Від ноунейма до поп-короля. Як MONATIK став першим українським сольним виконавцем, який зібрав «Олімпійський»

Першого червня у Києві на НСК «Олімпійський» відбулося масштабне шоу «LOVE IT Ритм», на яке зібралося понад 55 тисяч глядачів. Це був перший стадіонний концерт українського співака MONATIK, який за десять років зміг перетворитися з невідомого артиста й танцюриста у найбільшого поп-співака України.

Розповідаємо, як MONATIK так швидко зміг сягнути цієї вершини та про те, чому цей концерт – віха в історії українського шоу-бізнесу.

Історія успіху

Коли MONATIK оголосив про те, що планує зібрати «Олімпійський», музична тусовка сприйняла це з певною іронією. У Дмитра Монатіка немає за плечима культового статусу та кількох десятиліть кар’єри. Останніми роками його можна було часто побачити на численних корпоративах та чути на різноманітних святах та опен-ейрах. Його було важко пропустити, але уявити ще кілька років тому, що він стане першим співаком, який самостійно збере головний стадіон в Україні, було доволі сміливо.

Уперше я побачив Монатіка наживо на якомусь корпоративі яхт-клубу, на який потрапив абсолютно випадково. Виступ, чесно кажучи, не вражав. Монатік співав «під мінус», із нечисленним балетом, а глядачі реагували на це все доволі стримано. Наступного разу я побачив Дмитра на розігріві шоу Івана Дорна в Палаці спорту на підтримку альбому Randorn. На фоні Дорна, який тоді був у зеніті вітчизняної слави, Монатік виглядав помітно слабше. Музика качала, але шоу не викликало вау-ефекту. Усього за три роки рівень цього артиста виріс у кілька разів. І це – не випадковість.

Монатік тривалий час не міг визначитися зі своєю основною іпостассю: чи то він співак, чи то він танцюрист. Він проходив кастинги на всі можливі шоу талантів. Не пройшов у «Фабрику зірок», зате взяв участь у «Танцях з зірками» та «Х-Факторі». Утім, участь у цих проектах не подарувала йому слави. Довгий час він залишався ноунеймом для широкої аудиторії.

Незабаром Дмитро наважився запустити сольну кар’єру. Перший кліп зняв на четвертий айфон, але трек не взяли на радіостанції. Тоді Монатік вирішив спробувати себе в ролі сонґрайтера. Вийшло доволі вдало. Одну із своїх перших пісень він продав Лободі за 500 доларів – це був майбутній хіт 40 градусов.

Трек став дико популярним, а 2013 року вийшов його дебютний альбом, який пройшов відносно непоміченим. Гарний початок для майбутнього успішного ґострайтера або ж саундпродюсера, яким Монатік певний час і був. Але його ціль була значно більш амбітною.

Перший масштабний успіх принесли вдалі колаборації: із Анною Сєдоковою та піснею Тише, а також коллаба із Quest Pistols Show – пісня Мокрая, досі один із головних хітів артиста. Монатіка почала помічати та любити аудиторія російськомовної поп-музики. А от ефект вибуху спричинив кліп Кружит, який зняла Таня Муіньо. Цей трек став одним із головних у 2016 році, а всі хіти ввійшли в альбом «Звучит», другий повноформат артиста.

Уже тоді почав вимальовуватися чіткий шлях до стадіону, із продуманою концепцією. Це відчувалося і в підході до візуального стилю, і в стилі одягу самого артиста, і в масштабнішому звучанні. Монатік – це канонічна історія, як із нікого стати всім. Простий хлопець із Луцька захоплювався хіп-хопом та танцями. Пішов на «нормальну» освіту і навіть певний час працював юристом у рідному місті. Потім схопився за шанс, та поїхав працювати в Київ на запрошення Наталі Могилевської.

Що вирізняло його з-поміж сотень інших артистів – це шалене трудолюбство та віра у свій проект. В інтерв’ю Анатолічу Дмитро розповідав, що на новорічні свята в нього корпоративи йдуть день у день – і так буває по кілька тижнів поспіль. Увесь цей час ішов кропіткий процес побудови власного бренду та історії. Монатік не боявся ризикувати та ставити все на себе. Ще на початку свого шляху він не побоявся позичити 18 тисяч доларів на зйомки кліпу і згодом повернув ці гроші.

Напередодні великого стрибка MONATIK випустив одразу два стовідсоткових хіти – УВЛИУВТ (і набив ці літери у себе на нозі) та Vitamin D. Останній став основою першого масштабного шоу артиста – шоу Vitamin D у Палаці Спорту на круговій сцені, яке відбулося восени 2017 року. Цей виступ став найкращим шоу року за версією «Телетріумфу».

