31 грудня своїми підсумками поділилося й Державне агентство України з питань кіно. Коротко переказуємо звіт про роботу Держкіно в умовах воєнного стану та плани на 2023 рік.
Робота в умовах війни
«Попри надзвичайно складну ситуацію в країні, а також відсутність фінансування, Держкіно робить усе можливе, щоби підтримати кіноіндустрію», — йдеться у звіті.
Втім, що робить Держкіно — чітко не вказано, тому йдемо далі.
Виробництво фільмів
У 2022 році за підтримки Держкіно було створено 16 фільмів на суму 63 824 120,00 грн. Водночас у цьому переліку немає стрічок «Памфір» Дмитра Сухолиткого-Собчука, який вийде в прокат у січні 2023 року, але вже був представлений на низці кінофестивалів (Каннський кінофестиваль, «Молодість» та інші) та стрічки «Коза Ностра. Мама їде» Джованні Дота, який вийшов у грудні 2022 в прокат.
Станом на листопад 2022 року, у виробництві перебуває 137 фільмів із загальною сумою Державної підтримки 1 495 219 290,00 грн.
У переліку є «Памфір» Дмитра Сухолиткого-Собчука, а також фільм «Бабин Яр» режисера Сергія Лозниці. Обсяг державного фінансування на цю стрічку 49 мільйонів гривень.
Ліричний відступ: Нагадаємо, що Лозниця — білорус за походженням, українець за громадянством. Однак Українська кіноакадемія звернулася до світової спільноти з проханням не позиціювати Сергія Лозницю як представника української культурної сфери, адже його погляди щодо України неоднозначні.
18 березня Лозницю позбавили членства в Українській кіноакадемії, адже він неодноразово підкреслював, що вважає себе космополітом, «людиною світу». Він також висловив категоричну незгоду із закликом бойкотувати російський кінематограф, а його фільми були включені до програми кінофестивалю російського кіно у французькому місті Нант під назвою «Від Львова до Уралу».
У відповідь на виключення його з Української кіноакадемії він опублікував заяву в якій підкреслив, що вважає себе українським кінорежисером, порівняв таке рішення з нацизмом, а зусилля України в умовах війни захистити світ від російської культури характеризує як «словесні напади».
А 16 грудня на конференції у Берліні він розповів, як його критикують в Україні й за межами неї за проєкт «Бабин Яр. Контекст»; згадав про те, що «радикальні сили» в Україні розгорнули «повномасштабну культурну війну проти всіх, кого вони вважають антиукраїнцями»; пригадав як Українська асоціація дослідників Голодомору та геноциду українців намагалася скасувати його п’єсу Джонатан у Литві, але їм це не вдалося тощо.
Конкурси Держкіно
Технічний відбір 18-го конкурсу пройшли 203 проєкти, але в умовах воєнного стану Держкіно не має можливості організації та проведення подальших етапів 18-го конкурсного відбору кінопроєктів. Тому доведеться чекати завершення воєнного стану, аби завершити конкурс.
Спеціальні рахунки
Для того, щоб підтримати кіноіндустрію Держкіно відкрили спеціальний рахунок.
В інституції зазначають, що зібрані кошти будуть використані:
- на завершення фільмів за переліком, затвердженим Радою з державної підтримки кінематографії;
- на запуск кількох фільмів 2022 року – для підтримки української кіноіндустрії та кінематографістів у воєнний час;
- на розробку нових фільмів для забезпечення безперервності циклів кіновиробництва
Держкіно гарантує прозорість та відкритість використання коштів і публічну фінансову звітність. Водночас відеоролик про цю ініціативу з інструкцією як долучитися коштами оприлюднили 22 серпня, скільки коштів з того часу вдалося зібрати у звіті не вказано.
Благодійні кошти
За 2022 рік від благодійних показів та марафонів надійшло $50 000 та €552. За інформацією у звіті, ці кошти можуть бути (а можуть і не бути) спрямовані на:
- просування, розповсюдження та/або популяризація національних фільмів;
- виробництво та розповсюдження документальних, просвітницьких, анімаційних фільмів, телефільмів та серіалів.
Плани на 2023 рік
У 2023 році Держкіно планує:
- шукати фінансування;
- популяризувати українське кіно у світі;
- лобіювати та обґрунтувати необхідності грошей на кіновиробництво;
- забезпечити аудиторію контентом.
Водночас це суперечить планам про які вони написали у Фейсбуці. Там йшлося про:
- організацію створення сучасних павільйонів для повноцінного процесу кіновиробництва;
- проведення інвентаризації сценічно-постановочних засобів, створення комп’ютерної бази та автоматизованого цифрового обліку;
- здійснення каталогізації архівних матеріалів, оцифровування архіву, проведення експертної оцінки музейної та архівної колекцій та утворення та функціонування Державного фонду фільмів України;
- впровадження єдиної державної системи електронного обліку квитків, реалізованих кінотеатрами, «Єдиний електронний квиток»;
- проведення конкурсних відборів кінопроєктів.
Крім цього, велика частина звіту присвячена участі та перемогам українських стрічок у конкурсних програмах або індустріальних майданчиках класу «А» (Берлінале, Каннський кінофестиваль фестиваль у Локарно та інші), головним нагородам на міжнародних фестивалях тощо. Більше читайте за посиланням.
Читайте також: Скандали, фестивалі та невмирущість: яким був 2022 рік для українського кіно
Повідомити про помилку
Текст, який буде надіслано нашим редакторам: