на культуру 90-х. Особливу роль він відводить українській поп-музиці, яка, на думку Андрія Шенталя, є найбільш цікавою. Окрім поп-музики як такої, у колонці звертається увага на той факт, що у моду повернулась рейв-культура та традиція семплів і каверів.

Karabas Live, или Что происходит с украинской музыкой — Karabas Live

Karabas Live/Юлия Вебер
Karabas Live/Юлия Вебер

Наші колеги з Karabas Live святкують три місяці від дати заснування. В честь цього, Ігор Панасов, головний редактор, та Максим Плахтій, засновник Karabas.com, зустрілись, щоб обговорити стан української музики та ситуацію на концертному ринку України.

Із усього інтерв’ю ми б окремо відмітили фрагмент, в якому Плахтій говорить про те, чому так важлива роль медіа про музику: люди не ходять на концерти українських музикантів не через цінову політику, а через те, що вони не знають, чого очікувати від концерту, не розуміють, за що саме їм пропонують заплатити (іноді великі гроші, а іноді — дріб’язок). Тут на поле бою за майбутнє нашої музики і мають вийти медіа, які будуть допомагати виконавцям переконати слухача, а згодом — і виховати його смак.

Батл: нова українська музика vs графічні дизайнери — Muzmapa

Після двох величезних текстів пропонуємо вам матеріал не «на почитати», а «на подивитись». Наші колеги з Muzmapa попросили арт-директора ITTEN studio Олексія Вареницю та співзасновника інтернет-видання Say-hi Юрія Фреша подивитись на найцікавіші обкладинки українських альбомів минулого року та дати їм професійну оцінку. Спойлер алерт: найцікавішими експертам здались обкладинки Tik Tu Shuma та Tape Flakes Made For Love.

Цікаво, що і Варениця, і Фреш дали нашим виконавцям, по суті, однакову пораду — не боятись ставити себе на обкладинки альбомів.

Why Rock Can’t Compete With Hip-Hop in 2017 — Genius

16bdcfa2b878dafb20f4d01954e7c848.700x400x1

Після візуального матеріалу повертаємось до великих текстів. Колонка, що вийшла під девізом «Рок не мертвий, але боротьбу вже завершено», на прикладах показує як хіп-хоп став голосом своїх слухачів у багатьох питаннях, затьмаривши рок. З цією думкою важко не погодитись у глобальному плані, адже якщо згадати переліки найкращих альбомів минулого року, то не помітити засилля саме хіп-хопу неможливо. Очевидячки, що цей матеріал має сенс на рівні західної культури, адже якщо брати масштаб України, то говорити про великі успіхи хіп-хопу рано.

Денис Дудко и Ольга Лукачева (MARU): “Правильнее отталкиваться от музыки, а не подстраиваться под формат” — LiRoom

І якщо з українським хіп-хопом ситуація складна, то інші жанри зараз однозначно відчувають підйом. Зокрема, одним з найцікавіших нових проектів став дует басиста «Океанів» Дениса Дудко та джаз-співачки Ольги Лукачової — MARU. Широкій аудиторії поки доступні лише два треки — With You та Sparks, але вже по ним можна оцінити рівень музикантів. Ми поговорили з учасниками MARU про майбутній альбом, творчі експерименти з інструментами (наприклад, використання зв’язки ключів замість перкусії) та вплив джазу.

The 50 Best IDM Albums of All Time — Pitchfork

IDM-музика, «розумна танцювальна музика», зародилась на початку 90-х років навколо лейблу Warp Records. Pitchfork вирішив зібрати півсотні найкращих альбомів цього жанру. Перше місце, очевидячки, було віддано законодавцям жанру Aphex Twin, а в перелік десятки найкращих також ввійшли Boards of Canada, Autechre, Four Tet, Jan Jelinek та Squarepusher.

Лето, Боуи, Джамала, Галич и еще 14 известных музыкантов, которые снимались в кино — LiRoom

Зараз у кінотеатрах вийшов у прокат «перша українська спортивна драма» «Правило Бою», в якій одну з головних ролей виконав фронтмен O.Torvald Женя Галич. Судити про якість фільму не будемо, але пропонуємо ознайомитись з рецензією «Телекритики» — вона не ідеальна, але у багатьох пунктах справедлива.

Ми ж в честь виходу фільму зібрали відомих музикантів, які пробували себе в амплуа акторів, та обрали для вас фільми для перегляду. Якщо ще не вирішили, що подивитись ввечері, то, можливо, цей матеріал вам допоможе.

Если вы нашли ошибку, пожалуйста, выделите фрагмент текста и нажмите Ctrl+Enter.