«Не можешь бороться – возглавь». Паралельно з розвитком музичної кар’єри Дмитро повернувся в талант-шоу. Але цього разу не в ролі учасника, а членом журі. Розпочав із «Голос. Діти», потім – «Танці з зірками», а вже цього року відпрацював сезон у дорослому «Голосі».

Підготовка до шоу

Одразу після шоу Vitamin D почалася підготовка до стадіонного концерту. Вона йшла одночасно на декількох фронтах.

Музика й кліпи. На початку 2018 року почали виходити нові яскраві кліпи, треки з яких ставали хітами. Зокрема прекрасна робота на То, от чего без ума. Згодом вийшов один із найяскравіших дуетів у історії української популярної музики – трек Глубоко разом із Надєю Дорофєєвою, який отримав відзнаку M1 Music Awards. Після того вийшло ще дві пісні, які не стали такими хітовими, проте були не менш важливими для промо – Зашивает душу та Всё, что мне нужно. Усі відео продовжувала знімати Муіньо

Паралельно, MONATIK закінчував роботу над третьою платівкою, яка мала стати наймасштабнішою та найбільш комплексною в його кар’єрі. «LOVE IT Ритм» вийшла за два тижні до стадіонного концерту, мала 18 треків, а також інтро та аутро. Серед фітів засвітилася актуальна alyona alyona та легендарна Ніна Матвієнко.

Останнім акордом у музично-кліповому промо альбому стало вражаюче відео на трек «LOVE IT Ритм» – головний трек шоу.

ТБ. Паралельно із тим MONATIK яскраво проявив себе як тренер «Голосу». Ми писали про кожний випуск. Якщо підсумувати, він показав себе одним із найбільш креативних тренерів у рішеннях щодо аранжувань та постановки номерів. У фінальному випуску Дмитро презентував «LOVE IT Ритм». Check.

Кінотеатри. У цей же період на екрани кінотеатрів вийшов фільм-мюзикл «Давай танцюй» із музикою MONATIK та за підтримки бренду Київстар. Критики не в захваті, а от глядачі три тижні розкуповували квитки в кінотеатри. Кіно стало ще одним масштабним пазлом у підготовці до шоу. Сам Монатік у ньому не знявся, зате засвітився в одному з найкасовіших українських фільмів «Скажене весілля», який вийшов наприкінці минулого року.

Промо. Організацію концерту взяла на себе команда VIRUS Music та Concert.ua. Окрім масштабного промо у вигляді білбордів та реклами, йшла масова підтримка концерту в медіа та соцмережах. За цей же час Монатік устиг стати бренд-обличчям Coca-Cola та перезаписати їхній легендарний новорічний джингл.

Бекенд. І, звісно, водночас ішли репетиції та технічна підготовка до концерту. У день шоу мій знайомий світлорежисер сказав «Сьогодні у Києві «світла» майже ніде нема. Все що знайшли, звезли на «Олімпійський»». Технічною стороною займалася компанія Zinteco (та ж, що за тиждень побудувала для ОЕ сцену на 360 градусів), світло взяли на себе Alight (вони розробляли величезний череп для шоу Макса Барських). А постановкою шоу – Денис Стульников, із яким Монатік працює вже багато років.

Тож повний «Олімпійський» – це не випадковість і не щасливий збіг, а результат великої роботи у багатьох напрямках, яка тривала не рік і не два. Усі зусилля концентрувалися в одній точці – шоу «LOVE IT Ритм».

Грандіозне шоу

Сцену поставили паралельно до входу в чашу стадіону – таким чином з’явилася можливість зробити її значно ширшою. Голден-фан-зону по напівколу огортав подіум. Усе було побудовано в концепції «Міста Ритму». На величезні екрани в кілька поверхів вивели зображення багатоповерхівок. На рекламних плакатах обличчя Монатіка виводилося на панельки на фоні стадіону. Уся постановка шоу базувалася на побудові цього міста та урбаністичній тематиці. Головним козирем став виїзд Дмитра на спеціально сконструйованому вагоні поїзда метро вздовж бігових доріжок стадіону, між другою фан-зоною та секторами.

Це було грандіозне шоу світового масштабу. Помітно, що команда Монатіка проаналізувала найкращі приклади стадіонних поп-концертів за останні роки. Можна подивитися останні лайви Тейлор Свіфт та Бейонсе, і зрозуміти, що за масштабністю команда MONATIK цілилася приблизно туди.

Кожна деталь була продумана до дрібниць. Монатік з’явився з шоу-балетом та піснею «LOVE It Ритм», а на величезних екранах почали танцювати артисти, нібито зійшовши з кадрів кліпу. Уже третьою піснею пішла Кружит, а далі Монатік нарешті дозволив собі сказати кілька слів. Після цього говорив багато, але напрочуд щиро.

Або ж Дмитро навдивовижу сильний актор, або ж для нього цей концерт і справді став неймовірною подією в житті. Він розповідав про те як йому, простому хлопцеві з Луцька, вдалося зібрати цілий стадіон. Говорив багато мотиваційних спічів, які не дратували, а надихали. Дякував своїй команді та, у першу чергу, сім’ї.

Найемоційнішим моментом стало виконання пісні-вірша МОиМ. Це пісня-присвята, пісня-настанова своїм дітям. Так само, як у альбомі, вона стоїть перед аутро, так і на концерті вона зіграла роль головного меседжу. Під одну лише гітару, майже без світла, Дмитро чотири хвилини говорив зі своїми дітьми зі сцени. Передавав їм свій досвід і бачення життя. Робив це щиро, подекуди – наївно та просто.

Усе, що було до цього, та відбувалося наприкінці – суцільне танцювальне поп-шоу, прикрашене майстерним світлом, візуалом на екранах, роботою балету та техніки.

Після першого блоку Монатік побіг на поміст, де виконав ще пару треків. А потім зник, щоб з’явитися на зовсім іншому кінці стадіону та доїхати на вагоні метро до центру з протилежного від сцени боку. Там поїзд несподівано розкрився й з’явилася Надя Дорофєєва, із якою вони заспівали Глубоко. Наприкінці шоу перетворилося на свято піротехніки. Вогонь, залпи, тонни метафану та стрічок, а Монатік пролітав сценою на скейті, із якого вилітали феєрверки. На біс Монатік знову виїхав на поїзді та заспівав мешап зі своїх основних хітів. Загалом, було феєрично.

А якщо відкинути емоції?

Звісно, не обійшлося без технічних проблем. Після однієї з перших пісень Монатік попросив замінити йому вушні монітори, бо вони перестали працювати. Одного разу наполовину вимкнулися екрани, але їх відремонтували протягом однієї пісні. На одній із пісень роз’їхався звук, але гурт зміг викрутитися. Під час факапу з моніторами Монатік сказав: «Це стадіон, такі проблеми виникають, вибачте, мені треба замінити інейри, але я вам хочу про це казати чесно». І це справді виглядало чесно. Через таку щирість та оперативну роботу комади, усі труднощі не змогли справити жодного негативного враження.

Монатік намагався зробити все максимально живим. Лайв-бенд складався з гітариста, барабанщика та клавішника. Разом із ними грала духова секція (ви могли бачити її, зокрема, на останньому концерті ОЕ на «Олімпійському») та дві бек-вокалістки.

Музично Монатік робить напрочуд якісний денс-поп російською мовою. Єдина вставка українською була, коли на сцені з’явилася alyona alyona та спантеличила аудиторію треповим хіп-хопом. Музику MONATIK важко назвати новаторською, але вона вдало зроблена. Вона виконує всі функції: танцювальні треки змушують танцювати, ліричні – задуматися. У купі з шоу все створювало саме той ефект, який планувався організаторами.

MONATIK – це артист, якого немає сенсу розглядати винятково з точки зору музики. Від початку його творчість була сумішшю саунду, танців, а згодом – і візуального шоу. У нього все яскраво, потужно – до останньої краплі. Узагалі вразило, як Дмитрові вдалося дві з половиною години співати, танцювати, бігати сценою, бігати стадіоном та жодного разу не задихатися та не збитися.

Схоже, що задачею цього концерту було поставити абсолютно нову планку для української поп-музики. І зробити це не за рахунок простої естрадної постановки або вірусних, веселих треків. MONATIK хотів показати рівень. Хотів довести, що можна зробити наймасштабніше сольне шоу на концептуальному матеріалі. На поп-музиці у її найкращому розумінні. І йому це вдалося.

«LOVE IT Ритм» – історичне шоу для України. Це перший «Олімпійський» для сольного виконавця та другий для українського артиста (до цього на цей стадіон наважувалися лише Океан Ельзи). Це історія напрочуд швидкого злету селфмейд артиста. Це історія про віру в себе та тяжку працю сотень людей, які створили це шоу. Це класна історія, у якій не хочеться навіть шукати якісь «але». Це історія про надзвичайно масштабну промо-кампанію, яка працювала у всіх можливих напрямках. Історія Дмитра Монатіка, який зробив себе сам та вивів MONATIK на вершину української поп-сцени.

Фото: прес-служба Монатіка

Если вы нашли ошибку, пожалуйста, выделите фрагмент текста и нажмите Ctrl+Enter.